Gå til innhold

Slitsom homofil kollega - si ifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en homofil kollega der jeg jobber og nå kjenner jeg at jeg er lei av at han skal gjøre så mye ut av seg. Hver eneste lille ting skal han ta helt av for. Han liksom vifter med armene og aper seg, løper rundt og ser ut som en komplett idiot. Hyler og skriker, snakker med skjærende stemme og det som verre er. Kjenner blodet mitt koke hver gang han er i nærheten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg si ifra til noen? Eller be han roe seg kraftig ned? 

Har forresten ikke noe i mot homser eller sånne som dem, men synes det finnes grenser for hvordan de skal holde på! Vi er på jobb og ikke på homseklubb 

Anonymkode: 6a444...0cf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har hans legning med saken å gjøre? Hvis han tar for mye plass, er det på grunn av personligheten hans, ikke hans tiltrekning mot samme kjønn. Håndter ham akkurat som du ville håndtert en irriterende heterofil kollega.

Anonymkode: ddd3b...bdb

• Liker 45
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Likely story :nikke:

Du får hoppe opp på skrivebordet, slå deg litt på brystet og komme med noen urbrøl, så lærer han sikkert hvordan en mann skal oppføre seg.

Anonymkode: 58737...281

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har en kvinnelig kollega som er like irriterende som du nevner her. Jeg holder godt kjeft og sørger for avstand til denne kollegaen. Det er personligheten hennes, den kan jeg ikke be henne endre på.  

Anonymkode: 74443...925

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har hans legning med saken å gjøre? Hvis han tar for mye plass, er det på grunn av personligheten hans, ikke hans tiltrekning mot samme kjønn. Håndter ham akkurat som du ville håndtert en irriterende heterofil kollega.

Anonymkode: ddd3b...bdb

Noen homser tror de skal oppføre seg som skruller.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Du skammer deg over din egen undertrykte opphisselse, og projiserer det på ham som om det skulle ha vært noe negativt ved ham. Rydd opp i deg selv, og gled deg over å ha en kollega som er vital og levende.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har en homofil kollega der jeg jobber og nå kjenner jeg at jeg er lei av at han skal gjøre så mye ut av seg. Hver eneste lille ting skal han ta helt av for. Han liksom vifter med armene og aper seg, løper rundt og ser ut som en komplett idiot. Hyler og skriker, snakker med skjærende stemme og det som verre er. Kjenner blodet mitt koke hver gang han er i nærheten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg si ifra til noen? Eller be han roe seg kraftig ned? 

Har forresten ikke noe i mot homser eller sånne som dem, men synes det finnes grenser for hvordan de skal holde på! Vi er på jobb og ikke på homseklubb 

Tror ikke et sekund på at «du ikke har noe imot homser»

Anonymkode: 58c97...a2b

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at de overdramatiserer og oppfører seg som dramaqueens noen av de. Går vel an å oppføre seg normalt selv om de er mer femi enkelte av de. Slitsomt.

Anonymkode: b64a5...a62

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en kvinnelig kollega som er like irriterende som du nevner her. Jeg holder godt kjeft og sørger for avstand til denne kollegaen. Det er personligheten hennes, den kan jeg ikke be henne endre på.  

Anonymkode: 74443...925

Bra du holder avstand og ikke blir en drittsekk iallefall. Jeg prøver så godt jeg kan å holde avstand til de jeg ikke liker på jobb. Men allikevel får jeg dritt kommenterer fra han ene. Er så lei!

Anonymkode: a2253...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke at de overdramatiserer og oppfører seg som dramaqueens noen av de. Går vel an å oppføre seg normalt selv om de er mer femi enkelte av de. Slitsomt.

Anonymkode: b64a5...a62

Med en gang de begynner sånn, skjønner jeg at det er psykisk. De mangler noe essensielt. Normal folkeskikk. 

Anonymkode: db24a...28f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en anonym lapp hvis det er vanskelig å si. 
ville utelatt hint om at han er homo da det fort blir en greie at noen er «homofobe». 

Anonymkode: d8615...7b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 22.18):

🧌🧌🧌🧌🧌🧌🧌

Skrevet

«Jeg er ikke rasist, men…»

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne TS sin frustrasjon. Det er mange her som ikke gjør det og kaller hen homofil. Men det er slitsomt å ha en superskrulle som fjaser og skriker opp, og det er slitsomt å ha en kollega med andre lyter som ikke er normalt. Hadde jeg hatt en kollega som hele tiden skulle gått i bar overkropp for å flexe, eller en annen som hevdet hun kunne strikke samtidig mens hun leste korrektur, eller en annen som måtte skille seg så til de grader fra normen - ja så er det slitsomt. 

Man bør forvente profesjonalitet på arbeid. Det er ikke en lekegrind for fjas og store fakter. Man skal holde seg på norm for oppførsel uavhengig om du er en skrulle, leken eller en jævla agressiv type. Man må holde seg på normen av det normale.

Kan du ikke bare be han tone ned litt, og si at du blir jævlig sliten av at det er så mye fjas hele tiden. Si at du heller kunne tenkt deg å bli kjent med den han er i stedet for rollefiguren full av fjas. 

Anonymkode: 8ec8c...d06

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse:       .....og kaller hen homofob.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan skjønne TS sin frustrasjon. Det er mange her som ikke gjør det og kaller hen homofil. Men det er slitsomt å ha en superskrulle som fjaser og skriker opp, og det er slitsomt å ha en kollega med andre lyter som ikke er normalt. Hadde jeg hatt en kollega som hele tiden skulle gått i bar overkropp for å flexe, eller en annen som hevdet hun kunne strikke samtidig mens hun leste korrektur, eller en annen som måtte skille seg så til de grader fra normen - ja så er det slitsomt. 

Man bør forvente profesjonalitet på arbeid. Det er ikke en lekegrind for fjas og store fakter. Man skal holde seg på norm for oppførsel uavhengig om du er en skrulle, leken eller en jævla agressiv type. Man må holde seg på normen av det normale.

Kan du ikke bare be han tone ned litt, og si at du blir jævlig sliten av at det er så mye fjas hele tiden. Si at du heller kunne tenkt deg å bli kjent med den han er i stedet for rollefiguren full av fjas. 

Ingen kaller TS homofil.

Problemet med tråden er at legning har lite med problemet til TS å gjøre. Men fordi TS er full av fordommer gjør TS det til en del av problemet og så er det det som får fokus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør heller finne ut hva det er inni deg som gjør at du irriterer deg sånn over en annen..

Anonymkode: a755c...d47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ts sikter til at han gjør mye av seg selv pga sin legning. Jeg har heller ikke noe i mot andres legning, men blir litt brydd når dem gjør så mye av seg. Enkelte får slike fakter som Tina og Betina.. og det hadde vært slitsomt å jobbe med disse to damene i lengden.

Jeg selv var en sprudlende, energisk og pratsom ung dame i begynnelse av arbeidslivet. Tok ikke lang tid før damene i førtiårene fikk nok av meg og jeg ble bedt om å tone meg ned. 

Anonymkode: 05b2a...974

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har legning med personlighet å gjøre? Har en mannlig heterofil kollega på jobb. Han overestimerer alltid egne evner, og tar ordet fra alle som forsøker å snakke med ham. 

Har ikke noe i mot heteroer eller sånne som dem, men det får da være grenser!!

Anonymkode: d1a82...c86

• Liker 4
Skrevet

Ts er du homofob? 😬🤔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...