Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift, men vet jeg burde skille meg. Det er blitt et dårlig forhold. Har ikke de gode følelsene lenger, det er blitt for mye grums. Men han nekter meg å gå. Krever mer tid, at vi skal gjøre dette for barna. Vil ikke samarbeide om jeg går eller ha noe med meg å gjøre. 
synes også det er vanskelig å bryte opp familien. At jeg bare skal se barna 50%. Så jeg nøler. Men barna hører kranglingen vår. De ser han sint. Tror jo ikke det er bra for dem heller. Noen med erfaringer når ene parten nekter å gi slipp? 

hører med til historien at han ødelegger materielle ting når han blir sint og roper og skriker. 

Anonymkode: 0da25...64a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke nekte deg å gå. Han kan manipulere deg til å bli og ikke stå opp for deg selv. Og det er det han gjør siden du føler at han nekter deg å gå. 

Hvis du ikke klarer å stå i mot manipuleringen trenger du hjelp fra krisesenter til å komme deg vekk. Det høres drastisk ut, men å bare gå der i samtaler kan være veldig nyttig uten å behøve å bo der eller engasjere politi og hele pakka. Du er sammen med en voldelig mann og du ødelegger barna dines fremtid om du blir i dette forholdet. Dette er også noe du vil få lære i samtaler på krisesenter, hvor stor skade barn tar av å overhørte krangling og oppleve materiell vold og sinne rundt seg. 

Vil også informere deg om www.volinjen.no som er en døgnåpen hjelpelinje på tlf 116006 hvor du kan lufte tanker og følelser, og om du ønsker det få råd og hjelp. Det er krisesentrene som står bak hjelpelinjen og du er helt Anonym. 

Anonymkode: 52566...84d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring i morgen og bestill time til megling hos familievernkontoret. Jeg er i samme situasjon selv, bortsett fra skrikingen og at han ødelegger ting. Det gjør ikke min. Men han truer med elendig samarbeid, at jeg ikke skal få se barna så ofte jeg vil og at han plage meg hvis jeg får ny kjæreste. Det er lang ventetid hos fvk så ring imorgen. Gjør det.

Anonymkode: 802af...e90

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg til å bli, og dette er psykisk vold! I tillegg til den materielle volden. Kontakt krisesenteret i morgen, så tar du det derifra. Du og barna fortjener så mye bedre❤️

Anonymkode: 713e7...1a6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du "tror" ikke det er bra for barna å vokse opp med en far som ikke klarer kontrollere sinnet sitt, og ødelegger ting?

La oss se anderledes på det. Om barna blir så sinte at de kaster ting rundt seg, hva sier du? "Sånn ja, se der, akkurat sånn gjør pappa også!" ? Om barnehagen sier at barnet ditt ødelegger ting rundt seg i sinne, svarer du "ja, det har han lært av pappaen sin det" ?

Anonymkode: 23ce3...a6b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...