Gå til innhold

Carola om utviklingen i Sverige: – Jeg blir fortvilet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

NRK eller andre massemedia skriver lite om nabolandet vårt, söta bror. Som snart er helt ødelagt, snart kan bli rammet av borgerkrig. Hvordan kan et land godta denne utviklingen? Når ser vi samme nivå i Norge? Vi er på god vei, om 5-10år er vi der.

Hadde folk visst hvor ille det står til med landet vårt hadde de fått sjokk. Skandinaviske mennesker er kanskje verdens mest naive.

https://www.nettavisen.no/nyheter/carola-om-utviklingen-i-sverige-jeg-blir-fortvilet/s/5-95-1027134

https://www.nettavisen.no/nyheter/kripos-sjefen-vi-folger-det-som-har-skjedd-i-sverige-noye/s/5-95-974978

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvordan dette kunne endret samfunnet vårt i dag: 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Lenelarsen skrev (1 time siden):

NRK eller andre massemedia skriver lite om nabolandet vårt, söta bror. Som snart er helt ødelagt, snart kan bli rammet av borgerkrig. Hvordan kan et land godta denne utviklingen? Når ser vi samme nivå i Norge? Vi er på god vei, om 5-10år er vi der.

Hadde folk visst hvor ille det står til med landet vårt hadde de fått sjokk. Skandinaviske mennesker er kanskje verdens mest naive.

https://www.nettavisen.no/nyheter/carola-om-utviklingen-i-sverige-jeg-blir-fortvilet/s/5-95-1027134

https://www.nettavisen.no/nyheter/kripos-sjefen-vi-folger-det-som-har-skjedd-i-sverige-noye/s/5-95-974978

Jeg husker reportasjen fra 2016.

De svenske tilstandene bl.a. Frp har advart så mye mot og ble kalt rasister for å ha advart mot dette.

Utrolig viktig reportasje. Kan ikke vises mange nok ganger på tv for skremsel og advarsel mot norske naive politikere og deres enda mer naive velgere. 

Endret av Drizzt
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest In absentia
Skrevet

Før i tiden har folk bokstavlig talt gått i døden for landene sine og det de trodde på.

Men i dag er vi redde for at en eller annen venstreekstremist skal kalle oss «rasist».

Det er på tide å være modige og begynne å snakke åpent om problemene og ta grep.

Det man eventuelt må stå i er uansett ingenting sammenliknet med det som kommer om vi ikke gjør noe.

Skrevet

De fleste her i landet er både bekymret og føler med vårt naboland som virkelig er i trøbbel.

Men heller få virker til å være bekymret for at det samme vil skje i Norge. Ganske merkelig synes jeg..

Skal man som i Sverige reagere når det er for sent?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest In absentia
Skrevet
PITTY skrev (1 time siden):

De fleste her i landet er både bekymret og føler med vårt naboland som virkelig er i trøbbel.

Men heller få virker til å være bekymret for at det samme vil skje i Norge. Ganske merkelig synes jeg..

Skal man som i Sverige reagere når det er for sent?

Jeg tror vi må begynne med «moteksponering» mot alle disse debattantene som skal kaste rundt seg med begreper som «rasist» og eksponere «rasister» i tide og utide. Hvem er de? Hva slags autoritet eller kompetanse har de til å dømme andre? 

La oss starte med denne Alex Schulman som anklager Carola for å være fremmedfientlig. Hvem er egentlig han? En middelmådig forfatter og mediepersonlighet som garantert aldri har satt fot i Rosengård. Hva er hans motiv? Å få oppmerksomhet slik at han kan tjene penger, og å bygge opp et offentlig image som «god». Kanskje på tide å slutte å gi slike kunnskapsløse nek oppmerksomhet.

Skrevet
In absentia skrev (37 minutter siden):

Jeg tror vi må begynne med «moteksponering» mot alle disse debattantene som skal kaste rundt seg med begreper som «rasist» og eksponere «rasister» i tide og utide. Hvem er de? Hva slags autoritet eller kompetanse har de til å dømme andre? 

La oss starte med denne Alex Schulman som anklager Carola for å være fremmedfientlig. Hvem er egentlig han? En middelmådig forfatter og mediepersonlighet som garantert aldri har satt fot i Rosengård. Hva er hans motiv? Å få oppmerksomhet slik at han kan tjene penger, og å bygge opp et offentlig image som «god». Kanskje på tide å slutte å gi slike kunnskapsløse nek oppmerksomhet.

Det er et kappløp om hvem som er mest woke mens folk med integritet og over middels nivå av kunnskap og selvinnsikt deltar ikke. 

Jeg blir litt lei meg at hun er tvunget til å gå ut og beklage noe hun overhodet ikke trenger å beklage bare fordi hun blir trakassert til det. 

Jeg vet ikke hvem Alex Schulman er. En ubetydelig person. Men sånne som han er en av grunnene til at SD vokser og fikk 18% i fjor. 

• Liker 9
Skrevet

Wow, ble overrasket over at det kom fra Carola. Som faktisk har noe å tape. Hun kan jo risikere å bli stemplet som rasist, og deretter bli kansellert. Hun er tøff som i det hele tatt tør å ytre seg offentlig i disse dager, om slike "betente" saker. 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
In absentia skrev (2 timer siden):

Ja så dumt er det faktisk. De som ser denne situasjonen som en farlig utvikling... Ja, "de er kun onde rasister."

Skulle nesten ønske meg en ghetto og en gjeng-overtakelse av Karl Johans gate vis à vis regjeringen. Se om det blir noe liv i leiren.

• Liker 3
Gjest BasicBlondie
Skrevet

Skal man ta imot flyktninger må man også ha et system som funker, for å få dem godt inn i samfunnet. Problemet er at så fort man sier noe, så er man stemplet som rasist. 
Enig i at det er modig av Carola å snakke åpent om dette, bare veldig synd at så mange fremdeles lukker øynene og later som ingenting. 

Gjest paprikaskrue
Skrevet

Altså, det er ikke så enkelt at dette handler om snille naive svensker og slemme utlendinger.

Hva forventer man når man "integrerer" x-antall tusen flyktinger i forsteder uten noen særlig oppfølging og jobbmuligheter.

Sosiale problemer, fattigdom, trangboddhet, lav sosial moblilitet, osv er en oppskrift på svenske tilstander.

Skrevet

Skjønner ikke at dette er en sak engang. 

Det hun sier er så åpenbart sant og udiskutabelt at det er helt latterlig at noen reagerer på det. 

De som reagerer på det burde latterliggjøres på det aller sterkeste og miste jobben.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke hvem Alex Schulman er. En ubetydelig person. Men sånne som han er en av grunnene til at SD vokser og fikk 18% i fjor. 

Jeg hadde aldri hørt om ham før nå, men det viser seg at han er en av Sveriges mest kjente kommentatorer. Han er etter min mening en hykler av rang.

Kjetil Rolness gir ham det glatte lag på Facebook. Mens Carola har adoptert et barn fra Sør-Afrika, har pakket kofferter fulle med klær og sko og dratt til Kos for å hjelpe flyktninger – i en hel uke, har åpnet sitt eget hjem for fem flyktninger, og har i tillegg dratt til Ukraina for å hjelpe, så har Alex Schulman og kona vært på luksusferie på Jamaica - og lagt ut om det på Instagram. For å sitere Rolness: her stiller nok Hellas-oppholdet til Carola i en helt annen klasse enn Jamaica-ferien til ekteparet Schulman. Til Carolas fordel. (Nettavisen)

Endret av NordicViking
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun møter vel seg selv i døra, og innser nok at hun kanskje har vært en smule naiv. Men hun har jo ikke gjort noe galt. Som en kristen/religiøs person har hun brukt Bibelen som rettesnor i sitt liv, og påpeker at Bibelen handler om å være åpen for fremmede. Hun er en godhjertet person som har ønsket å hjelpe, men innser kanskje at det er en grense for hvor godhjertet man kan være. Og når den grensen er nådd, så må man si i fra. Når det går så til de grader over stokk og stein som det har gjort i Sverige, så må det være lov å si at man er bekymret for utviklingen. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest GP950mAh
Skrevet
Adobyen skrev (2 timer siden):

Religion er kilde til mye vondt.

Misbruk av det skaper mye vondt, hadde mennesker fulgt det som stod kunne mye lidelse vært unngått.

Skrevet
Lenelarsen skrev (14 timer siden):

Tenk på hvordan dette kunne endret samfunnet vårt i dag: 

Her sier Carl. I Hagen mye fornuftig.

• Liker 6
Skrevet
Lenelarsen skrev (14 timer siden):

Ja, tror jeg skal flytte til Ungarn eller noe etter hvert.

• Liker 5
Skrevet
NordicViking skrev (7 timer siden):

Hun møter vel seg selv i døra, og innser nok at hun kanskje har vært en smule naiv. Men hun har jo ikke gjort noe galt. Som en kristen/religiøs person har hun brukt Bibelen som rettesnor i sitt liv, og påpeker at Bibelen handler om å være åpen for fremmede. Hun er en godhjertet person som har ønsket å hjelpe, men innser kanskje at det er en grense for hvor godhjertet man kan være. Og når den grensen er nådd, så må man si i fra. Når det går så til de grader over stokk og stein som det har gjort i Sverige, så må det være lov å si at man er bekymret for utviklingen. 

Hun møter ikke seg selv i døra.

Hun viser at hun har innsett sin tabbe og har skjønt det nå.

Ved å fronte sannheten om det som skjer i Sverige gjør hun det litt lettere for andre å slippe til. Så det er bare positivt. 

I utgangspunktet har hun rett at man skal være åpen for fremmede, gi fremmede mat og husly og hjelpe dem, osv fine ting man oppfordres i Bibelen til å gjøre.

Men gjestemildheten skal ikke gå over til naivitet og det er nettopp det som skjedde med migrantbølgen i Sverige, Tyskland og en rekke andre land.

Det er pk og woke apologeter som denne ukjente forfatteren som kritiserer henne som har fortsatt en lang vei å gå og lever med lukkede øyne og hodet i sanda. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon.

Mvh. Leselusa, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...