Gå til innhold

Dere som gikk på Diana pga kviser, hva gjør dere nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere gått på Diana pga kviser, og det er det eneste som har hjulpet. Har prøvd det meste utenom Isotretinoin. Går på Zyrona nå, men må muligens slutte pga mistanke om bivirkninger knyttet til p-pillen. Har noen funnet noe som holder huden i sjakk?

Anonymkode: d5e12...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte Yasmin p-piller. Til slutt fikk jeg isotretinoin kur av hudlegen og det hjalp veeeldig, så da trengte jeg ikke Yasmin lenger. 

Skrevet

Brukte yasmin også. det fungerte veldig bra og hormonene mine har blitt mer stabile over tid. Bruker de ikke så ofte lenger. Bare i perioder der jeg føler det blir litt mye

AnonymBruker
Skrevet
Adara skrev (Akkurat nå):

Brukte Yasmin p-piller. Til slutt fikk jeg isotretinoin kur av hudlegen og det hjalp veeeldig, så da trengte jeg ikke Yasmin lenger. 

Jeg prøvde Yasmin, men fikk dessverre uren hud av dem. Så derfor jeg byttet til Zyrona. Jeg har nylig hatt kyssesyken og tror ikke det er så bra å utsette seg for noe så heftig som Isotretinoin akkurat nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde Yasmin, men fikk dessverre uren hud av dem. Så derfor jeg byttet til Zyrona. Jeg har nylig hatt kyssesyken og tror ikke det er så bra å utsette seg for noe så heftig som Isotretinoin akkurat nå.

Hvor lenge brukte du de når du fikk uren hud? Mange sier at det er det som gjør at de fungerer, at huden 'purges' på ettellerannet vis. At det blir verre før det blir bedre. Kan jo være bare svada og, men syntes jeg husker det var en advarsel jeg fikk med isotretinoin, det ble verre før det ble bedre. Jeg var veldig heldig og opplevde ingen bivirkninger annet enn litt tørre lepper, men ja, jeg ville nok ventet litt om jeg var deg. Men det tar jo tid å få henvisning og slikt også. 

AnonymBruker
Skrevet
Adara skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge brukte du de når du fikk uren hud? Mange sier at det er det som gjør at de fungerer, at huden 'purges' på ettellerannet vis. At det blir verre før det blir bedre. Kan jo være bare svada og, men syntes jeg husker det var en advarsel jeg fikk med isotretinoin, det ble verre før det ble bedre. Jeg var veldig heldig og opplevde ingen bivirkninger annet enn litt tørre lepper, men ja, jeg ville nok ventet litt om jeg var deg. Men det tar jo tid å få henvisning og slikt også. 

Gikk på dem et år før jeg ga dem opp, men det fortsatte å bli verre dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Zyrona og Diane er jo identiske preparater, så det er merkelig at du skal få store bivirkninger av den ene og ikke den andre.

Anonymkode: 62b94...e01

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg sluttet med Diane pga at jeg ville ha barn, frarådet legen meg fra å starte med den igjen. Jeg var skeptisk til å bruke en krem i stedet, men Epiduo, altså, den holder hudproblemene i sjakk!

Ville kanskje ikke fungert så godt da jeg var 18, men nå¨som jeg er 30 duger den. Merker at kvisene popper opp hvis jeg glemmer kremen i noen dager på rad.

Anonymkode: dde03...1c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter jeg sluttet med Diane pga at jeg ville ha barn, frarådet legen meg fra å starte med den igjen. Jeg var skeptisk til å bruke en krem i stedet, men Epiduo, altså, den holder hudproblemene i sjakk!

Ville kanskje ikke fungert så godt da jeg var 18, men nå¨som jeg er 30 duger den. Merker at kvisene popper opp hvis jeg glemmer kremen i noen dager på rad.

Anonymkode: dde03...1c1

Takk for tips, jeg tålte ikke den. Ble rød og det føltes ut som om huden brant lenge etterpå

Skrevet

Jeg lurer også. Måtte slutte på p-piller pga risiko for blodpropp… Har p-stav nå, ikke så lenge siden jeg satte den inn så håper den fikser problemene etterhvert. Akkurat nå er huden helt grusom, og jeg har to gigantiske underjordiske kviser på haka som i tillegg er kjempevonde… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...