Gå til innhold

Kan man be kun en av to tvillinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min går i førsteklasse med et tvillingpar. Min gutt vil gjerne invitere den ene hjem da de har blitt gode venner, men jeg er usikker på om vi da man da må be begge? Jeg vil ikke at noen skal føle seg utenfor eller at kanskje foreldrene synes det er rart å kun be med en stk. Likevel er det litt mer styr med tre gutter en to. Hva tenker dere tvillingforeldre? 

Anonymkode: e63a7...42c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint så, lenge det ikke er siamesiske tvillinger da.

Anonymkode: 97e07...b5a

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, ja invitere den ene av siamesiske tvillinger hadde vært ufint. Tenker at med andre tvillinger blir det mer som med søsken ellers, man har vel sine egne venner. 

Anonymkode: ecf62...9e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de både vil og bør behandles som to individer; altså som søsken flest. Selvsagt kan dere invitere bare den ene.

Anonymkode: 54504...9ae

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan dere det. Har selv tvillinger og de har hver sin vennegjeng. 

Anonymkode: 4ec81...e75

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker man ikke inviterer bare en sånn uten videre.

Man kan si «Lars lurte på om Fredrik ville være med gjem en dag. Om Truls også har lyst til å være med er han og hjertelig velkommen». 

Så kan foreldrene ta avgjørelsen. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at tvillinger er fremdeles to forskjellige individer, og ikke ett. Kanskje kan det være fint for det ene barnet å være på besøk mens det andre er alene med foreldrene. Helt innafor å invitere bare den ene syns jeg.

Anonymkode: 7123b...5f8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker i utgangspunktet ja, men hadde nok lurt på det samme. Kan du si til foreldrene at du er usikker? «Hei. Lars lurer på om Stian vil være med ham hjem fra skolen i morgen? Må innrømme at jeg ble litt usikker på om guttene deres er vant til å bli invitert sammen..? Har inntrykk av at Lars og Stian mest sammen, men Tobias er selvfølgelig også velkommen om han vil»…Et eller annet i den retning. Da må du selvfølgelig ta høyde for at du plutselig har en ekstra gjest…

Anonymkode: 25c10...274

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalt at tvillinger får sine egne venner og hobbyer utenom hverandre. Mange skoler ønsker faktisk at tvillinger går i hver sin klasse. 

Går helt klart an å invitere bare den av søsknene hjem. Når min datter har venninnen sin på besøk, så inviterer ikke vi de andre søsknene.

Anonymkode: a3de5...c35

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er anbefalt at tvillinger får sine egne venner og hobbyer utenom hverandre. Mange skoler ønsker faktisk at tvillinger går i hver sin klasse. 

Går helt klart an å invitere bare den av søsknene hjem. Når min datter har venninnen sin på besøk, så inviterer ikke vi de andre søsknene.

Anonymkode: a3de5...c35

Samtidig er det ikke opp til andre å bestemme om tvillinger skal være sammen eller ikke.

Som tvillingmor har jeg flere ganger fått kommentarer på «tvillingene» trenger ikke å opøleve det samme, gjøre det samme eller få det samme. I og for seg enig, samtidig kan man si til andre søsken at hen får lov til det fordi hen er feks 10år, når du blir 10, er det din tur. Blir den ene oftere invitert enn den andre blir det veldig synlig blandt tvillingsøsken. 

Virker som en del folk føler seg truet av det tvillinger har hverandre. Det er unødvendig, tvillinger er veldig heldige som har et søsken på samme alder. 

Anonymkode: 5dfbf...cba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da mine tvillinger gikk på barneskolen i samme klasse så fikk de etterhvert også egne venner. De vennene de hadde "hver for seg", så var det helt greit å be kun en av dem. Men felles venner blir verre, da bør begge bes. Jeg ville ha snakket med moren. 

Anonymkode: 22511...553

• Liker 3
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gutten min går i førsteklasse med et tvillingpar. Min gutt vil gjerne invitere den ene hjem da de har blitt gode venner, men jeg er usikker på om vi da man da må be begge? Jeg vil ikke at noen skal føle seg utenfor eller at kanskje foreldrene synes det er rart å kun be med en stk. Likevel er det litt mer styr med tre gutter en to. Hva tenker dere tvillingforeldre? 

Til vanlig lekebesøk går det selvsagt fint å be kun den ene. Det er nok sunt for dem også.

AnonymBruker
Skrevet

Hverdagsbesøk kan man vel invitere kun en til innimellom. Men kanskje ikke konsekvent hver gang, dersom de egentlig leker fint når de er sammen alle tre? Alder har selvsagt noe å si.

Godt råd å høre med foreldrene.

Til bursdag er det jo en selvfølge tenker jeg.

Anonymkode: bb9de...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde du bedt kun en av mine tvillinger så ville jeg meldt deg til skolen for mobbing!

Anonymkode: 64deb...ce3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samtidig er det ikke opp til andre å bestemme om tvillinger skal være sammen eller ikke.

Som tvillingmor har jeg flere ganger fått kommentarer på «tvillingene» trenger ikke å opøleve det samme, gjøre det samme eller få det samme. I og for seg enig, samtidig kan man si til andre søsken at hen får lov til det fordi hen er feks 10år, når du blir 10, er det din tur. Blir den ene oftere invitert enn den andre blir det veldig synlig blandt tvillingsøsken. 

Virker som en del folk føler seg truet av det tvillinger har hverandre. Det er unødvendig, tvillinger er veldig heldige som har et søsken på samme alder. 

Men samtidig er det ikke opp til tvillingforeldre å bestemme hvor mange barn man skal ha på besøk. Hvis vi tenker at i dag passer det å ha 1 barn på besøk og barnet vårt har lyst til å leke med tvilling nr 1, så inviterer vi tvilling nr 1. Om dere bare vil at tvillingene skal inviteres sammen, så er det selvsagt opp til dere, men da må dere også være innstilt på færre invitasjoner til barna deres.  Våre barn har gått i barnehage og skole med tilsammen 6 tvillingpar og har aldri opplevd at foreldre har blitt krenket over at bare en av tvillingene har blitt invitert.

Anonymkode: ba26a...83a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men samtidig er det ikke opp til tvillingforeldre å bestemme hvor mange barn man skal ha på besøk. Hvis vi tenker at i dag passer det å ha 1 barn på besøk og barnet vårt har lyst til å leke med tvilling nr 1, så inviterer vi tvilling nr 1. Om dere bare vil at tvillingene skal inviteres sammen, så er det selvsagt opp til dere, men da må dere også være innstilt på færre invitasjoner til barna deres.  Våre barn har gått i barnehage og skole med tilsammen 6 tvillingpar og har aldri opplevd at foreldre har blitt krenket over at bare en av tvillingene har blitt invitert.

Anonymkode: ba26a...83a

Det er lov å invitere bare en. Men jeg håper man kan være velvillige til å invitere en til hvis foreldre spør pent.

Det er ikke gøy for tvillingen som aldri blir invitert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (7 minutter siden):

Til vanlig lekebesøk går det selvsagt fint å be kun den ene. Det er nok sunt for dem også.

Detgår nok fint å invitere en.

Men hvem er du til å «bestemme» at det er sunt for dem? Kanskje blir den ene aldri invitert…

• Liker 3
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Detgår nok fint å invitere en.

Men hvem er du til å «bestemme» at det er sunt for dem? Kanskje blir den ene aldri invitert…

Jeg bestemmer det ikke. Jeg sier det etter lang erfaring med barn. Så hører jeg at du ser annerledes på det. Greit nok. Men sånn kan det være for vanlige søsken også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hadde du bedt kun en av mine tvillinger så ville jeg meldt deg til skolen for mobbing!

Anonymkode: 64deb...ce3

Herregud🤣

Anonymkode: 39591...9ab

• Liker 13
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...