AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Jeg er stemor til to, og de har vært i livet mitt siden de var ganske små. Moren deres har vært vanskelig å ha med å gjøre hele tiden, selv om jeg ikke hadde noe med bruddet å gjøre. Som eksempler kan nevnes at hun bare har vandret inn i mitt hus når det passet henne, og hun har løyet om meg til barna. Til tross for slike og lignende ting, så stilte jeg opp for fullt i eldstes konfirmasjon. Jeg lagde blant annet all maten. Mor overså meg hele festen, og ikke på en "fin" måte. Hun gjorde et poeng av å late som jeg ikke fantes, og kom faktisk inn på kjøkkenet uten noe der å gjøre, for å vise andre at jeg var usynlig. Nå vil jeg ikke dra i yngstes konfirmasjon. Far er rasende - på meg! Og jeg føler at jeg har svelget den siste kamelen. Skal det alltid være jeg som tar hensyn og tenker på barna? Bør ikke de som har lagd dem tenke mer på det enn meg? Jeg har bestemt meg, så trenger ingen råd, men er det så vanvittig av meg å sette foten ned og ikke finner meg i mer psykisk mishandling? Anonymkode: 7937c...578 1 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 10. april 2023 Du deltok i eldste stebarnet sin konfirmasjon. Da gjør du det samme for andre stebarnet også. Ja, det er helt vanvittig av deg å sette ned foten i forkant av konfirmasjonen nå. Det går jo ut over barnet! Sett gjerne ned foten, men ikke akkurat nå. Du holder ut konfirmasjonen til andre stebarnet også. Anonymkode: d7e48...9d5 99 3 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 10. april 2023 Jeg skjønner far godt. Du kan da ikke straffe barnet med å ikke komme. Bak en kake og la foreldrene fikse konfirmasjonen ellers. Anonymkode: 723b7...5aa 48 1 16
Gnom Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Gå i komfen, så slipper barnet føle at du velger den ene mer enn den andre. Men ikke lag all maten, om dere skal lage noe er det far sitt ansvar. Du kommer som gjest-ingenting annet 36 1 12
Daria Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Å ikke stille i konfirmasjonen går bare ut over barnet, som jeg antar du har et greit forhold til og som ønsker å ha deg der. Du trenger jo heller ikke være full martyr, lage all maten og finne deg i alt mulig - men ta det ut på de voksne. 23 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Stemor selv, og tro meg når jeg sier at jeg forstår 100% hvordan du har det.. Hvorfor drar ikke far å prater med mor? Forteller MOR at hun må ta seg sammen og skjerpe seg, for SITT EGET BARN sin skyld? I stedet for å være sint på deg? Han burde tatt det med henne etter eldste sin konfirmasjon, og bedt henne beklage til deg for oppførselen sin..
Fjaselina Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Du bør vere gjest. Men ikkje lage mat etc. 5 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du deltok i eldste stebarnet sin konfirmasjon. Da gjør du det samme for andre stebarnet også. Ja, det er helt vanvittig av deg å sette ned foten i forkant av konfirmasjonen nå. Det går jo ut over barnet! Sett gjerne ned foten, men ikke akkurat nå. Du holder ut konfirmasjonen til andre stebarnet også. Anonymkode: d7e48...9d5 Foten ble ikke satt ned nå, men etter det andre barnets konfirmasjon. Far har vel bare ikke trodd meg før nå. Ts. Anonymkode: 7937c...578 3 1
Jadaomatte Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Det går kun utover ditt og barnets forhold. At du ikke går, er ikke godt for noen. Ikke skuff konfirmanten❤️ 13 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Jeg syns du skal heve deg over. Jeg forstår deg, men den eneste du rammer ved å ikke stille opp er konfirmanten og deres relasjon fremover. Anonymkode: 1c5e0...04e 11 1
lillevill Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foten ble ikke satt ned nå, men etter det andre barnets konfirmasjon. Far har vel bare ikke trodd meg før nå. Ts. Anonymkode: 7937c...578 huff TS. Forstår at det er vanskelig. Men tenk om du potensiellt ødelegger forholdet ditt med konfirmanten? Jeg tenker at du bør dra, for konfirmanten sin skyld. Og så bare slapp av og vær gjest. Så klart kan du også ignorere mor. Kan love deg at alle som vet at mor er som hun er mot deg, synes det er barnslig og kleint. Mennesker som er sterke i hodet og følelsene sine gjør ikke sånt mot folk. 8
Karmaisabitch Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Som voksen må man av og til gjøre ting man ikke vil. 7 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner far godt. Du kan da ikke straffe barnet med å ikke komme. Bak en kake og la foreldrene fikse konfirmasjonen ellers. Anonymkode: 723b7...5aa Jeg straffer ikke barnet. Jeg setter grenser for meg selv. Ikke kom det fra det blå heller, da jeg har forsøkt å gjøre det i lang tid. Verken far eller mor har brydd seg om det, men det bør ikke være veldig overraskende for voksne mennesker at andre til sist har fått nok? De selv har valgt å straffe barna, gitt at det føles som en straff å ikke ha en stemor der. Ts Anonymkode: 7937c...578 4
Turtellure12 Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 (endret) Jo, du straffer den yngste ved å ikke delta i konfirmasjonen. Sett foten ned for andre ting og etter denne begivenheten. Endret 10. april 2023 av Turtellure12 29 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 kruspersilletaco skrev (10 minutter siden): Stemor selv, og tro meg når jeg sier at jeg forstår 100% hvordan du har det.. Hvorfor drar ikke far å prater med mor? Forteller MOR at hun må ta seg sammen og skjerpe seg, for SITT EGET BARN sin skyld? I stedet for å være sint på deg? Han burde tatt det med henne etter eldste sin konfirmasjon, og bedt henne beklage til deg for oppførselen sin.. Jeg vet ikke hvorfor. Han har alltid framstilt henne som korttenkt og egoistisk. Noe som har vært enkelt, ettersom jeg har sett den korttenkte egoismen selv mange ganger. Men mantraet har vært at vi må tenke på barna først og at vi ikke kan gjøre noe med henne. Jeg selv har vært dum også, og blant annet passet barna når far har vært på jobbreise og mor ville ha fri. Så jeg har vært en dørmatte. Anonymkode: 7937c...578 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Synes ikke det er riktig at det skal gå ut over barnet, slik det gjør i dette tilfellet. Det er jo mor til barnet som driter seg ut gjennom oppførselen sin, så jeg hadde bare hevet meg over det og forsøkt å overse det. Vær den større personen. Anonymkode: 08bd3...e4d 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 Du straffer barnet og det er ugreit ! Anonymkode: 667eb...562 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Dra som gjest. For barnets del. Det klarer du. Forøvrig veldig rart at du sto for all maten osv i eldste sin konfirmasjon. Hvorfor ordnet ikke mor og far dette? Anonymkode: 34acf...c5b 14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg straffer ikke barnet. Jeg setter grenser for meg selv. Ikke kom det fra det blå heller, da jeg har forsøkt å gjøre det i lang tid. Verken far eller mor har brydd seg om det, men det bør ikke være veldig overraskende for voksne mennesker at andre til sist har fått nok? De selv har valgt å straffe barna, gitt at det føles som en straff å ikke ha en stemor der. Ts Anonymkode: 7937c...578 Jo du straffer barnet Anonymkode: 667eb...562 10 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 Fine ts ❤️ en klem til deg! Men ikke gi kjerringa en grunn til å "ta" deg, bak en enkel kake og still opp så slipper du å høre resten av livet at du ikke har vært på minsten sin konfirmasjon. Ok? Ikke drit deg ut, dra og så er det ferdig og ut av verden. Men husk at du da kun er gjest. Anonymkode: e80b0...00c 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå