Gå til innhold

Samvær og deling av søsken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har gjort dette og har erfaring med at det kan fungere? 

jeg trenger ikke lange svar på hvorfor dette ikke er lurt. Vi har en utagerende tenåring som er under utredning og ser at lillesøster  trenger ro for å bli ivaretatt og det meste av fokuset går på den eldste .

Anonymkode: a3122...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men kjenner flere som har gjort dette i tilsvarende utfordringer som du beskriver. De fleste har gjort det kun i en periode for å så gå over til å ha søsken på samvær samtidig når ting har «roet» seg. Men jeg kan se for meg at for noen vil det nok være hensiktsmessig å ha det slik på permanent basis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et utagerende barn. vi delte søsknene så mye som mulig. Vi bodde og bor fortsatt sammen. Men i lange perioder bodde en av oss på hytta med tenåringen. Tenåringen var aldri med på felles ferier, da var han hos besteforeldre. Gjør det som er best for dere. Andre som ikke har vært i samme situasjon, kan aldri fullt ut forstå hva dere står i. 

Anonymkode: 8ba80...f55

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett så er jeg i mot deling av søsken men i tilfeller som dette så er jo det eneste utvei for å beskytte de andre barna. 

Anonymkode: f1716...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med i samarbeid i flere familier det man har gjort det slik. Byttet hver for seg eller noen dager alene og noen felles. Det har gått helt fint og ofte vært godt for begge barna.

Anonymkode: 25a84...d66

AnonymBruker
Skrevet

Dere gjør selvsagt alt for å skjerme lillesøster mot utagering. 

Anonymkode: 48e2b...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...