AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Har et egentlig enkelt spørsmål, men trenger å forklare litt. Jeg føler jeg er så sykt avhengig av x’en min, som jeg fortsatt har altfor god kontakt med, mye pga barna. i forholdet slet jeg ofte med angst hvis han skulle ut med venner, fordi jeg var redd for å være alene. Men da han først hadde reist, hadde jeg ofte ikke lyst til at han skulle komme hjem igjen fordi jeg følte på en så rolig følelse i kroppen.. men uansett. Han besøker meg til tider mest pga barna, men hvis han er her noen dager så får jeg helt hetta av tanken på at han skal reise fra meg. Og da han først har reist, så kjenner jeg på denne roen igjen. Hva er grunnen for at jeg kan være sånn? har igså et spørsmål rundt dette. For hvis han f.eks sier han kommer hit fra tirsdag til torsdag, og torsdagen kommer så begtnner jeg å mase litt fordi jeg vil ha han her lenger. Dette blir han veldig forbanna for, og sier ting som «du må skjønne at jeg ikke vil være med deg», «jeg vil bort herifra», «jeg orker ikke deg nå», «slutt å mas, jeg har bestemt meg». Føler at det er litt unødvendig stygge ting å si? Er jeg hårsår? ig sånn som her en dag, så var barna ekstremt slitne. Hadde da spurt et par ganger om han ville være her en ekstra dag, men han sa nei. Da spurte jeg om han ikke hvertfall kunne være her til barna skulle legge seg, sånn at det blir litt lettere for meg. Da også var han helt «nei, vil ikke være her», «skjerp deg, slutt å mas». Osv. og det var snakk om bare 3-4 timer lenger.. dette fikk jeg en litt kraftig reaksjon på. Jeg sliter litt med en urettferdig følelse. Helt fra vi fikk barn har han slappet og kost seg i hverdagen, sovet som han vil osv. mens jeg har tatt vare på barn, hus, klær, osv. i tillegg til å få mye dritt slenging. Som f.eks «hvordan tør du å gå kledd sånn», «du er feit as(når jeg var gravid), «håper ikke ungene får nesa di», «magen din er ekkel pga hårene», osv osv. Etter jeg flyttet har han kost seg med kompiser og sover så lenge og mye han vil. Mens jeg sitter igjen med barna alene, og dette føler jeg på. Han sover også lenger da han først er på besøk, han gir meg ikke avlastning selvom han ser barna 2-3 ganger i uka… men uansett. Er det feil av meg å reagere på de 3-4 timene? At han vil reiSe og ikke hjelpe meg? det ble mye lenger innlegg enn planlagt. Men føler jeg må få med litt rundt for at kanskje ting skal forstås… Anonymkode: a0566...ec5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Jeg synes det er feil av deg å mase, ja. Han er en ex og slikt mas er slitsomt. Det høres heller ikke ut som om det er sunt for deg å omgås han så mye. Dere bør bli enige om en fordeling av barna og ikke ha noe å gjøre utover henting/levering og nødvendige samtaler om dem. Anonymkode: 3539a...490
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har et egentlig enkelt spørsmål, men trenger å forklare litt. Jeg føler jeg er så sykt avhengig av x’en min, som jeg fortsatt har altfor god kontakt med, mye pga barna. i forholdet slet jeg ofte med angst hvis han skulle ut med venner, fordi jeg var redd for å være alene. Men da han først hadde reist, hadde jeg ofte ikke lyst til at han skulle komme hjem igjen fordi jeg følte på en så rolig følelse i kroppen.. men uansett. Han besøker meg til tider mest pga barna, men hvis han er her noen dager så får jeg helt hetta av tanken på at han skal reise fra meg. Og da han først har reist, så kjenner jeg på denne roen igjen. Hva er grunnen for at jeg kan være sånn? har igså et spørsmål rundt dette. For hvis han f.eks sier han kommer hit fra tirsdag til torsdag, og torsdagen kommer så begtnner jeg å mase litt fordi jeg vil ha han her lenger. Dette blir han veldig forbanna for, og sier ting som «du må skjønne at jeg ikke vil være med deg», «jeg vil bort herifra», «jeg orker ikke deg nå», «slutt å mas, jeg har bestemt meg». Føler at det er litt unødvendig stygge ting å si? Er jeg hårsår? ig sånn som her en dag, så var barna ekstremt slitne. Hadde da spurt et par ganger om han ville være her en ekstra dag, men han sa nei. Da spurte jeg om han ikke hvertfall kunne være her til barna skulle legge seg, sånn at det blir litt lettere for meg. Da også var han helt «nei, vil ikke være her», «skjerp deg, slutt å mas». Osv. og det var snakk om bare 3-4 timer lenger.. dette fikk jeg en litt kraftig reaksjon på. Jeg sliter litt med en urettferdig følelse. Helt fra vi fikk barn har han slappet og kost seg i hverdagen, sovet som han vil osv. mens jeg har tatt vare på barn, hus, klær, osv. i tillegg til å få mye dritt slenging. Som f.eks «hvordan tør du å gå kledd sånn», «du er feit as(når jeg var gravid), «håper ikke ungene får nesa di», «magen din er ekkel pga hårene», osv osv. Etter jeg flyttet har han kost seg med kompiser og sover så lenge og mye han vil. Mens jeg sitter igjen med barna alene, og dette føler jeg på. Han sover også lenger da han først er på besøk, han gir meg ikke avlastning selvom han ser barna 2-3 ganger i uka… men uansett. Er det feil av meg å reagere på de 3-4 timene? At han vil reiSe og ikke hjelpe meg? det ble mye lenger innlegg enn planlagt. Men føler jeg må få med litt rundt for at kanskje ting skal forstås… Anonymkode: a0566...ec5 Eksen? Du omtaler ham som om dere to er et par. Få ryddige avtaler på samvær og plikter. Du kan selvsagt ikke forvente at han tar barna 4-24 timer utenfor det avtalte samværet. Det letteste er selvsagt at han har barna hos seg selv under samvær. Anonymkode: e746f...7f6 1
Andro Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Det høres ut som du har en engstelig tilknytning til denne mannen. Han er en som mishandler deg psykisk, og jeg håper at du ikke tillater denne trakasseringen i påhør av barna. Jeg skjønner godt at han blir forbanna for at du maser på å ha ham lenger. Det er slutt, og det trenger han å markere. Bli enig om et tidspunkt før han kommer, og nevn aldri tid når han er der. Hold avtalen, og ikke gi ham følelsen av at du klenger. Du sliter med å bli avvist, og det har sannsynligvis ingenting med ham å gjøre. Det er noe fra barndommen. Kanskje du har RSD. Det er også en av grunnene til at folk ikke klarer å bryte med folk som utnytter eller mishandler dem. Det er helt logisk at du blir mer rolig når den som trakasserer og stresser deg opp har reist. Du går i kronisk beredskap, i frykt for at han skal være slem mot deg, og i angst for at han skal reise. Ha minst mulig kontakt med ham, snakk kun om ungene, gjør avtaler om klokkeslett og ikke vis følelsene dine til ham. Snakk med noen andre om dette istedet. Du har mye å bearbeide, og har mange traumebånd å bryte. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Du vil nok ha godt utbytte av psykolog. Det er ikke normalt å være så knyttet til eksen og dette går utover din psykiske helse Anonymkode: 17bae...ea3 1
Rødstrupa Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Han høres ikke særlig sympatisk ut. Ville tatt kontakt m/fastlege. Be om henvisning til psykolog. Du kan trenge noen å snakke med om ting som du sliter med.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Eksen? Du omtaler ham som om dere to er et par. Få ryddige avtaler på samvær og plikter. Du kan selvsagt ikke forvente at han tar barna 4-24 timer utenfor det avtalte samværet. Det letteste er selvsagt at han har barna hos seg selv under samvær. Anonymkode: e746f...7f6 Det er eks, men pga meg har vi blitt enige om å se det an? Om det kanskje kan funke igjen? Sikkert helt på jordet, men jeg klarer jo ikke å gi slipp… jeg vil så langt vekk fra han som overhode mulig fordi jeg føler han ødelegger meg og er slem, samtidig som jeg ikke vil miste han, og minst av alt at han finner noen andre han er villig til å jobbe for..hvorfor ikke jobbe mer for oss og det vi har liksom.. 😕 barna er for små enda, og dem er ikke trygge nok på pappaen sin til at han kan ha de alene en helg f.eks. Vi har også gjort denne avtalen, fordi jeg ikke er trygg på at han har de over tid alene… alt er så jævlig vanskelig, selvom det sikkert burde være lett.. Anonymkode: a0566...ec5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Han høres ikke særlig sympatisk ut. Ville tatt kontakt m/fastlege. Be om henvisning til psykolog. Du kan trenge noen å snakke med om ting som du sliter med.. Han er ikke sympatisk nei… men det er vel ingen unnskyldning for avhengigheten og maset mitt 😩 skal til legen til uka.. jeg lufter bare tankene her.. Anonymkode: a0566...ec5
Rødstrupa Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke sympatisk nei… men det er vel ingen unnskyldning for avhengigheten og maset mitt 😩 skal til legen til uka.. jeg lufter bare tankene her.. Anonymkode: a0566...ec5 Lykke til. Håper det vil være til hjelp for deg. Du fortjener en kjærste som er snill, god, trygg og ivaretagende for deg og dine barn. Han finnes der ute et sted.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Rødstrupa skrev (44 minutter siden): Lykke til. Håper det vil være til hjelp for deg. Du fortjener en kjærste som er snill, god, trygg og ivaretagende for deg og dine barn. Han finnes der ute et sted. Tusen takk. Det håper jeg også.. Anonymkode: a0566...ec5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Du virker som en toxic person, som bare vil bestemme over alt og alle, uten å selv ha et snev an selvinnsikt. Råd: Søk hjelp. Så vil det kanskje funke mellom dere igjen. Anonymkode: 74b43...f76
Matas Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg