AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg har hatt pannelugg i mange år,og kler det desidert best. Men føler den blir så fort fett! Jeg har ikke tid til å vaske den hver dag, så det går i tørrsjampo når jeg skal på jobb eller noe annet. Vasker 2. Hver dag. Men om jeg bare skal levere i barnehage og ha hjemmekontor, eller bare være hjemme med ungen/ute og leke, så gjør jeg ikke noe for å få den fin. Sminker meg heller ikke. Og jeg ser altså så ræva ut med litt for lang, fett pannelugg, bleik og trøtt og jævlig😂 så nå prøver jeg i det minste å holde den så kort den skal være, for jeg kler kort pannelugg best (rett over øyenbrynene). Dere andre med pannelugg, opplever dere også dette? Vasker dere den hver dag? Jeg tenker det ikke er bra for håret, ikke tørr sjampo heller. Setter dere den opp når den blir skitten? Bruker caps/lue? Jeg bruker lue ute nå på vinteren. Men når folk ser meg uten, så ser jeg altså så jævlig ut😂 hvorfor føler jeg at andre ser så bra ut hele tiden?? Anonymkode: 3c445...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Del Skrevet 11. april 2023 Strip håret, da blir det ikke så fort fett. Bruk en rettetang til å lage en bua vipp på luggen. Anonymkode: ba30a...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Strip håret, da blir det ikke så fort fett. Bruk en rettetang til å lage en bua vipp på luggen. Anonymkode: ba30a...b4c Blir det ikke fett hvis man striper det, serr? Er litt dyrt å gå til frisøren så ofte da. Har ikke vært hos frisør på 15 år (klipper selv) Rettetang var smart Ts Anonymkode: 3c445...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blir det ikke fett hvis man striper det, serr? Er litt dyrt å gå til frisøren så ofte da. Har ikke vært hos frisør på 15 år (klipper selv) Rettetang var smart Ts Anonymkode: 3c445...009 Jeg har selv stripet håret mitt i mange år, da det gir en illusjon av tykkere hår (jeg har ganske tynt), og jeg kan vente med å vaske håret til dag 3. 🙂 Anonymkode: ba30a...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Del Skrevet 11. april 2023 Det finnes nok en måte å fikse at håret blir fett på. Mulig du trenger en shampoo som spesialiserer seg på det. Jeg bruker sminke og hudprodukter men får aldri fet pannelugg. Jeg bruker shampoo 2-3 ganger i uken. Jeg brukte en del shampooer før jeg fant ut hva som gjorde håret mitt pent, skal sies. Har du prøvd å søke på nett om det finnes noe bedre enn den tørrshampooen du har prøvd? Kanskje du må spytte inn et par hundrelapper for å få noe skikkelig bra? Anonymkode: 3bee7...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kguago Skrevet 11. april 2023 #6 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg vasker panneluggen i vasken, så holder den seg en dag til uten at jeg trenger å vaske hele håret. 🙂 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg hadde pannelugg for noen år siden og ble rålekker men siden å style den hver dag var noe jeg ikke hverken klarte eller gadd så lot jeg den vokse ut igjen. Anonymkode: 6a8dc...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Del Skrevet 12. april 2023 Trenger stort sett ikke gjøre noe annet med panneluggen enn å vaske den og kamme den på plass etter vask. Mitt problem er å klippe den såpass ofte, jeg hater å få panneluggen i øynene og jeg er ikke flink nok til å klippe den selv. Imponert over deg som klarer det! Vasker håret bare hver 4.dag, benyttet muligheten da jeg gikk på isotretinoin til å få håret til å trenge sjeldnere vask, føler ikke panneluggen blir mer fett enn resten av håret. Anonymkode: f6645...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 12. april 2023 #9 Del Skrevet 12. april 2023 Ja, må føne å gre luggen hver morgen. Sabla styr hver gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Del Skrevet 12. april 2023 Hvorfor kan du ikke vaske den hver dag? Tar jo ikke mer enn 2 minutter. Luggen vaskes nesten hver dag. Vasker hele håret 2-4 ganger i uka. Jeg har hatt lugg siden jeg var 4 år, er nå 27. Om det ikke var klart, vasker altså luggen i vasken hver kveld Anonymkode: f6260...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Del Skrevet 12. april 2023 Vasker hver dag. Anonymkode: c9fb5...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Del Skrevet 12. april 2023 Ruller ofte opp når jeg er hjemme alene og om natten. Da får både panne og lugg litt fri! Anonymkode: 1d8f7...