MyMichelle Skrevet 10. april 2023 #1 Del Skrevet 10. april 2023 Renser dere huden to ganger? Hvis «Ja», hvor ofte gjør dere det? Og føler dere at det er noen vits å gjøre det? Jeg har aldri brukt oljerens. Da jeg brukte foundation, hadde jeg aldri hørt om dobbeltrens. Jeg tenker olje kan være bra for å få bort sminkerester. Men tenker at det ikke er noen vits i å gjøre det når jeg kun bruker litt øyesminke, og lipgloss eller leppepomade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. april 2023 #2 Del Skrevet 10. april 2023 Dobbeltrenser hver dag, fordi jeg bruker spf (og oftest noe basesminke). Om jeg kun har mascara og ikke noe foundation/base eller spf så bruker jeg bare Miscellarvann. Brukte MAC sin olje før, men nå går det i rensebalmer (veksler litt mellom Clinique sin og The Inkey List). 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 10. april 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2023 Jeg bruker bare Ole Henriksen Truth rens morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinny Skrevet 10. april 2023 #4 Del Skrevet 10. april 2023 Jeg dobbeltrenser hver kveld, fordi jeg blant annet bruker solkrem og litt sminke hver dag. Jeg bruker Purito sin oljerens. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Del Skrevet 10. april 2023 Jeg dobbeltrenser med micellarvann og vanlig rens. Bruker spf og litt pudder, så da må man jo det. Anonymkode: 297f1...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 10. april 2023 #6 Del Skrevet 10. april 2023 Nei. Brukar rensemelk og flytande øyensminkefjernar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Del Skrevet 10. april 2023 Dobbeltrenser hver kveld med unntak om jeg ikke har på sminke/vært ute. Oljerensen løser opp all sminke og solkrem samt urenheter i porene da dette er clogged fett. Vannbasert rens fjerner oljerestene og vasker bort all skitt og svettetester. Men jeg synes de koreanske og japanske oljerensene er mye bedre enn de vestlige. Jeg opplever nesten ingen følte oljerester med østasiatiske merker, mens de vestlige jeg har brukt etterlater tydelig oljehinne. Og det samme med den vannbaserte rensen, de koreanske jeg bruker stripper ikke huden fullstendig. Mens flere av de vestlige blir huden min tørr og stram av. Anonymkode: 9c119...aed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Del Skrevet 11. april 2023 Dobbelrenser de dagene jeg har brukt ansitssminke. Men hender jeg gjør det enkelt og bruker micellar vann selv om det ikke er så heldig for huden rundt øynene. Synes dobbelrens gir best resultat, og at det er veldig skånsomt for huden. Anonymkode: b33fd...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Del Skrevet 11. april 2023 Ja, men jeg bruker CeraVe og renser to ganger. Andre gangen lar jeg den virke på huden mens jeg pusser tennene. Det har gjort stor forskjell på huden min! Og på morgenen renser jeg ikke med mindre jeg har sovet på siden (ansiktet på puta). Huden min er definitivt best når jeg unngår å rense på morgenen, og kun bruker vann pluss fuktighetskrem på fuktig hud. Det ble en enorm forandring når jeg begynte med dette! Men da må huden vøre veldig ren fra kvelden før (og selvsagt ikke hvis jeg har svettet mye på natta etc) Anonymkode: b76d8...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg har ikke funnet noe oljerens som huden min ikke reagerer på i form av akne. Kom gjerne med tips 🙂 Bruker micelarvann deretter vanlig rens, huden min elsker denne komboen. Anonymkode: 4a758...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, men jeg bruker CeraVe og renser to ganger. Andre gangen lar jeg den virke på huden mens jeg pusser tennene. Det har gjort stor forskjell på huden min! Og på morgenen renser jeg ikke med mindre jeg har sovet på siden (ansiktet på puta). Huden min er definitivt best når jeg unngår å rense på morgenen, og kun bruker vann pluss fuktighetskrem på fuktig hud. Det ble en enorm forandring når jeg begynte med dette! Men da må huden vøre veldig ren fra kvelden før (og selvsagt ikke hvis jeg har svettet mye på natta etc) Anonymkode: b76d8...40d Med unntak av at jeg bruker en mild kremrens for å få bort produkter om morgenen er jeg helt enig! Huden min ble mye bedre under sminke etter at jeg sluttet å strippe den for fukt om morgenen slik jeg gjorde da jeg begynte å hente inspirasjon fra koreans hudpleie. Anonymkode: b33fd...147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 11. april 2023 #12 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dobbeltrenser hver kveld med unntak om jeg ikke har på sminke/vært ute. Oljerensen løser opp all sminke og solkrem samt urenheter i porene da dette er clogged fett. Vannbasert rens fjerner oljerestene og vasker bort all skitt og svettetester. Men jeg synes de koreanske og japanske oljerensene er mye bedre enn de vestlige. Jeg opplever nesten ingen følte oljerester med østasiatiske merker, mens de vestlige jeg har brukt etterlater tydelig oljehinne. Og det samme med den vannbaserte rensen, de koreanske jeg bruker stripper ikke huden fullstendig. Mens flere av de vestlige blir huden min tørr og stram av. Anonymkode: 9c119...aed Tips til oljerens som ikke etterlater denne hinnen? Jeg bruker Klairs og var fornøyd i utgangspunktet, mens på flaske nummer 2 oppdaget jeg at den la igjen denne irriterende hinnen 😞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #13 Del Skrevet 11. april 2023 Gjorde det før jeg fikk øynene opp for kun mikrofiberklut og vann. Da først forsvant kvisene og den tørre huden. Anonymkode: 38c4c...