Gå til innhold

Jeg angrer skikkelig på at jeg tok silikon!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok silikon for 5 år siden, som 22-åring, nå angrer jeg veldig. Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg savner mine naturlig små pupper, og er så lei meg for at jeg var ung og dum og ødela dem frivillig.

Og bare følelsen av å ha et fremmedlegeme i kroppen som ikke skal være der.. jeg hater det, og har begynt å bli skikkelig redd for hva som kan skje med dem i fremtiden. Om de for eksempel kan sprekke.. ønsker forøvrig ikke kommentarer som kan skremme meg.

Flere som har tatt silikon som angrer?

Noen som har tatt dem ut? Hvordan ble de isåfall seende ut da? 

Anonymkode: 49c76...0c5

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at de fleste angrer. Ta de ut nå mens du fortsatt er ung og kroppen leges bra, ikke vent til de begynner å lekke og kroppen er eldre og gir styggere arrdannelse og mindre spenst i huden under helbredelse. 

Anonymkode: e4d92...215

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har inntrykk av at de fleste angrer. Ta de ut nå mens du fortsatt er ung og kroppen leges bra, ikke vent til de begynner å lekke og kroppen er eldre og gir styggere arrdannelse og mindre spenst i huden under helbredelse. 

Er bare så redd for hvordan de blir seende ut om jeg tar dem ut.. med tanke på arrene (vil de bli liggende langt under brystene) og form/heng..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor folk tar silikon, det er unaturlig, gir migrene og ryggplager og er man ikke sylslank gjør de så at man bare ser feit ut. Det er IKKE pent. 

Anonymkode: ee09c...30e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fatter ikke hvorfor folk tar silikon, det er unaturlig, gir migrene og ryggplager og er man ikke sylslank gjør de så at man bare ser feit ut. Det er IKKE pent. 

Hjelpsomt svar :) Og du, du vet at selv om du ikke syntes det er pent så er det veldig mange andre som syntes det er pent. 

Til TS: Ligger de over eller under musklene? Innleggene altså. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg veide 12 kg mindre enn det jeg gjør i dag da jeg la inn implantatene. Var sykelig undervektig. Litt derfor jeg angrer også; kanskje hadde min naturlige størrelse vært grei etter at jeg gikk opp i vekt.

Men jeg er fortsatt slank, så ser overhodet ikke feit ut.

Forøvrig en ganske lite hjelpsom kommentar.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Adara skrev (9 minutter siden):

Hjelpsomt svar :) Og du, du vet at selv om du ikke syntes det er pent så er det veldig mange andre som syntes det er pent. 

Til TS: Ligger de over eller under musklene? Innleggene altså. 

De ligger under.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er bare så redd for hvordan de blir seende ut om jeg tar dem ut.. med tanke på arrene (vil de bli liggende langt under brystene) og form/heng..

Ts

Ja nettopp så derfor gjør operasjonen mens du er ung for da gror arrene penere og huden går sammen igjen og blir fin. Venter du til du er eldre helbreder ikke kroppen seg like bra og får mer arr og mer sæggete hud pga mindre kollagen produksjon som naturlig del av aldringsprosessen 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ingen spurte deg om hva du syns om silikon 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste angrer. Å det er dem som gjorde det som ung som angrer.

Anonymkode: aeecc...b75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Adara skrev (1 time siden):

Her er et subforum på reddit om å fjerne silikon, kanskje du finner noen svar der? 
https://www.reddit.com/r/ExplantSurgery/

Takk!

Men hvorfor lurte du på om jeg har over eller under? Har det noe å si for resultatet av å evt ta dem ut?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tok silikon for 5 år siden, som 22-åring, nå angrer jeg veldig. Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg savner mine naturlig små pupper, og er så lei meg for at jeg var ung og dum og ødela dem frivillig.

Og bare følelsen av å ha et fremmedlegeme i kroppen som ikke skal være der.. jeg hater det, og har begynt å bli skikkelig redd for hva som kan skje med dem i fremtiden. Om de for eksempel kan sprekke.. ønsker forøvrig ikke kommentarer som kan skremme meg.

Flere som har tatt silikon som angrer?

Noen som har tatt dem ut? Hvordan ble de isåfall seende ut da? 

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over at de skal sprekke altså! De fleste nye implantater er såkalte "gummy bear" implantater, og silikonen er fast. Den kan ikke renne ut i kroppen sånn som flytende silikon og saltvann kan. 😊 Hvis du føler det er rett for deg så bør du fjerne dem. Du er fortsatt ung og helt sikkert veldig flott! 

Jeg tok selv silikon for ca 7 år siden, sånne faste "gummy bear", og har ikke angret et sekund! Var helt flat etter amming av barn, og jeg var tynn/undervektig og hadde små pupper i utgangspunktet. Det var seriøst ingenting der igjen etter ungene hadde spist de opp. Helt flatt, så ut som en liten gutt! 🤣 Tok absolutt ikke mye, tror det var ca 200cc om jeg husker rett. Så de ser helt naturlige og små ut, og jeg kan løpe uten bh, sove på magen, uten at det er ubehagelig.

Du hadde jo pupper i utgangspunktet,  i motsetning til meg. 😅 Så jeg synes du skal gjøre det du føler er rett for deg!💖 Jeg kommer aldri til å fjerne mine. 😇

Anonymkode: 1a7f5...024

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over at de skal sprekke altså! De fleste nye implantater er såkalte "gummy bear" implantater, og silikonen er fast. Den kan ikke renne ut i kroppen sånn som flytende silikon og saltvann kan. 😊 Hvis du føler det er rett for deg så bør du fjerne dem. Du er fortsatt ung og helt sikkert veldig flott! 

Jeg tok selv silikon for ca 7 år siden, sånne faste "gummy bear", og har ikke angret et sekund! Var helt flat etter amming av barn, og jeg var tynn/undervektig og hadde små pupper i utgangspunktet. Det var seriøst ingenting der igjen etter ungene hadde spist de opp. Helt flatt, så ut som en liten gutt! 🤣 Tok absolutt ikke mye, tror det var ca 200cc om jeg husker rett. Så de ser helt naturlige og små ut, og jeg kan løpe uten bh, sove på magen, uten at det er ubehagelig.

Du hadde jo pupper i utgangspunktet,  i motsetning til meg. 😅 Så jeg synes du skal gjøre det du føler er rett for deg!💖 Jeg kommer aldri til å fjerne mine. 😇

Og jeg er forresten mye eldre enn deg, TS. Var 33 da jeg tok silikon. Så i mitt tilfelle var det jo en veloverveid avgjørelse. 😊 Blir nok noe annet når man er ung og litt impulsiv.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tok silikon som undervektig 18-åring, kirurgen la 400 gram OVER muskelen og etter graviditet 6 år senere hang implantatene fordi de hadde falt ut av de kirurgiske lommene når de ble større av hormoner og melk (når man har implantat over muskelen er det ingen muskel til å støtte de oppe). I tillegg sterk rippling da jeg fremdeles er tynn, så det var synlige riller gjennom huden.
Jeg opererte de ut et år senere og til tross for de store implantatene og svangerskap trakk brystene seg pent sammen igjen. Lønnet seg å ta de ut som ung tror jeg. Masserte de daglig i 3 måneder. Kirurgen sa også at de så flotte ut etterpå, og at det ikke var behov for brystløft. Arrene syns nesten ikke da det er litt pupp over dem, samt at arr blir mindre når de tas ut enn inn

Anonymkode: 9dc80...0b4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ligge på magen når du har silikon i puppene? 

Anonymkode: b3893...fc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvor mye man tar! Skjønner du virkelig ikke at kvinner som feks har fjernet brystene pga kreft, velger å rekonstruere dem med silikon heller?

Eller som meg, som var helt flat, og da mener jeg HELT flat...det var ingenting der etter langvarig amming. Ikke engang litt heng. Skjønner du ikke at en voksen dame helst ikke ønsker å se ut som en prepubertal gutt? 😅 En vil jo helst se ut slik man føler seg også.

Jeg mistrivdes sterkt med å være helt flat. Ingen bh passet, og jeg klarte ikke å vise meg for mannen engang for jeg følte meg så stygg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør det i hvert fall 😄

Anonymkode: bb9ea...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er forresten mye eldre enn deg, TS. Var 33 da jeg tok silikon. Så i mitt tilfelle var det jo en veloverveid avgjørelse. 😊 Blir nok noe annet når man er ung og litt impulsiv.

Takk for svar! Nei, jeg trenger kanskje ikke bekymre meg for det 🙈 ble bare litt paranoid en stund der. Har den type implantat som du snakker om. Faste implantater.

Jeg endte opp med å legge inn 275 og 295 cc, gikk fra a-cup til d-cup. Har egentlig aldri ønsket meg store pupper (og veldig store er de forøvrig ikke nå heller), og husker jeg sa til kirurgen at jeg ikke tenkte å legge inn mer enn ca 200 cc, men han mente jeg burde legge inn litt mer. Det mente han ville bli c-cup 🙄 litt kjipt i ettertid når jeg egentlig skulle ønske de var litt mindre. 

Jeg var ganske misfornøyd med puppene mine før jeg opererte, men har som sagt lagt på meg litt siden den gang, og har mange ganger tenkt på hvordan puppene mine ville sett ut i dag om jeg ikke opererte! Kanskje kunne jeg vært fornøyd med hvordan de så ut.

Vet du forresten når man bør bytte implantater? Man kan vel ikke ha de samme livet ut, om man ønsker det? Husker ikke hva kirurgen min sa - om det var 10-15 år? Om jeg likevel må bytte på et tidspunkt, kommer jeg nok til å ta de ut da, men tror jeg avventer litt til. Håper de kan trekke seg like fint tilbake om jeg velger å gjøre det når jeg er 30-35 år (alt etter hvor lei jeg blir 😂).

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på magen, ja. Har lite fysiske plager/begrensninger sånn sett, men liker likevel ikke helt følelsen av å ha dem der, og hater det faktum at jeg har mistet følelsen i store deler av brystene. Følelsen kommer jeg aldri til å få tilbake uansett, men.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...