AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hva gjør jeg feil? Er steketiden som ikke er riktig i oppskriften? Anonymkode: cf573...ea3
Brunhilde Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Kjenner du med en strikkepinne/bakenål eller lignende at den er ferdig stekt før du tar den ut av ovnen? Og hva slags formkake er det? Mulig det kan ha noe å si for resultatet.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Bruker du kjøkkenmaskin? Prøv å bruk vanlig mixmaster eller evt kortere tid på kjøkkenmaskin. Sukker og egg skal vispes godt, men etter at mel er tatt i så skal du ikke over-vispe. Jeg fikk samme problem med alle kakene etter at jeg startet å bruke kjøkkenmaskin og lot hele røren vispes «ekstra bra», men det blir ikke bra. Ikke visp mye etter mel er tatt i. Anonymkode: 65f4a...747
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Og ikke åpne opp oven før kaken nærmer seg ferdig, det kan også gjøre at kaken faller sammen. Anonymkode: 65f4a...747
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 2 minutter siden, Forundret.. said: Er bakepulveret blitt gammelt? Det kan godt hende! Husker ikke sist jeg kjøpte det. Takk for tips! Ts. Anonymkode: cf573...ea3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker du kjøkkenmaskin? Prøv å bruk vanlig mixmaster eller evt kortere tid på kjøkkenmaskin. Sukker og egg skal vispes godt, men etter at mel er tatt i så skal du ikke over-vispe. Jeg fikk samme problem med alle kakene etter at jeg startet å bruke kjøkkenmaskin og lot hele røren vispes «ekstra bra», men det blir ikke bra. Ikke visp mye etter mel er tatt i. Anonymkode: 65f4a...747 Ja, bruker kjøkkenmaskin..Ok,ctakk for tips! Ts. Anonymkode: cf573...ea3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Og ikke åpne opp oven før kaken nærmer seg ferdig, det kan også gjøre at kaken faller sammen. Anonymkode: 65f4a...747 Jeg pleier la stå lenger tid enn angitt. Typ, 1t istedet for 45-50min. Anonymkode: cf573...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå