AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #21 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hold deg heller hjemme, London er nok ikke noe for deg. Englendere liker hyggelige, imøtekommende og høflige mennesker. Anonymkode: f2e4d...018 Jeg skrev ikke noe om oppførselen min, jeg spør bare om tips til hva jeg kan gjøre der kjære deg😂 Anonymkode: e2aa9...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #22 Del Skrevet 10. april 2023 Covent Garden for shopping. Mange små nisjebutikker, og mye mer spennende en Oxford Street. Om du liker museer er jeg svak for Victoria & Albert. De er fine faste utstillinger, og vanligvis veldig gode midlertidige utstillinger. De midlertidige utstillingene må man ha billett for å få se, og det kan bli utsolgt, så bør bestilles på forhånd. National Portrait Gallery er også bra, der kan man se mange av de portrettene vi ser i alt som er av historiebøker i virkeligheten. Du kan også undersøke Imperial War Museum. Om du først er i nærheten av Victoria & Albert, så kan du ta en spasertur i Hyde Park. Det ligger også en koselig bokhandel rett i næheten, South Kensington Books, som har veldig godt utvalg. Og en god libanesisk restaurant mellom museet og bokhandelen, men den er veldig populær, så ikke alltid man får plass. Liker du markeder, synes jeg Portobello Road Market er bra. Sett av god tid om du går i helgene. Inne i passasjen Portobello Green ligger en spennende tebutikk, med alt man kan tenke seg av te og utstyr fra Kina, om det er noe for deg. Eieren er kinesisk, og kan alt som er verdt å kunne. Og apropos te, om du liker det, så bør du jo bestille afternoon tea. Det finnes uendelig mange steder å velge mellom, så bare gjør research og bestill der det passer deg best. Anonymkode: 09fd5...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. april 2023 #23 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) SkyGarden - et godt (og gratis) alternativ til The Shard! Du må bestille billetter noen uker i forveien, men det er gratis (på dagtid). Anbefaler også å bestille bord i en av barene på kveldstid og nyte cocktails og småretter. Odeon Luxe cinema for en annerledes og luksuriøs kinoopplevelse. Besøk Neil's Yard og Seven Dials Market i Covent Garden. Det er også ganske gode shoppingmuligheter i Seven Dials: https://www.sevendials.co.uk/?gclid=EAIaIQobChMI-vjhwMyh_gIVmAqiAx3o8gZ2EAAYASAAEgKHgfD_BwE Andre markeder verd besøket er Borough Market og Leadenhall Market, sistnevnte ligger like i nærheten av SkyGarden. Ta undergrunnen til Paddington Station og rusle langs kanalen til Little Venice. Ta taubanen IFS Cloud Cable Car(også kjent som Emirates Air Line) over Themsen. Dra på sightseeing med en av de mange HopOn-HopOff-bussene, eller en guidet båttur på Themsen. Eller sykle! London er svært godt tilrettelagt for sykling, og du kan leie elektriske bysykler (Lime) for noen få pund. Det finnes også guidede sykkelturer man kan delta på. Chinatown er også verd et besøk. Om du liker shopping,kan du ta undergrunnen (Central, Circle eller Hammersmith & City) til Wood Lane og Europas største shoppingsenter Westfield med 287 butikker, her finner du alt fra H&M til Armani Exchange. Sjekk ut Instagramkontoen Secret London, der får du masse tips til hva du kan se, gjøre, spise og drikke i London🙂 Endret 11. april 2023 av Roci lagt inn lenker 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #24 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg kan gå i timesvis og glane i de koselige gatene i Notting Hill. Anonymkode: 938ec...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #25 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg bruker nesten aldri undergrunnen i London, avstandene er egentlig ikke så store, og det er så mye å se🥰 Langs Themsen, opp til Primrose Hill, i Hyde Park, på måfå gatelangs (ikke Oxford Street). Bruk google maps. Jeg unngår oxford street som pesten. Om du ikke vil gå så mye; ta et elvecruise på Themsen, og ta båt fra little Venice «gjennom» London zoo til Camden. Jeg støtter Hakasan for middag, og for indisk er jeg glad i Dishoom. Elsker ellers store brunsjer og afternoon tea, sjekk på forhånd hva som er anbefalt. Book restauranter i forkant, så slipper du første og beste når du er sulten. Liker godt å bo rundt Angel/Islington og i nærheten av Borough market. Anonymkode: bd86b...e64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #26 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg synes det er koselig å rusle i Covent Garden eller Notting Hill/Portobello Road. Koselige butikker, marked (særlig lørdager i portobello road), kafeer, restauranter og puber. Ville også fått med meg afternoon tea et sted, samt flere av de typiske severdighetene hvis jeg ikke hadde opplevd dem før. Anonymkode: 72912...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #27 Del Skrevet 19. april 2023 Rødstrupa skrev (På 10.4.2023 den 19.50): Lurt å ta med i vesken. Alt av restauranter, severdigheter, shopping mm. Alt av det beste i en liten bok. Boka på gyldendal sine sider er fra 2018, altså før corona. Jeg tipper det har skjedd en del siden den gang, og den nyeste informasjonen får man jo via nett. Nyeste jeg fant var fra 2021, den var fra SD Books. Anonymkode: 127d0...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa97 Skrevet 4. mai 2023 #28 Del Skrevet 4. mai 2023 Spise: La Iguanas, rett ved London eye om du liker mexikansk, også mange gode drinker der. Steak & co, er også utrolig mye god mat rundt på pubene i London. Shopping kan du også gjøre i Baker street. Eller på selfridges i London Se: London eye, Big Ben, covent garden, Kensington garden, Buckingham palace, madame Tussauds, London zoo, osv, osv... Har bodd der, så bare send pm om du lurer på noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #29 Del Skrevet 13. mai 2023 Mine favoritter i London er nok ikke veldig originale eller nødvendigvis de «beste» tipsene du kan få, men la gå! Mat og drikke: - afternoon tea, eller evt. «bare» scones med clotted cream og syltetøy - Av restauranter jeg selv ikke særlig kresen, men man trenger ikke noe fancy for å få mat som er mer spennende enn det man får de fleste steder i Norge. Flat Iron har god biff med digg tilbehør. Wagamama finnes over alt i byen, de har god ramen. Five guys er mye bedre enn mcd hvis du vil ha fast food (fordi ja, det er faktisk lov) -Camden market er veldig populært med turister, så det blir veldig travelt rundt lunsjtider. Men der har du maaaange forskjellige valg av matboder. - lagkagehuset/ Ole & Steen hadde faktisk den beste kaffe latten jeg drakk sist. -Gail’s har god bakst Ting å gjøre: - Shopping på Westfield. De har alt, og det er ikke like stressende som Oxford street etter min mening. spesielt hvis du drar dit fra morgenen - Notting hill-området (men ikke på lørdager, da er det KAOS samme hvilken tid på året du drar - «utforske» matbutikker - både de litt «dyrere» (som forøvrig fortsatt har lavere priser enn de norske lavprisbutikkene) som M&S food og Waitrose, og de vanlige butikkene som tesco og morrison’s. Kjøper snacks og drikke til hotellrommet, eller sparer penger ved å kjøpe ferdig middag eller lunsj. De har så utrolig mye bedre utvalg av sånt enn vi har i Norge! -Sitte på en hvilken som helst kafé med ei bok og en kaffekopp, noe som av en eller annen grunn aldri er like koselig i Norge - West-end show er helt fantastiske, selv om man ikke nødvendigvis er så glad i musikaler - Gå tur eller ha en liten piknik i en av de fine parkene. Se på naturen, ekorn, folk, hunder som får løpe fritt -The national gallery er fint, og har gratis inngang Igjen er nok ikke dette det aller mest spennende du kan finne da, da jeg er en skikkelig «avslapper» når jeg først er på ferie. Foretrekker stort sett å bare vandre rundt i byen og ta det lungt! Anonymkode: c8bb1...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #30 Del Skrevet 13. mai 2023 Bruk tripadvisor når du er på tur. Der får du anbefalt bra spise steder og aktiviteter du kan gjøre der du er Kan brukes allesteder. Anonymkode: b1953...ca5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #31 Del Skrevet 13. mai 2023 Du har fått mange gode tips allerede, jeg supplerer med noen få. Shopping i Kings Road, Chelsea eller i Old Spitalfields Market. Sistnevnte har ulike selgere fra dag til dag og mange kule spisesteder. Ta også en tur i Brick Lane når du er der. Battersea Power Station er nylig ombygget til blant annet kjøpesenter, og du kan ta heis opp i den ene pipen for flott utsikt over Themsen m.m. Like ved ligger koselige Battersea Park. Hampstead, både «landsbyen» og parken er flotte. Spis lunsj på en gastropub, ofte veldig god mat, ofte engelske klassikere med en vri, som fish and chips, paier, Sunday Roast osv. De finnes over alt i London, bare å google. Kew Gardens, nok utrolig flott park ved Themsen. Dra videre til Richmond for nok en fin «landsby». Det går tube, så det er enkelt å komme seg dit - og til de andre stedene jeg har nevnt her. Anonymkode: 457fb...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå