Gå til innhold

Dere med partner fra utlandet. Hva sier dere når dere skal snakke til partnerens foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere bare fornavn på foreldrene som vi gjør i Norge? Eller bruker Mr/Mrs "etternavn" som de gjør i USA? Eller andre løsninger?

Anonymkode: c2f28...648

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare fornavn, naturligvis. Det er jo familie. 

Anonymkode: f0e7a...cec

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er tyrkisk, og der er det vanlig for å kalle svigerforeldre for mamma og pappa. Litt rart for meg som norsk, så jeg benytter de tyrkiske ordene for mamma og pappa:) Hadde nok gått helt fint å bruke fornavn og, men det gleder dem så hvorfor ikke. Navnene deres er uansett så vanskelig å uttale 😅

Anonymkode: f3357...fed

AnonymBruker
Skrevet

Sier "Hei *navnet*" når jeg kommer på besøk, pleier ikke bruke navnet i andre sammenhenger. Bruker navnet i all omtale av dem eller så sier jeg "moren din/faren din" om jeg snakker med typen om noe som gjelder foreldrene hans 

Er ikke noe anderledes enn hva man ville gjort her i landet 

Om jeg hadde hatt amerikansk kjæreste hadde jeg ikke brukt Mr eller Mrs. Ingen gjør det utenom på fin restaurant og hotellbooking 

Anonymkode: fce58...c4b

Skrevet

Kaller svigermor for Mor, det er normalt i det landet hun er fra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en partner fra England. Jeg kalte dem ved fornavn, han kalte mi mor " mamma+fornavnet hennes ", noe som jeg synes var rart.

Jeg fikk fantastisk god kontakt med begge av dem, så selv om det er slutt mellom meg og min partner har vi god kontakt. Jeg stikker gjerne innom hver gang jeg er i England og får alltid tilgang til overnatting hos dem! Ex-partner vil jeg helt ikke se igjen!

Anonymkode: 53e4a...e99

AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa

Anonymkode: dc1dd...06d

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerdatter kaller meg mamma. Veldig koselig, synes jeg. Hun er skjønn. 

Anonymkode: 84286...35d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jo variere fra land til land. Tyske svigerforeldre her, bruker fornavn. Brukte "Sie" (høflig tiltale) første gang vi møttes, men ble tilbudt "du" med en gang. 

Anonymkode: 78fc1...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er fra Midtøsten, og jeg er halvt norsk og halvt fra samme land som han. Mamma og «storebror» kaller jeg dem, ikke på norsk selvsagt, men på deres språk. (litt rart på norsk men vanlig der). 

Anonymkode: f5461...92c

Skrevet

Bruker fornavn. Vet ikke om jeg greier å uttale etternavnet en gang 😅

AnonymBruker
Skrevet

På deres språk sier jeg fru og herr pluss fornavn, og betegnelse de/flertall. Dette er normalt i deres språk og at man alltid betegner eldre med herr og fru. For meg er dette helt merkelig men sånn er dog tradisjonene deres så da følger jeg bare det😅 Synes det høres veldig kaldt ut.

Anonymkode: b00bc...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Mamma + navn til eldst barn til svigermor. Hun kaller meg for mamma + navn til vår eldst barn

Anonymkode: 0725d...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...