AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Vi skal døpe datteren vår og gifte oss i samme slengen. Det blir da overraskelse for familien/gjestene. Ideelt ville jeg hatt dåpen først og deretter vielsen, men tenker at det kan være vanskelig mtp å skifte til brudekjole, samt at vi har et eldre (men ikke gammelt nok til å holde på en hemmelighet) barn. Dette barnet må få en heads up samme dag. Og da vil det være minst stress å kunne si det på morgenen før alt starter- istedet for å si det i de potensielt 5 min jeg har mellom dåp og vielsen når jeg kaster på meg kjolen. 😅 vil jo selvsagt at barnet også skal få en god opplevelse 😊. men dersom vielsen kommer først, så føler jeg at dåpen faller litt i skyggen av det og får da dårlig samvittighet for dåpsbarnet. (Som trolig ikke bryr seg fordi det er en baby). Vil likevel ikke ta over dagen hennes. Samtidig vil jeg ikke ha en hel dag med fokus på meg/oss- derfor føles det mindre ukomfortabelt for meg å ta bryllup ifm dåp. hvordan ville dere løst det? Noen som har gjort det og vil dele tips? Anonymkode: b9a2a...cbe
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Men ps, folk har antagelig ikke satt av kvelden hvis de forbereder seg til dåp. Så bryllupsfest blir kanskje litt lite? Hadde blitt alkoholfritt også (ufrivillig for min del fordi jeg hadde kjørt og hatt med ungene) Anonymkode: 5c60f...e83
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Dåp først! Må barnet vite det? Kan jo overraske han/hun og😀 Anonymkode: 5b233...283
Meadow Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Jeg var i bryllup med overraskelses-dåp, altså omvendt, og det var kjempefint. Synes ikke dåpen kom i skyggen, det ble et koselig familieøyeblikk. Bør vurderes! Tenk litt på gjestene som nevnt over her. De forventer at de skal i dåp, som tar noen timer bare med kirke først og kaffe/kake. Man pynter seg litt mindre også. Nå skal de istedet bli hele kvelden (vil jeg tro) uten at de vet det på forhånd, noe som kan bli problematisk for mange mtp barnevakt, skyss, overnatting etc.
Brunello Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Meadow skrev (6 minutter siden): Jeg var i bryllup med overraskelses-dåp, altså omvendt, og det var kjempefint. Synes ikke dåpen kom i skyggen, det ble et koselig familieøyeblikk. Bør vurderes! Tenk litt på gjestene som nevnt over her. De forventer at de skal i dåp, som tar noen timer bare med kirke først og kaffe/kake. Man pynter seg litt mindre også. Nå skal de istedet bli hele kvelden (vil jeg tro) uten at de vet det på forhånd, noe som kan bli problematisk for mange mtp barnevakt, skyss, overnatting etc. hvor overrasket blir man egentlig av en dåp? 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Har vært med på sånt før og det var dritkjipt å plutselig sitte der i en vielse og bryllupsfest. Ungen mista jo alle fokus på... Og ingen hadde gaver med til brudeparet, ikke var en kledd for bryllup heller. Og de aller fleste hadde ikke mulighet til å bli værende på bryllupsfesten.. Jaja, hver sin smak. Uansett, dåpen ble gjennomført og så ble folk bedt om å sitte i kirka litt og så plutselig kom bruden inn og så var det i gang. Anonymkode: 3c3b2...815
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Høres veldig kleint ut for gjestene Anonymkode: 4b421...ab8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå