Gå til innhold

Min 13 år gamle datter ønsker seg hest..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men vi bor midt i sentrum og hun nekter å forstå at det er umulig for oss å ha hest mår vi bor slik vi gjør.  Råd?

Anonymkode: bc293...0e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg også da jeg var 13. Bare si nei?

Anonymkode: 71455...9ea

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig, mange jenter (inkludert meg) gikk gjennom en "hestefase". Det er bare å holde på deres fase.

Du kan jo høre om det er et alternativ at hun kan jobbe på en stall og evt ta ridetimer? 

Anonymkode: 31b84...d57

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Si at det går ikke. Er hun 13 forstår hun vel det? 

Anonymkode: 819a6...283

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare fortsett med å si nei. Det er jo ikke slik at hun bare kan gå og skaffe seg en hest liksom 😛

Anonymkode: c7c8b...061

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Er jo bare å si det ikke er aktuelt, kan jo ikke gjøre så mye annet om man ikke har plass eller økonomi til det. Når hun er så stor så skjønner hun vel det.

Men kanskje hun kan være en slik hestepasser eller hva det heter, en venninne har barn som har gjort det. Da får de stelt, ridd og styrt på med hest men slipper kostnadene. Er jo en grei innføring så ser de om det er noe de vil investere i når de blir eldre.

• Liker 2
Skrevet

Man trenger ikke eie hest for å drive med hest. Hvis du har råd til det, så kan hun vel melde seg inn i en rideklubb/ riseundervisning eller noe? 

Vet ikke hvor du bor, men i Oslo fins det flere steder som har hesteridning. F eks på Ekeberg.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men vi bor midt i sentrum og hun nekter å forstå at det er umulig for oss å ha hest mår vi bor slik vi gjør.  Råd?

Spiller ingen rolle om hun nekter å forstå. Det er ikke hun som bestemmer. 

• Liker 14
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun nekter å forstå. Jaha. Da er dere vel ferdig med diskusjonen da.

Skrevet

De fleste som har hest har den jo ikke i hagen da :)  Men kan kanskje være lurt å finne en hest hun kan låne litt først, helt ta ansvar 100% i et par uker, så ombestemmer hun seg sikkert 🤣 

• Liker 3
Skrevet

Det virker som hun ikke har noe erfaring med hest, så svaret er nei. Dersom det er en mulighet for dere kanskje hun kan få begynne med ridetimer på rideskole? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rider hun? Det er ikke bare bare å skaffe seg en hest, hun må jo begynne med riding og vite hva det innebærer å ta vare på en hest. Min 9 åring har ridd i 3 år og ønsker seg egen hest og hun sparer til det med egne penger. Når hun har spart opp "nok" om noen år så vil vi gå inn med resterende og hun vil få en hest. Men vi bor på den måten at det vil være mulig med daglig stell osv og hun vil ha kunnskapen til det. 

Anonymkode: a5e29...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Skaff dere en hest på for. Da går det over.

Anonymkode: 940d1...574

• Liker 5
Skrevet
Troyamin skrev (9 minutter siden):

Spiller ingen rolle om hun nekter å forstå. Det er ikke hun som bestemmer. 

Gi henne en gyngehest, så har hun fått hesten sin.😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også ha hest når jeg var 13-14, foreldrene mine sendte meg på rideleir i 2 uker. Storkoste meg, men fikk sjokk over hvor mye arbeid det faktisk var med hest og ombestemte meg raskt. 

Anonymkode: 7e131...207

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg også tatovering når jeg var 13. Glad mine foreldre sa nei😂

Anonymkode: 6e28b...308

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke umulig å ha hest selv om man bor i byen da. De aller fleste hesteeiere har hesten sin oppstallet. Jeg er også fra byen og hadde hest oppstallet i 15 år før jeg kjøpte et sted der jeg kunne ha hestene mine hjemme. La henne begynne på rideskole først og deretter ha hest på halvfôr noen år. Da får hun litt inntrykk av hvor mye jobb det er og dessuten må hun jo ha erfaring for å kunne ha hest. Så kan hun jo få hest etterhvert om interessen fortsatt er der og dere har økonomi til det? Kanskje kjøpe selv for konfirmasjonspengene og jobbe litt ved siden av skolen for å bidra til stalleia? Jeg kjøpte hest siste året på videregående (for konfpenger) og jobbet som avisbud ved siden av skolen. Er vel ikke så mange som jobber som avisbud lenger nå siden det er så få som leser papiraviser, men er sikkert mulig å få en annen jobb. Mange under 18 som jobber som ryddehjelp i butikker f.eks. 

Anonymkode: e5b54...6d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo ikke umulig, man har jo svært sjeldent hesten i sin egen hage, men har den oppstallet et sted i utkanten av byen. Kjenner flere som bor midt i Oslo eller Bergen sentrum som har egen hest.

Men det er jo bare å si nei. Hun trenger ikke å forstå at det er umulig, det holder å akseptere at dere foreldrene ikke ønsker å prioritere penger til det. 

Anonymkode: 14ce6...f74

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ønsket meg også tatovering når jeg var 13. Glad mine foreldre sa nei😂

Anonymkode: 6e28b...308

Jeg og.

Ville farge håret turkis etter å ha sett Kurt Cobain med det. 

Ville tatovere meg, ha piercing og i det hele tatt.

Det endte med en «glem det, men du kan få ta litt lyse striper og ring i nesa». Så da ble det sånn 😅

AnonymBruker
Skrevet

Meld henne inn i "Ponny klubben"🐎🐴

Anonymkode: 2290b...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...