Gå til innhold

Nummenhet før migrene. Føler samme område brenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg bruker å bli nummen i venstre overarm, håndledd og ringfingeren og noen ganger en spesifikk flekk på venstre legg 2 dager før migrene.

Jeg har nevnt dette til legen og han sier ikke noe spesielt om det.

I går og i dag føles det som disse områdene brenner på en måte. Flekken på leggen virker foreløpig til å ha roet seg ned.

Det hender det føles som om nåler eller strøm skyter opp og ned av overarmen, og noen ganger fra håndledd til tommelen (som jeg ikke bruker å bli nummen i). Tenker dette har noe med nervene å gjøre, men jeg blir jo redd siden dette med nåler som går opp og ned av armen er sånn typisk hjerteinfarkt-greie. De nålene kommer av og til uavhengig av migrene. Mulig stress-relatert? Det gir seg som regel ganske fort. Aner ikke om det er relevant. Kan vel også nevne at hjertet slår litt feil, og legen mener jeg ikke trenger bekymre meg for det. Usikker på om jeg har snakket om denne skytende smerten med han før, men jeg har uten tvil snakket om nummenheten.

Vil si at smertenivået nå er omtrent den samme som når jeg har den nål-strøm følelsen (derfor jeg nevner det der) bare at den har vært ganske konstant og kjennes over et større område. Kanskje 3/10. ikke sånn ordentlig vondt, men nok til at det merkes.

Er dette noe å bekymre seg for eller er det bare å migrenen?

Det er sikkert flere ting jeg har glemt å nevne. Bare spør.

Kvinne, 38

Anonymkode: d0a7d...b48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du spenninger i nakken? 

Anonymkode: 4e4fd...b4c

• Liker 1
Skrevet

Kan du ha en variant av Hemplegisk migrene?

Jeg synes du bør bestille en time hos legen din der du bare tar opp migrenen og alle symptomene rundt den.  Skriv gjerne en liste og ta med deg, slik at du får spurt om alt du lurer på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...