Gå til innhold

Dere som aldri sier "jeg elsker deg" til hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...selv om dere elsker hverandre.
Hvordan visere dere kjærlighet og hvordan trygger dere hverandre likevel?

Hvordan vet dere at dere er elsket?

Anonymkode: 44695...5c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

...selv om dere elsker hverandre.
Hvordan visere dere kjærlighet og hvordan trygger dere hverandre likevel?

Hvordan vet dere at dere er elsket?

Anonymkode: 44695...5c0

Gjennom daglige handlinger.

Om man ikke vet at man er elsket av partner uten å høre det bokstavlig, så burde man kanskje se litt mer inngående på forholdet.

Anonymkode: 4cd2c...18e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå sier vi det ofte, men ordene hadde jo ikke betydd noe om vi ikke viser det med handinger. 

Anonymkode: 9c448...047

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå sier vi det ofte, men ordene hadde jo ikke betydd noe om vi ikke viser det med handinger. 

Anonymkode: 9c448...047

Samme her, og innimellom med blikket.

Anonymkode: e527a...d16

Skrevet

Jeg har aldri følt meg så elsket som jeg gjør nå ❤️ Jeg vet jeg elsket, og jeg føler en utrolig egenkjærlighet og en kjærlighet til ham som er mer enn hva jeg kunne forestille meg var mulig ❤️ Vi er så trygge på hverandre at det er utrolig, men vi har aldri sagt de tre ordene til hverandre 😊

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Av nysgjerrighet: Om dere elsker hverandre, hva er grunnen til at dere ikke sier det?

AnonymBruker
Skrevet
CamillaCollett skrev (2 minutter siden):

Av nysgjerrighet: Om dere elsker hverandre, hva er grunnen til at dere ikke sier det?

Tja. Tenker ikke på det. Sikkert 13-14 år siden jeg har sagt det.

Anonymkode: 4cd2c...18e

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år og aldri sagt «jeg elsker deg».  Men jeg kommer fra en familie som viser omtanke og kjærlighet på andre måter enn ord og fysisk kontakt. Så for meg blir det veldig unaturlig å si noe slikt. 

Men han har stått ved siden av meg gjennom depresjoner, angst, spiseforstyrrelser, sorg og dødsfall så om han ikke elsker meg, så må han være splitter pine gal for å holde ut alt dette😅

(Det skal sies at jeg også har stått med han gjennom mye dritt) Så jeg tror vi «sier» det med å vise forståelse og omtanke for hverandre, og at at vi er der for hverandre😊 

• Liker 2
Skrevet
CamillaCollett skrev (8 minutter siden):

Det føles like meningsfyllt som å repetere at vi eier leilighet sammen, eller hvilke skostørrelser vi har. Vi elsker hverandre, frem til det evt endrer seg er begge klar over den sannheten slik vi vet de nevnte skostørrelsene og eierforholdet til leiligheten.

Vi viser kjærlighet på mange måter, ved å tilrettelegge for at den andre skal ha det bra for eksempel. Ved kjærtegn, ved oppmerksomhet og tålmodighet.

Vi tåler å stå i både kjipe ting og fine ting sammen og begge velger hverandre hver eneste dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par som ikke sier "jeg elsker/ er glad deg" så veldig ofte. 

Det handler mye om at vi er to stykker som ikke har et behov for den verbale bekreftelsen så ofte. Og for oss hadde det vært litt ubehagelig å skulle si det ofte til hverandre. 

Tror egentlig det handler mer om hvem man er som person og hvem man er som par, hvorvidt man trenger å si/høre ofte at partneren elsker deg.

Kanskje hadde jeg hatt behov for den bekreftelsen oftere hvis jeg var sammen med en annen som selv hadde det behovet. Hvem vet.. har ikke hatt det behovet tidligere. 

Jeg føler meg elsket da, og det er mye kjærlighet i forhold vårt. Uten det hadde vi ikke hatt et så sterkt og trygt forhold i 10 år.

Anonymkode: b065c...0cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på kjærlighetens 5 språk. Det er mange som ikke naturlig sier hva de føler, men viser det i tjenester, tid, gaver eller fysisk berøring. Hvis alle blir bevisst på dette kan mye misforståelser unngås.

Anonymkode: d815f...595

• Liker 2
Skrevet

Flere år siden vi sa det til hverandre. Men vi har lært hverandres kjærlighet språk. Han viser det med å planlegge ting sammen. Reise, konsert og slike ting. Og med berøring.  Jeg med å se hva han mangler i det daglige. Og med mat. Passer alltid på at det er det han liker i kjøleskapet og lager god middag til han hver dag. Dette fungerer veldig godt til oss hvert fall. 

Skrevet
CamillaCollett skrev (På 11.4.2023 den 20.29):

Klisje 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 15 år og har aldri ytret de ordene. Begge har tjenester og tid som kjærlighetsspråk. 

Anonymkode: c8acb...78b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at mannen min elsker meg utifra handlinger. Trenger ikke ordene oppå det, når handlingene er så tydelig gjort for å være god mot meg❤️

Anonymkode: 8fa59...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...