Gå til innhold

PUK kode telenor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

14 åringen i huset har klart å glemme pin koden til telefonen sin i påsken, og må nå oppgi PUK kode for å låse den opp. Han har ikke mitt telenor appen, og jeg har ikke tilgang til å se hans PUK i min app uten at jeg står som bruker på hans abonnement. Kan jeg bytte til hans abn bare raskt for å sjekke PUK og så bytte tilbake, eller går ikke det an? Finnes det andre måter å få tak i koden? Kundeservice er selvfølgelig stengt.

Anonymkode: 21761...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Skal vel stå på det kortet som sim-kortet satt fast i.

Ja det gjør det nok men gudene må vite hvor den er🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du bytter sim-kort så vil du ikke få tilgang til hans informasjon i appen, den eneste måten er å logge inn på hans konto på nettsidene til Telenor eller å finne papirene som kom med sim-kortet.

Hvis han ikke har kontor på Telenor som er knyttet til sim-kortet så vil det også bli vanskelig å opprette konto siden det er nødvendig med en kode som kommer på SMS. 

Anonymkode: 2f935...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du bytter sim-kort så vil du ikke få tilgang til hans informasjon i appen, den eneste måten er å logge inn på hans konto på nettsidene til Telenor eller å finne papirene som kom med sim-kortet.

Hvis han ikke har kontor på Telenor som er knyttet til sim-kortet så vil det også bli vanskelig å opprette konto siden det er nødvendig med en kode som kommer på SMS. 

Anonymkode: 2f935...d06

Ja nei han får ikke logget inn på Telenor for å sjekke fordi han ikke mottar sms..vi har lett i flere dager etter papirene men er ikke sjans, de er borte. Litt desperat her som spør på kg etter å ha prøvd det meste selv😅 men om jeg bytter til at jeg er bruker av hans abn i appen så vil ikke det ha noe å si uansett? Jeg vil ikke få frem noe mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det gjør det nok men gudene må vite hvor den er🤭 

Sånt må man ta vare på ;) Men kunsten å huske hvor man har lagt det fra seg kjenner flere til vet jeg 😜 Prøv å finn papirene som kom med det sim-kortet. De kan ligge høyt inne i et kjøkkenskap eller skap på soverom, diverse kommoder. Ja, det er bare å endevende huset 😜 Kanskje i en større konvolutt eller perm med diverse diverse av papirer om ymse slag.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja nei han får ikke logget inn på Telenor for å sjekke fordi han ikke mottar sms..vi har lett i flere dager etter papirene men er ikke sjans, de er borte. Litt desperat her som spør på kg etter å ha prøvd det meste selv😅 men om jeg bytter til at jeg er bruker av hans abn i appen så vil ikke det ha noe å si uansett? Jeg vil ikke få frem noe mer info?

Står pin og puk i appen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemer med å logge inn på Mine Sider?

Hvis mobilen din er låst og du ikke kan motta SMS, forsøk å velge e-post som mottaker av engangspassord. Dette gjør du ved å logge inn på din Telenor ID med e-postadressen i stedet for mobilnummeret.

Hvis du ikke kan motta på e-post eller SMS, må du kontakte kundeservice for å få PUK-koden over telefon.

så jo dere får logget inn selv uten tilgang på sms.

Endret av Amistad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Millimani skrev (3 minutter siden):

Sånt må man ta vare på ;) Men kunsten å huske hvor man har lagt det fra seg kjenner flere til vet jeg 😜 Prøv å finn papirene som kom med det sim-kortet. De kan ligge høyt inne i et kjøkkenskap eller skap på soverom, diverse kommoder. Ja, det er bare å endevende huset 😜 Kanskje i en større konvolutt eller perm med diverse diverse av papirer om ymse slag.

Står pin og puk i appen?

PUK kan man finne i appen så lenge man står som bruker på abonnementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amistad skrev (Akkurat nå):

Problemer med å logge inn på Mine Sider?

Hvis mobilen din er låst og du ikke kan motta SMS, forsøk å velge e-post som mottaker av engangspassord. Dette gjør du ved å logge inn på din Telenor ID med e-postadressen i stedet for mobilnummeret.

Hvis du ikke kan motta på e-post eller SMS, må du kontakte kundeservice for å få PUK-koden over telefon.

Han prøvde å få det til på epost i går (har vært hos besteforeldrene mens dette skjedde så snakket med han på facetime) og hevdet at han ikke fikk noe tilsendt på mail. Burde vært sånn at man kunne bruke et annen tlf nr i backup for å få hjelp om man glemte pin koden 🙈 som det er på flere nettsider der man må ha en ekstra mail adresse i tilfelle ting floker seg🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Han prøvde å få det til på epost i går (har vært hos besteforeldrene mens dette skjedde så snakket med han på facetime) og hevdet at han ikke fikk noe tilsendt på mail. Burde vært sånn at man kunne bruke et annen tlf nr i backup for å få hjelp om man glemte pin koden 🙈 som det er på flere nettsider der man må ha en ekstra mail adresse i tilfelle ting floker seg🤪

Helligdager nå vet du, så han får kanskje svar i morgen. Kundeservice er som regel stengt på helligdager.

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...