Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta er nå blitt 17 måneder men sover fortsatt oppstykket søvn. Er helt nedbrutt. Skyggeside og fungerer ikke hverken på hjemmeplan eller blant folk.  Unnskylder meg med hvite løgner for å slippe unna sosiale greier. Har permisjon uten lønn for å få ti g til å gå rundt frem til barnehagestart. Går det over noengang. Er livredd psyken er varig ødelagt!

Anonymkode: f3f74...42c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun en pappa? Han kan fint ta noen netter. Legg dere på hvert deres rom. Søvn er VIKTIG! 

Anonymkode: 68c09...523

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få litt avlastning? Tenker du bør ha så mye avlastning som bare mulig mens dette står på. Du får ingenting igjen for å slite deg ut på denne måten.

Anonymkode: 410cd...ff8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hun en pappa? Han kan fint ta noen netter. Legg dere på hvert deres rom. Søvn er VIKTIG! 

Litt enkelt råd - vi delte på alt men jeg ut utviklet selv alvorlige søvnproblemer. 

Og selv med ørepropper våkner man av barn som gråter/skravler høyt. 

Svaret for vår del var ja, det ble bedre etterhvert.

Gikk fra å sove 0-3 timer oppstykket i 2,5 år til å sove rundt 6 timer hvor jeg sovnet igjen etter oppvåkninger. I helgene delte vi på å sove lengre (ikke alltid med hell da ungen kunne finne på å stå utenfor døra og rope på en av oss 🫠). 

Anonymkode: 5a428...4a6

Skrevet

Kan si vi har holdt på i 4 år...takk gud for mamma som har henne i 2 netter i helgene slik at jeg å mannen min får sove litt... Vi håper det blir bedre snart he he.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere tar annenhver natt og mannen innimellom tar nettene fre, lør, søn, så ordner det seg til slutt. For oss tok det 4,5 år før det ble netter uten oppvåkninger. 

Anonymkode: 9883e...f00

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jenta er nå blitt 17 måneder men sover fortsatt oppstykket søvn. Er helt nedbrutt. Skyggeside og fungerer ikke hverken på hjemmeplan eller blant folk.  Unnskylder meg med hvite løgner for å slippe unna sosiale greier. Har permisjon uten lønn for å få ti g til å gå rundt frem til barnehagestart. Går det over noengang. Er livredd psyken er varig ødelagt!

Skulle stå skyggeredd.  Ikke skyggeside....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Litt enkelt råd - vi delte på alt men jeg ut utviklet selv alvorlige søvnproblemer. 

Og selv med ørepropper våkner man av barn som gråter/skravler høyt. 

Svaret for vår del var ja, det ble bedre etterhvert.

Gikk fra å sove 0-3 timer oppstykket i 2,5 år til å sove rundt 6 timer hvor jeg sovnet igjen etter oppvåkninger. I helgene delte vi på å sove lengre (ikke alltid med hell da ungen kunne finne på å stå utenfor døra og rope på en av oss 🫠). 

Anonymkode: 5a428...4a6

Mulig det er enkelt, men for mange er det faktisk redningen å sove hver for seg en periode. Selv om man våkner opp av at ungen gråter, så slipper man å stå opp. Ørepropper er gull for å stenge ute det verste.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mulig det er enkelt, men for mange er det faktisk redningen å sove hver for seg en periode. Selv om man våkner opp av at ungen gråter, så slipper man å stå opp. Ørepropper er gull for å stenge ute det verste.

Dette. Mange fortsetter å sove sammen… og slite med søvnen. Eller at bare den ene bidrar om nettene. Så selv om det kan føles som et enkelt råd, er det første tingene man bør prøve på. Om man ikke får sove i huset med barnet der, kan man også overnatte borte om nettene et par netter for å hente seg inn. 

Anonymkode: 260ef...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...