Gå til innhold

Skråblikk på storfamilie-påske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er tråden for å ha et skråblikk på påskeferien med storfamilie (både egen og svigers). Jeg sittet her med noen ekstra grå hår og et par kameler i magen og puster ut med kaffekoppen på kontoret mitt. Ferien var fin den, men jommen er det greit med hverdag også. Hva har vært dine største frustrasjoner med storfamilien denne påska? 

Jeg er glad i både egen familie og svigerfamilien, men her er min liste:

- de somler fryktelig mye. Skal de ut døra (noe man ofte skal i påsken), tar det vinter og vår.

- de endrer planer hele tiden. Har vi blitt enige om å gå tur i fjæra, har noen plutselig funnet ut at de heller måtte på butikken.

- de skal alltid legge opp til flotte fellesmiddager, men glemmer å sette av tid til å lage disse. Det ender opp med middag omtrent ved leggetid. 

(Jeg vet at mye av dette lett kan løses ved å lage egne planer, men dette er som sagt et skråblikk).

Anonymkode: d12c1...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en gjeng der spesielt noen sliter med å forstå tid? Timer går fort. 

Hvorfor kan ikke noen gå i fjæra og andre handle? :)  

Jeg husker med gru påskeferie med eksen sine foreldre. Eks svigermor er sint fordi hun har gjester og det er stressende, og sint fordi hun ikke har alle der. Og så slenge med dørene fordi hun ikke får hjelp nok, og sint fordi noen slapper av. og så er det diskusjoner om en tilfeldig sak som er aktuell i nyhetene, der eksen gjorde henne mer sint fordi det er morsomt å si henne imot på kødd. Og så er det dessert som jeg garantert blir dårlig av fordi hun alltid bruker en krem hun har fryst ned, og det skal alle tåle for det har dem alltid gjort selv. Husker jeg fikk diare og det ble mange stopp på vei hjem hver påske.  

Nå er vi skilt og påsken min var; spa med kjæresten og oslo tur der vi spiste burger, og gikk å kosa oss. Og så noen kvelder der jeg bare slappet av hjemme alene fordi vi var slitne. ornde litt i hagen og sånn. 

Håper andre har bedre erfaringer med sine svigerfamilier da..jeg har aldri vært spesielt heldig. 

Anonymkode: 8c8a9...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Mine frustrasjoner fra årets påske med storfamilien:

Ekstremt høy alkoholføring.

Et evig stress om at noe må skje hele tiden.

Generelt slitsomt å være sammen med mange over så lang tid, men kanskje spesielt slitsomt å være rundt andres barn. 

Anonymkode: 21649...434

AnonymBruker
Skrevet

Mine frustrasjoner: 

- Høyt alkoholforbruk. 

- Kommentarer på alt mulig. 

- Opphengt i hva alle andre gjør og har. 

Anonymkode: 77615...a15

AnonymBruker
Skrevet

Svigerfar som mansplainer alt og alle kontinuerlig. Han er ekspert på religion, pålegg, egg og andre matvarer ( inkludert produksjonsted/slakteri og eierne av det på 50-tallet og han tar feil og ingen bryr seg),  påsketradisjoner, film, nyheter, Oslos parkeringsregime (bor ikke der, vi gjør), idrett, været og andres sykehistorier. Samt sko, veiarbeid, elektrikerarbeid og arkitektur. Belærende om alt. Men snill også, han tror virkelig han lærer oss noe.

Anonymkode: f1a91...1d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine frustrasjoner etter å ha hengt med svigerfamilien i påsken (bypåske);

- stress og mas om at alle på død og liv skal måtte gjøre alt sammen hele tiden

- svigermor som prater hull i hodet på alle sammen, og snakker gjerne om sine mage/tarmproblemer midt under middagen 🤢

- min mann som sliter litt med å klippe navlestrengen, og har konstant dårlig samvittighet for at vi ikke gjorde enda mer sammen som storfamilie i påsken, selv om vi var sammen hver dag og spiste frokost og middag sammen hver dag (vi burde også spist lunsj sammen) 

- svigermor som ikke har noe filter, og utbasunerer gjerne også andres mage/tarmproblemer betrodd henne, dette kan hun gjerne kommentere høyt under midddag ved langbordet

Anonymkode: 759e1...cfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine frustrasjoner etter å ha hengt med svigerfamilien i påsken (bypåske);

- stress og mas om at alle på død og liv skal måtte gjøre alt sammen hele tiden

- svigermor som prater hull i hodet på alle sammen, og snakker gjerne om sine mage/tarmproblemer midt under middagen 🤢

- min mann som sliter litt med å klippe navlestrengen, og har konstant dårlig samvittighet for at vi ikke gjorde enda mer sammen som storfamilie i påsken, selv om vi var sammen hver dag og spiste frokost og middag sammen hver dag (vi burde også spist lunsj sammen) 

- svigermor som ikke har noe filter, og utbasunerer gjerne også andres mage/tarmproblemer betrodd henne, dette kan hun gjerne kommentere høyt under midddag ved langbordet

Anonymkode: 759e1...cfc

Gjenkjennbart. Jeg vet alt om svigerfars dovaner. De ble nemlig nøye utbrodert under middagen Påskeaften.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høres ut som en gjeng der spesielt noen sliter med å forstå tid? Timer går fort. 

Hvorfor kan ikke noen gå i fjæra og andre handle? :)  

Anonymkode: 8c8a9...5cb

Joda, det løser seg fint, men allikevel litt komisk at det skjer hver eneste gang…og jeg slutter liksom aldri å tro at denne gangen skal alle gjøre som planlagt. Men nei…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært dobbelt så lenge med svigers som med mine egne 😜

Egne:

- frokost kl 09 hver dag, det er bare å møte opp 

- aldri tid til å slappe av, vi skal gjøre noe konstant 

- kan aldri droppe middag, selv om vi har hatt middags-lunsj og alle er mette 

- jeg har en bråkete sønn og faren min takler dårlig bråk... 

Svigers:

- ting tar tid 

- alltid veldig sein middag 

Anonymkode: b6664...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hytteferie med egen storfamilie. Over halvparten har ADHD , og med null tidsforståelse på alle de tok det tid å komme seg ut døra ja,og ble noen senere middager 😅 per nå er jeg den eneste i gjengen som faktisk tar medisiner mot ADHD, og var den lugneste av alle,fikk minste i seng til rett tid uten styr og fiksa hele påska utrolig bra, måtte bare riste på hodet av gjengen min 😅 alle er enig da, trenger ferie etter ferien 😝

Anonymkode: d0c36...e42

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...