Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Gamle grispeis, er det jeg tenker.

Skrevet

Lurer på hva han gjør bak lukkede dører!

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Fy faen, det er noe av det sykeste :sjokkblå:

• Liker 6
Skrevet

For meg personlig, og mulig man er farget av egne dårlige erfaringer her, er dette helt jævlig å se på og jeg fikk vondt i magen. Jeg kan ikke se noen måter å bortforklare dette på, og der verste er at folk ler. Det er kvalmt. Hva gjør slike når folk ikke ser på? Jeg har forsøkt i beste mening å se det som uskyldig men jeg klarer det ikke. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig ekkelt. Rett og slett. 

• Liker 7
Skrevet

Hvor er reset knappen for denne verden? 🤢

• Liker 10
Skrevet
Btw skrev (38 minutter siden):

Hvor er reset knappen for denne verden? 🤢

Bare det ikke blir WEF sitt ‘The Great Reset’ så…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet ikke om "folk flest" vet hvor primitiv kultur Dhalai Lama kommer fra? Merkelig å opphøye noen som helst, og ihvertfall fra en så brutal og primitiv kultur som Tibet. Det er ikke noe kjærlig, varm og likestilt kultur. Kvinner, barn og fattige har kjempelav status. De med status kan gjøre nesten som de vil. Det er en lavinformasjonskultur.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Nettrollet skrev (2 minutter siden):

Kvinner, barn og fattige har kjempelav status. De med status kan gjøre nesten som de vil. Det er en lavinformasjonskultur.

Tja, sånn er det jo over store deler av verden?

• Liker 3
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Jaja dalai og alt er religion.

Send alle som vil tro og praktisere slikt tull ut i verdensrommet. Dere kommer jo uansett til himmelen, gjør dere ikke?

Eller må jeg rapporteres for denne også?

Skrevet
Just now, Snøvott said:

Tja, sånn er det jo over store deler av verden?

Ja. Ville du trodd på at noen fra en fjern kultur i indre India eller sentral-Asia satt på noen dyp livsvisdom og var opphøyd? Av en eller annen grunn tror mange at Dhalai Lama er fra en opphøyd kultur og et opphøyd menneske. Men han er jo åpenbart ikke det. 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Nettrollet said:

Jeg vet ikke om "folk flest" vet hvor primitiv kultur Dhalai Lama kommer fra? Merkelig å opphøye noen som helst, og ihvertfall fra en så brutal og primitiv kultur som Tibet. Det er ikke noe kjærlig, varm og likestilt kultur. Kvinner, barn og fattige har kjempelav status. De med status kan gjøre nesten som de vil. Det er en lavinformasjonskultur.

Litt usikker hva du mener her? 

Min opplevelse av primitiv kultur er at det er mye overtroisk og derfor får religiøse ledere/prester/eldre folk mye mer makt og respekt fordi de skal liksom beskytte dem for onde ånder og hjelpe dem med et bedre neste liv. 

Skrevet

Det er noe med religiøst lederskap og grenseoverskridende adferd som ser ut til å følges ad litt for tett.
Han er en overgriper.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, Btw said:

Litt usikker hva du mener her? 

Min opplevelse av primitiv kultur er at det er mye overtroisk og derfor får religiøse ledere/prester/eldre folk mye mer makt og respekt fordi de skal liksom beskytte dem for onde ånder og hjelpe dem med et bedre neste liv. 

Han er jo liksom opphøyd fra andre mennesker fordi han er reinkarnasjon av utallige andre Lama'er?

Skrevet

Leste at i Tibet rekker de tunge som en hilsen.

Stemmer dette?

Uansett er dette motbydelig og skulle overhodet ikke funnet sted.

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (21 minutter siden):

Leste at i Tibet rekker de tunge som en hilsen.

Stemmer dette?

Uansett er dette motbydelig og skulle overhodet ikke funnet sted.

Hadde det enda vært snakk om å rekke tunge hadde ingen reagert, men å be et barn kysse seg her og så der og så suge på tungen sin er ikke annet enn motbydelig og upassende nei. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (41 minutter siden):

Dette skulle eg gjerne lese meir om. Har du kjelde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...