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #14 Del Skrevet 11. april 2023 snurk skrev (5 timer siden): Tips til oljerens som ikke etterlater denne hinnen? Jeg bruker Klairs og var fornøyd i utgangspunktet, mens på flaske nummer 2 oppdaget jeg at den la igjen denne irriterende hinnen 😞 Er Klairs ganske tykk i konsistensen? Jeg liker Banila Zero oljebalmer godt, de har ulike typer for ulike behov, og er fine å ha med på reise o.l. Heimish All Clean balm er òg god til huden, men jeg likte ikke lukten. Den er samme typen som Banila sine. Skinfood Black Sugar likte jeg, fint med pumpe og den var veldig drøy. Har ellers brukt Innisfree Apple og Olive oil, som også er veldig gode (men de ble vanskelige å få tak i da Innisfree på et tidspunkt stoppet shipping til flere Europeiske land, har ikke sjekket hvordan det er nå). The Face Shop Rice Water oljerensene er ganske tynne i konsistensen og også gode. (fikk ikke til bilder og linking denne gangen, sorry!) Det skal sies at jeg har en ganske enkel hud, litt sensitiv for fukt ellers ingen utfordringer, så det meste funker. Og noe av grunnen til å bruke foam- eller gelrens etterpå, er jo bl.a for å få vasket bort restene etter oljerensen. Så noe residue må man ofte regne med. Viktig også å bruke vann til å massere oljerensen godt inn i huden så det emulsifies, altså at den løser seg litt opp og tar med sminke og urenheter. Den skal kjennes tynnere og mer vannet i konsistensen og helst ha litt blakket farge når den vaskes av. Ikke sikkert dette gjelder deg altså, men mange bare smører på og vasker rett av, og da blir det mye olje liggende igjen på hud Anonymkode: 9c119...aed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 11. april 2023 #15 Del Skrevet 11. april 2023 Ja,men ikke bestandig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 11. april 2023 #16 Del Skrevet 11. april 2023 (endret) Ja, men ikke hver dag. Jeg dobbeltrenser med en oljerens først og deretter en vannbasert rens dersom jeg har brukt sminke. Av og til bruker jeg en tykkere, kremaktig vannbasert rens først, og så en skumrens som også er vannbasert. Oljerens: BANILA CO Clean It Zero Cleansing Balm Pore Clarifying Kremete vannbasert rens: PYUNKANG YUL Low PH Pore Deep Cleansing Foam Vannbasert rens, som jeg bruker hver dag (deilig skumrens!): PYUNKANG YUL Calming Low PH Foaming Cleanser Endret 11. april 2023 av Centella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 11. april 2023 #17 Del Skrevet 11. april 2023 snurk skrev (13 timer siden): Tips til oljerens som ikke etterlater denne hinnen? Jeg bruker Klairs og var fornøyd i utgangspunktet, mens på flaske nummer 2 oppdaget jeg at den la igjen denne irriterende hinnen 😞 Ikke meg du spør, men jeg svarer deg likevel... Sjekk ut Banila co sine oljerenser - og prøv en som passer din hudtype. Ingen hinne, og er lette å vaske bort. Man må bruke vannbasert rens etterpå, for få bort alle oljerester (som man jo må med alle oljerenser) Banila Co 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 11. april 2023 #18 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er Klairs ganske tykk i konsistensen? Jeg liker Banila Zero oljebalmer godt, de har ulike typer for ulike behov, og er fine å ha med på reise o.l. Heimish All Clean balm er òg god til huden, men jeg likte ikke lukten. Den er samme typen som Banila sine. Skinfood Black Sugar likte jeg, fint med pumpe og den var veldig drøy. Har ellers brukt Innisfree Apple og Olive oil, som også er veldig gode (men de ble vanskelige å få tak i da Innisfree på et tidspunkt stoppet shipping til flere Europeiske land, har ikke sjekket hvordan det er nå). The Face Shop Rice Water oljerensene er ganske tynne i konsistensen og også gode. (fikk ikke til bilder og linking denne gangen, sorry!) Det skal sies at jeg har en ganske enkel hud, litt sensitiv for fukt ellers ingen utfordringer, så det meste funker. Og noe av grunnen til å bruke foam- eller gelrens etterpå, er jo bl.a for å få vasket bort restene etter oljerensen. Så noe residue må man ofte regne med. Viktig også å bruke vann til å massere oljerensen godt inn i huden så det emulsifies, altså at den løser seg litt opp og tar med sminke og urenheter. Den skal kjennes tynnere og mer vannet i konsistensen og helst ha litt blakket farge når den vaskes av. Ikke sikkert dette gjelder deg altså, men mange bare smører på og vasker rett av, og da blir det mye olje liggende igjen på hud Anonymkode: 9c119...aed Takk for veldig informativt og detaljert innlegg! 💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinny Skrevet 11. april 2023 #19 Del Skrevet 11. april 2023 snurk skrev (14 timer siden): Tips til oljerens som ikke etterlater denne hinnen? Jeg bruker Klairs og var fornøyd i utgangspunktet, mens på flaske nummer 2 oppdaget jeg at den la igjen denne irriterende hinnen 😞 Jeg brukte Klairs tidligere, men sluttet på grunn av den hinnen jeg ikke klarte å vaske vekk. Nå bruker jeg Purito sin og den liker jeg nye bedre😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 12. april 2023 #20 Del Skrevet 12. april 2023 Jeg dobbeltrenser om jeg har på meg sminke, har brukt forskjellige oljerenser men liker faktisk den fra Ivy ava som fås kjøpt billig på normal best 🙂 funker ypperlig for min hud og kan også bruke den alene på morgenen, ingen rester igjen på huden når den er skylt av, hvertfall ikke når jeg ikke er full av sminke og solkrem 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå