AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Og det er å være gratis barnepass for alle de andre ungene som de andre foreldrene finner det for godt til å lempe ungene over til meg, når det skal være møte, da er jeg bra. Når det skal være henting og etter leirskole (fire foreldre spurte meg samtidig om jeg bare ikke kunne ta med deres unge hjem også) , og å ha de etter skoletid, å ha de en helg eller der fordi foreldrene skal date/ha egentid/annet. Vi alenemødre er bra nok til det… Bra nok når ungen deres vil farge håret og de ikke vil ha søl på sitt eget bad, nei da sender de ungen til oss for å farge håret, slik at badet må niskrubbes og både fuger og fliser er ødelagte etterpå. Med et falskt spørsmål fra foreldrene etterpå om «ble det mye å vaske» med et fliresmiley attpåslengt mens vi begge vet at de sendte ungen over til oss bare fordi da slapp de å ha styr med ekstra nedvasking av bad etterpå. Ungen dro jo rett etter å ha farga håret fordi «vi skal på hytta i helga»… Bra nok når de skal ha visning, sender jo bare ungen over, som attpåtil finner det for godt å lime fast vaskemaskin med lynlim, fylle sluken i dusjen med plast og kline lynlim på dusjdørene, tegne med rød tusj på sofatrekkene og stjele alle linsene fordi de vil ha «linsevann til å lage slim»… Ødela leker til barnet mitt tilogmed når barnet mitt sa nei… Oppførte seg helt villmann… Hva med å oppdra ungen sin før man sender de vekk på besøk? Bra nok når man holder dørene åpne til ungene som langtfra er veloppdragne… Men å være hyggelig eller hilse, nei det gjør man ikke. Å slå av en liten prat på butikken når man møtes, nei det har de ikke tid til. (Han som gjorde alt hærverket er jo redd for at jeg skal si fra til mora hans, noe jeg ikke har gjort, men guttungen vet at jeg vet. Ikke sagt mer enn det) Mens jeg har brukt hele helger på å være barnevakt for ungene deres. Det er takken for å bare ha vært hyggelig mot ungene deres det. DET er vi alenemødre god nok til. Å utnyttes. Å slenge en liten bursdagshilsning eller et hyggelig «hei» i min retning, hadde virkelig ikke skadet etter alt jeg har gjort for ungene deres, gitt de leksehjelp, middager, tatt de med på ting mens har fått ingenting tilbake. Jeg har bare vært hyggelig. Smilt, vært vennlig, smilt og latt som ingenting når ungene har oppført seg dårlig… Fint syn enkelte har på alenemødre. Sier ikke at alle unger og ungdommer er sånn, de fleste er normale. Men hadde vært hyggelig om noen foreldre ikke bare tok en for gitt, og var litt hyggelig. Å være gratis barnevakt er det slutt på. Og inn hit får de ikke komme mer når det er gjort hærverk for over 20 000kr. Selvinnsikt hadde vært en fin bil for enkelte… Jeg ser gjennom de foreldrene mens de tror jeg er dum og naiv. Og det er sårende. Anonymkode: 21f54...a96 3 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Dette har ingenting med at du er alenemor å gjøre. Lær deg å stå opp for deg selv og ikke vær en tøffel. Det er du som er voksen i disse situasjonene (du kan feks si nei til går farging). Anonymkode: 8eaf6...d94 30 1 13
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Det er sånn at «du er jo uansett alene i helgene» så de tror det bare er enveiskjørt opplegg hvor de kan utnytte. Anonymkode: 21f54...a96 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette har ingenting med at du er alenemor å gjøre. Lær deg å stå opp for deg selv og ikke vær en tøffel. Det er du som er voksen i disse situasjonene (du kan feks si nei til går farging). Anonymkode: 8eaf6...d94 Det blir ikke noe farging av hår igjen, det er sikkert og visst. Anonymkode: 21f54...a96 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Jeg lurer fortsatt på hva noe av dette har med å være alenemor å gjøre. Hvis de sier du er jo uansett alene i helgene så neste gang si dere er jo uansett hjemme i helgen, jeg skal bort osv. Anonymkode: 45ca6...a1c 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer fortsatt på hva noe av dette har med å være alenemor å gjøre. Hvis de sier du er jo uansett alene i helgene så neste gang si dere er jo uansett hjemme i helgen, jeg skal bort osv. Anonymkode: 45ca6...a1c Fordi de tror jeg bare kan stille opp fordi de tror jeg ikke har noe liv… de tror alenemødre har all verdens tid. Det koster ingenting å være LITT hyggelig tilbake. Anonymkode: 21f54...a96
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 Og hva det har med å være alenemor å gjøre? Vel, han ene innbilte seg at jeg var interessert i han så da trodde han at ett blunk og smil ville få meg til å si ja til å passe ungen for ørtende helg på rad… Anonymkode: 21f54...a96 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Hvor finner du disse "vennene"? Jeg har aldri opplevd noe slikt har vært aleneforelder i 10 år. Men jeg har ikke venner som utnytter meg, da er det "bye buh" Anonymkode: 3c84b...01f 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor finner du disse "vennene"? Jeg har aldri opplevd noe slikt har vært aleneforelder i 10 år. Men jeg har ikke venner som utnytter meg, da er det "bye buh" Anonymkode: 3c84b...01f Det er ikke mine «venner» det er foreldrene til vennene til ungen. Og foreldrene som da ser sitt snitt til å sende ungene til oss når det passer de. Mens å hilse eller være hyggelig er veldig vanskelig tydeligvis… Anonymkode: 21f54...a96 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og det er å være gratis barnepass for alle de andre ungene som de andre foreldrene finner det for godt til å lempe ungene over til meg, når det skal være møte, da er jeg bra. Når det skal være henting og etter leirskole (fire foreldre spurte meg samtidig om jeg bare ikke kunne ta med deres unge hjem også) , og å ha de etter skoletid, å ha de en helg eller der fordi foreldrene skal date/ha egentid/annet. Vi alenemødre er bra nok til det… Bra nok når ungen deres vil farge håret og de ikke vil ha søl på sitt eget bad, nei da sender de ungen til oss for å farge håret, slik at badet må niskrubbes og både fuger og fliser er ødelagte etterpå. Med et falskt spørsmål fra foreldrene etterpå om «ble det mye å vaske» med et fliresmiley attpåslengt mens vi begge vet at de sendte ungen over til oss bare fordi da slapp de å ha styr med ekstra nedvasking av bad etterpå. Ungen dro jo rett etter å ha farga håret fordi «vi skal på hytta i helga»… Bra nok når de skal ha visning, sender jo bare ungen over, som attpåtil finner det for godt å lime fast vaskemaskin med lynlim, fylle sluken i dusjen med plast og kline lynlim på dusjdørene, tegne med rød tusj på sofatrekkene og stjele alle linsene fordi de vil ha «linsevann til å lage slim»… Ødela leker til barnet mitt tilogmed når barnet mitt sa nei… Oppførte seg helt villmann… Hva med å oppdra ungen sin før man sender de vekk på besøk? Bra nok når man holder dørene åpne til ungene som langtfra er veloppdragne… Men å være hyggelig eller hilse, nei det gjør man ikke. Å slå av en liten prat på butikken når man møtes, nei det har de ikke tid til. (Han som gjorde alt hærverket er jo redd for at jeg skal si fra til mora hans, noe jeg ikke har gjort, men guttungen vet at jeg vet. Ikke sagt mer enn det) Mens jeg har brukt hele helger på å være barnevakt for ungene deres. Det er takken for å bare ha vært hyggelig mot ungene deres det. DET er vi alenemødre god nok til. Å utnyttes. Å slenge en liten bursdagshilsning eller et hyggelig «hei» i min retning, hadde virkelig ikke skadet etter alt jeg har gjort for ungene deres, gitt de leksehjelp, middager, tatt de med på ting mens har fått ingenting tilbake. Jeg har bare vært hyggelig. Smilt, vært vennlig, smilt og latt som ingenting når ungene har oppført seg dårlig… Fint syn enkelte har på alenemødre. Sier ikke at alle unger og ungdommer er sånn, de fleste er normale. Men hadde vært hyggelig om noen foreldre ikke bare tok en for gitt, og var litt hyggelig. Å være gratis barnevakt er det slutt på. Og inn hit får de ikke komme mer når det er gjort hærverk for over 20 000kr. Selvinnsikt hadde vært en fin bil for enkelte… Jeg ser gjennom de foreldrene mens de tror jeg er dum og naiv. Og det er sårende. Anonymkode: 21f54...a96 Du må lære deg å si nei.Skjerpings! Anonymkode: 51c48...b99 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Ett eksempel: ungene vil på bowling, vi avtaler at ungene betaler hver for seg. Foreldrene sender med ungen 100kr, og to serier bowling med mat og drikke ungen deres ville ha etc, kosta tilsammen over 1000kr, som jeg betalte. Vi skal på konsert i en annen by og overnatte, de samme foreldrene maste om jeg ikke kunne ta med deres unge også og blir sure fordi jeg sier nei, vi har allerede bestilt hotell etc. De samme foreldrene lot oss være med på handletur til Sverige, og da hadde jeg hatt ungen deres hver helg i et halvår så tenkte det var snilt, mens de rett før grensa sa at de har tatt med mye mer enn kvota, og da har de attpåtil fått min kvote siden jeg ikke drikker og ba meg «ta det på meg» om de skulle finne på å spørre hvem sitt all alkoholen var… som om de trodde jeg ville gjøre det… De prøvde også å prakke på meg MLM- opplegg og jeg sa nei for jeg har ikke råd og heller ingen tro på sånt. Alt skal dreie seg om hva de kan få ut av en. Anonymkode: 21f54...a96 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 Du har hengt deg opp i offerrollen, TS. Anonymkode: 2a642...087 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 Vi alenemødre? Snakk for deg selv! Anonymkode: e35c2...69a 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #14 Skrevet 11. april 2023 Hva i all verden slags mennesker er det du omgås? Hvorfor sitter du her og er pottesur fordi en unge har gjort hærverk for 20 000,-, samtidig som du mener det ikke er alvorlig nok til å gidde nevne til foreldrene engang?? Men så lenge du jatter med, nikker og smiler, og later som ingenting, så er det vel ingen som skjønner at du egentlig sitter å vrir deg i sinne og frustrasjon over dem? Og hvorfor tror du at det er fordi du er alenemor at de forventer du skal betale både hotell og bowling? Gir dem uttrykk for at din sivilstatus er årsaken til det? Anonymkode: 4317c...74a 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #15 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke mine «venner» det er foreldrene til vennene til ungen. Og foreldrene som da ser sitt snitt til å sende ungene til oss når det passer de. Mens å hilse eller være hyggelig er veldig vanskelig tydeligvis… Anonymkode: 21f54...a96 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ett eksempel: ungene vil på bowling, vi avtaler at ungene betaler hver for seg. Foreldrene sender med ungen 100kr, og to serier bowling med mat og drikke ungen deres ville ha etc, kosta tilsammen over 1000kr, som jeg betalte. Vi skal på konsert i en annen by og overnatte, de samme foreldrene maste om jeg ikke kunne ta med deres unge også og blir sure fordi jeg sier nei, vi har allerede bestilt hotell etc. De samme foreldrene lot oss være med på handletur til Sverige, og da hadde jeg hatt ungen deres hver helg i et halvår så tenkte det var snilt, mens de rett før grensa sa at de har tatt med mye mer enn kvota, og da har de attpåtil fått min kvote siden jeg ikke drikker og ba meg «ta det på meg» om de skulle finne på å spørre hvem sitt all alkoholen var… som om de trodde jeg ville gjøre det… De prøvde også å prakke på meg MLM- opplegg og jeg sa nei for jeg har ikke råd og heller ingen tro på sånt. Alt skal dreie seg om hva de kan få ut av en. Anonymkode: 21f54...a96 Du har alvorlige problemer med å sette grenser. Jeg hadde aldri funnet meg i en brøkdel av dette. Anonymkode: 45ca6...a1c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #16 Skrevet 11. april 2023 Dette har ingenting med å være alenemor. Du må jo sette ned foten å lære deg å si nei. Gjør barna hærverk når de er hos dere så må du jo gi beskjed til foreldrene, ikke sutre her over hva kostnadene ble. Du må rett og slett gro deg en ryggrad. I de årene jeg var alenemor har jeg ikke opplevd noe av dette, og jeg tviler på at det er mange aleneforeldre som har gjort det. Og når det kommer til hårfarging så er det bedre å hjelpe de, enn å kjefte på om alt sølet etterpå. Det gjelder jo både egne og andre sine barn. Anonymkode: 05c7d...9d3 4 1
Gjest takinova Skrevet 11. april 2023 #17 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): DET er vi alenemødre god nok til. Å utnyttes. Hm? Har vel lite med alenemor å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #18 Skrevet 11. april 2023 Var alenemor noen år, opplevde aldri slikt. Det har ingenting med sivil status å gjøre, men med hvem du er, og hvem de du omgås er Anonymkode: e1308...30d 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #19 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi de tror jeg bare kan stille opp fordi de tror jeg ikke har noe liv… de tror alenemødre har all verdens tid. Det koster ingenting å være LITT hyggelig tilbake. Anonymkode: 21f54...a96 Det tror sjefer og arbeidskolleger om vi som er single år etter år å. Vi har all verdens tid siden vi ikke har egen familie. Anonymkode: 1e364...a24 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #20 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har alvorlige problemer med å sette grenser. Jeg hadde aldri funnet meg i en brøkdel av dette. Anonymkode: 45ca6...a1c Det var avtalt på forhånd å betale hver for seg, de holdt det ikke og jeg måtte punge ut. Det med å «påta» meg kvote og utover det i tillegg, var noe de hadde planlagt uten min viten og sa fra noen meter før man skulle passere kontrollen «du tar det du, du som ser så uskyldig ut»… aldri i verden om jeg hadde gjort, det er det at de tror jeg alltid stiller opp. Jeg har kuttet ut å omgås de, så har ikke problemer med å sette grenser men noen folk kan være manipulerende og overstyrende. Disse har jeg kuttet kontakten med. Anonymkode: 21f54...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå