Gå til innhold

Bytte garn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I garnbutikken jeg pleier å handle får jeg bytte garn som blir til overs i annen vare (f.eks. garn til neste prosjekt) eller få tilgodelapp som varer et år. Da kan jeg kjøpe så jeg vet jeg har nok uten å måtte sitte igjen med ubrukte nøster. Kjøpte garn hos Garntopia i Oslo fordi de har litt annet utvalg og jeg har sett mange snakker om butikken. Der ser det ikke ut til at de har bytterett. Er ikke det vanlig?

Anonymkode: 0a04b...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig å få byttet garn, ja.

Samtidig er det jo en ekstraservice, og ikke noe man har rett på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytterett er noe en aldri har krav på, men som er opp til hver og en butikk.

At en garnbutikk ikke vil ha tilbake garn i alle forskjellige innfargninger skjønner jeg godt.

Anonymkode: e6bf3...051

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder får man byttet, andre steder ikke. Det er uansett en ekstraservice, og ikke noe du har krav på. 

Men har du spurt på Garntopia, eller bare antar du? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Splittbinders skrev (7 timer siden):

Noen steder får man byttet, andre steder ikke. Det er uansett en ekstraservice, og ikke noe du har krav på. 

Men har du spurt på Garntopia, eller bare antar du? 

På Garntopia sin kvittering står det bytterett i 30 dager. Dvs. så kort at jeg ikke rekker å strikke ferdig prosjektet.

Hos garnbutikken der jeg pleier å handle er det 6 mnd. Jeg vet at det ikke er noe jeg har krav på. Lurte på hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg aldri hørt om, men jeg har ikke spurt, heller. Ingen av de stedene jeg har handlet har gått ut offentlig med denne muligheten. Kan kanskje hende de tilbyr det til et fåtall av spesielt gode kunder som handler både ofte og mye, men ikke som en hovedregel. 

Anonymkode: 1e456...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På Garntopia sin kvittering står det bytterett i 30 dager. Dvs. så kort at jeg ikke rekker å strikke ferdig prosjektet.

Hos garnbutikken der jeg pleier å handle er det 6 mnd. Jeg vet at det ikke er noe jeg har krav på. Lurte på hva som er vanlig.

Hva som er vanlig vet jeg ikke helt, jeg har ikke handlet i så veldig mange forskjellige butikker. Og enda sjeldnere benyttet meg at bytting. 

Jeg gjetter at det varierer veldig, at noen har lang bytterett, noen korte - og noen kanskje ikke i det hele tatt. Og at de kan henge litt sammen med garntypene man forhandler. Store forhandlere som har samme kvalitet/innfarging over lang tid, kan enklere bytte ubrukte nøster enn mindre butikker som kanskje har garn som selges i små parti. Da er det mye vanskeligere å få solgt det ene nøstet igjen - hvis det var en engangsproduksjon av akkurat den fargen i det garnet. 

Men jeg ville uansett spurt på Garntopia når du er ferdig og eventuelt har hele nøster igjen. 

Endret av Splittbinders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytterett er et gode/ekstraservice en del, men ikke alle, butikker tilbyr, det er ikke noe man har krav på. 30 dagers bytterett synes jeg høres fornuftig ut når det gjelder garn. Skal du komme med flere måneder gammelt garn er det garantert det eneste garnet fra akkurat det innfargingspartiet og det gjør det vanskelig å få solgt garnet (særlig når det bare er ett eller to nøster) siden de som skal strikke vil ha garn fra samme innfargingsparti. Du kan alltids spørre dem, men jeg forstår godt hvis de ikke vil ta tilbake garn fra et parti de ikke lenger har. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arkana skrev (4 timer siden):

Bytterett er et gode/ekstraservice en del, men ikke alle, butikker tilbyr, det er ikke noe man har krav på. 30 dagers bytterett synes jeg høres fornuftig ut når det gjelder garn. Skal du komme med flere måneder gammelt garn er det garantert det eneste garnet fra akkurat det innfargingspartiet og det gjør det vanskelig å få solgt garnet (særlig når det bare er ett eller to nøster) siden de som skal strikke vil ha garn fra samme innfargingsparti. Du kan alltids spørre dem, men jeg forstår godt hvis de ikke vil ta tilbake garn fra et parti de ikke lenger har. 

Nei, jeg skal ikke gjøre det og jeg forstår at det ikke er så greit. Lurte virkelig bare på hva som er vanlig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...