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Del Skrevet 12. april 2023 Ts her, takk for innspill. Interessant at flere vasker kun luggen i vasken. Men et typisk dilemma for meg, er sånn som i kveld. Nå har jeg nettopp lagt barnet og har mer eller mindre én time på meg til å gjøre alt av husarbeid og forhåpentligvis slappe av 20 minutter i sofaen før jeg må legge meg. Hadde tenkt å ta en dusj i kveld, men i morgen har jeg hjemmekontor og mulighet til å dusje etter at barnet er levert i bhg. Barnet er 1 år forresten, og jeg er alenemor. Dvs at om jeg ikke dusjer nå, så vil jeg gå i morgen tidlig med fett og stygt hår. Er jo ikke noe vits å vaske panneluggen i vasken om jeg skal dusje i morgen kl 9? Hva ville dere gjort i den settingen - forsømt husarbeid og avslapping for dusj i kveld, eller gått ut med fett hår i morgen tidlig men dusje etterpå? Anonymkode: 3c445...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Del Skrevet 12. april 2023 Vil anbefale deg å gå til en frisør for å få luggen tynnet, oppklippet og tilpasset. Min lugg er aldri stygg eller fet. Klipper den hos min faste frisør hver 4.uke. Vasker håret annenhver dag. Om det er krise og jeg ikke rekker å vaske og føne håret tar det 2 minutter å vaske den i vasken, tørke og føne. Hvorfor gå rundt med fett hår når det tar 2 minutter å freshe den opp? Det er luggen folk legger merke til, lenge før de ser resten av håret. Du kan være ganske trashy på håret uten at folk legger merke til det, så lenge luggen er ren og fresh. Et godt utgangspunkt er at den er klippet av en profesjonell frisør. Det vises godt når det er «hjemmelaget», selv om ingen sier det som du hører på…. Anonymkode: fb8a7...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #15 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil anbefale deg å gå til en frisør for å få luggen tynnet, oppklippet og tilpasset. Min lugg er aldri stygg eller fet. Klipper den hos min faste frisør hver 4.uke. Vasker håret annenhver dag. Om det er krise og jeg ikke rekker å vaske og føne håret tar det 2 minutter å vaske den i vasken, tørke og føne. Hvorfor gå rundt med fett hår når det tar 2 minutter å freshe den opp? Det er luggen folk legger merke til, lenge før de ser resten av håret. Du kan være ganske trashy på håret uten at folk legger merke til det, så lenge luggen er ren og fresh. Et godt utgangspunkt er at den er klippet av en profesjonell frisør. Det vises godt når det er «hjemmelaget», selv om ingen sier det som du hører på…. Anonymkode: fb8a7...ee1 Har ikke råd til å gå til frisør så ofte... Anonymkode: 3c445...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ts her, takk for innspill. Interessant at flere vasker kun luggen i vasken. Men et typisk dilemma for meg, er sånn som i kveld. Nå har jeg nettopp lagt barnet og har mer eller mindre én time på meg til å gjøre alt av husarbeid og forhåpentligvis slappe av 20 minutter i sofaen før jeg må legge meg. Hadde tenkt å ta en dusj i kveld, men i morgen har jeg hjemmekontor og mulighet til å dusje etter at barnet er levert i bhg. Barnet er 1 år forresten, og jeg er alenemor. Dvs at om jeg ikke dusjer nå, så vil jeg gå i morgen tidlig med fett og stygt hår. Er jo ikke noe vits å vaske panneluggen i vasken om jeg skal dusje i morgen kl 9? Hva ville dere gjort i den settingen - forsømt husarbeid og avslapping for dusj i kveld, eller gått ut med fett hår i morgen tidlig men dusje etterpå? Anonymkode: 3c445...009 Jeg pleier å bare ta vann i luggen og la den tørke, det pleier å være nok. Anonymkode: c9fb5...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg har ganske lang pannelugg (ned til øyevippene når den er helt "flat") som jeg bruker en tjukk "rull" på eller bruker rettetanga for å "bue" den - da er ikke håret i kontakt med huden og panneluggen blir aldri fet. Når jeg har dårlig tid tar jeg som regel håret i hestehale og bruker rettetang kun på panneluggen, funker veldig fint og er ikke spesielt tidkrevende 🙂 Etter jeg har dusja og "håndkletørket" håret pleier jeg å forsiktig børste ut håret og legger panneluggen som den skal, ruller den i den tjukke "rullen", lar det lufttørke og vipps - så er luggen klar. Anonymkode: 6b7a9...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå