Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter ekstremt mye med søvnen min.🥲 har altfor mye mareritt. Bla at jeg blir bortført eller skutt. Og det er veldig ekkelt.  Jeg så filmen igår med ei vennine: "Only mine" og er i akkurat samme situasjon som hun jenta i filmen. Og inatt slet jeg skikkelig med søvn, og jeg kjente meg igjen i filmen.

Kjenner at jeg er veldig redd for at det skal skje IRL jeg er veldig redd for en person, føles veldig ubehagelig å reise tilbake til mitt bosted (Oslo) der jeg  bor nå etter påsken, for det trigger enda mere, har blitt utsatt  for stalking og pågående trusle. Jeg vet at denne mannen ikke  kommer til å drepe meg, men at han kommer til å ha kontrollen over meg hele tiden, han  vil ha noen å plage.   Jeg har fått 1 gang panikkangst midt på Oslo S for ikke så lenge siden, ambulanse og Politi ble tilkalt. Heldigvis gikk det fint tilslutt. 
Men slit psykisk såklart, huff jeg syns dette er helt jævlig. 

Snakket med Politiet også, de har ikke gjort noe.🥲og ja dette er virkelig vanskelig for meg
Setter pris på alle fine kommentarer❤️ skal ringe fastlege imorgen. Men kjenner jeg trenger å prate med noen nå her akkurat nå.Har venner og alt, men sånn som nå som jeg er alene med skolearbeid, får jeg flashbacks fra ting som har skjedd før, jeg har låst døren til soverommet mitt f.eks når jeg sover, og selvom ytterdøren er låst og alarm er på i huset, så har jeg angst, jeg gråt blant venner helt plutselig ute på byen på lørdag.Trodde han var ferdig med å kontakte meg, helt til han en dag forrige uke tok kontakt igjen. Jeg blokkerte såklart fra alt. For hver gang han tar kontakt (andre måter) så blir truslene verre og verre, jeg sverger. Jeg føler meg overvåket. Jeg tror jeg har fått PTSTD også, kan jeg bli henvist til det NKVTS av fastlege eller må jeg kontakte de direkte? https://www.nkvts.no/kunnskapsbasert-traumebehandling/behandling-av-pts

Anonymkode: 83a4d...654

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du skal til fastlegen i morgen, det er helt riktig av deg å dra dit nå. Ofte trenger fastlegen å snakke med deg flere ganger før han finner ut hva slags behandling du trenger.

La fastlegen få ansvaret for å finne ut om du har PTSD eller noe annet før du begynner å tenke på henvisninger. Det blir veldig slitsomt om vi som er pasienter skal prøve å gjøre legens jobb. Det er en helt umulig oppgave, for vi er ikke kvalifiserte til det. Da blir det bare et ekstra stress for deg som du får på toppen av alt annet.

Kanskje det ville hjelpe deg å ringe til VO-linjen? https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/vo-linjen-116-006/

Anonymkode: 4b7eb...141

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å jogg å tren d er bra for tankene uansett hva man sliter med. Man blit så trøtt  av trening, spes utendørs. Snakker av erfaring jeg sliter med endel ting jeg og. Søvn er alfa omega når man går på null energi i hjernen. da tenker man mye å drømmer masse vondt🖤 lykke til

Anonymkode: 031cc...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...