AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Jeg er gift, har 3 barn og hund. Fast jobb (100%), hus og hytte. Utad har vi alt, men jeg føler jeg ikke lever! Jeg føler jeg har grodd fast i det berømmelige hamsterhjulet, som så mange andre. Dagene går til jobb, handling, middag, matpakker, lekser, kjøring, vasking og rydding. Jeg føler jeg og mannen ikke gjør annet enn å rydde, vaske og andre «kjedelige» oppgaver. Alle pengene går med til nødvendige utgifter. Har dere noen gode tips? Jeg tar imot alt. Kosthold, trening, morgenrutiner, rydding, innkjøp, sparing, systemer… ja, egentlig alt som kan få meg til å se litt lysere på livet. Akkurat nå hater jeg tanken på at jobb og hverdag er tilbake allerede i morgen. Anonymkode: d15c7...828
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Jeg lager all middag på søndager for uka, og fryser ned. Middag hos oss i hverdagene tar aldri mer enn 10/15 min. Står opp kl. 05.30 hver morgen og trener og lager frokost til hele familien. Vi synes det er deilig med rolige morgener uten stress. Alle i huset står opp senest 06.30 (hverdager). Ettersom middag er laget på 10 min om ettermiddagene er det kun en kjele til oppvask. Av og til bruker vi kun mikro. Sparer oss masse tid. Minimalt med opprydning. Hytta har vi solgt. Etter barna har lagt seg har vi enten date-night med vin, mat, ost og kjeks, eller så drar en av oss ut med venner. Vi bytter på hver helg. En date-night, og en sosial kveld Anonymkode: 4efed...be2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Gå gjennom økonomien. Sjekk hva dere faktisk bruker, på alle poster, og finn ut hvor dere kan spare inn litt. Bruk disse pengene på noe helt annet, hva enn dere liker å gjøre. Hvor gamle er barna? Gå inn for å finne en barnevakt! Slik at dere kan sette av en fast dag i mnd feks, der du/han/dere går ut av huset å gjør noe som er gøy! Hjelper å ha noe å glede seg til..! Og ang alt det huslige, begynn å lære bort til barna, og bytt på faste oppgaver. Lag lister med hvem som lager middag feks? Bytt på å ha en pausekveld? Der man slipper å gjøre husarbeid etter leggetid? Feks onsdag, og neste uke er det hans tur? Anonymkode: 48fd3...39a
Chantielle Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg