Gå til innhold

Gjester som forventer noe veldig godt men de alltid serverer selv toro retter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå tenker jo jeg å gå litt ned i menyen da meg og samboer alltid blir servert toro middag hos dem, ikke ta meg feil jeg synes flest toro retter er veldig gode men fortrekker selv å servere hjemmelaget fra bunn en toro, synes ikke toro lasagne feks smaker så godt. Om vi skulle ikke hatt tid og måtte lage noe raskt kan jeg gå for toro en sjelden gang og synes det hadde vert flaut å gi gjestene mine toro middag ver gang de besøker oss😅 også med at vi for etterspørsler om vi kan lage en av de gode rettene våres mens vi bare får toro hos dem.

andre opplevd?

Anonymkode: eb62e...889

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det er Toro?

Kanskje de ikke er så flinke/trygge på å lage mat?

Tenker her at jeg bare hadde satt pris på å komme på middag og om det er så viktig for dere at det skal være likt, så kan dere jo servere dem Toro selv.

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de forventer så fancy mat?

Anonymkode: 003fd...50f

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri servert toro til gjester om de så serverte grandis til middag til meg. 

Noen folk er dårlig til å lage mat, det er fair enough

Anonymkode: 585d2...7ba

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
moroklompen skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at det er Toro?

Kanskje de ikke er så flinke/trygge på å lage mat?

Tenker her at jeg bare hadde satt pris på å komme på middag og om det er så viktig for dere at det skal være likt, så kan dere jo servere dem Toro selv.

De sier det selv eller så står posen i kjøkken benken 😛 spiste også mye toro i ungdomsalder så kjenner igjen smaken

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert de forventer det. Hvis de har oppfattet at dere liker å lage mat fra bunnen, kan det at de ber om en spesifikk rett være et slags kompliment.

Anonymkode: acfd6...53e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så, du har lyst til å lage noe kjedelig til gjestene dine, som du vanligvis ikke spiser selv, fordi…?

Holdningen din er ganske kjip. Det normale er å bli glad for å bli invitert til noen som gjør så godt de kan, selv om du kan bedre.

De liker maten du lager, og gir uttrykk for det. Det er du som et uhøflig. Men så lenge du ikke sier det til noen slipper de å være flau over å ha deg som venn, så da går det fint.

Anonymkode: e1564...4a5

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid mer resurser på matlagingen enn min venninne. Vi bytter på å invitere hverandre i helgene. Jeg lager alt fra bunnen, mens hun gjerne kjøper ferdig frossen panert fisk. Vet hun setter veldig pris på at jeg går opp i matlagingen når hun kommer. Kunne aldri fall meg inn å redusere standarden for å matche hennes. Jeg synes man skal være raus. 

Anonymkode: 5a4c1...ac3

• Liker 13
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen er flinke til å lage mat, andre ikke. Så om er en invitert til noen en kjenner godt og vet at de serverer Toro, så spiller vel det ingen rolle? Det er jo bare å takke nei til invitasjonen, om det er maten og ikke det sosiale rundt som spiller den største rollen.

Anonymkode: 5db96...e86

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker alltid mer resurser på matlagingen enn min venninne. Vi bytter på å invitere hverandre i helgene. Jeg lager alt fra bunnen, mens hun gjerne kjøper ferdig frossen panert fisk. Vet hun setter veldig pris på at jeg går opp i matlagingen når hun kommer. Kunne aldri fall meg inn å redusere standarden for å matche hennes. Jeg synes man skal være raus. 

Raushet er kjip om man selv bruker 400-500kr på en god middag mens de bare bruker 150kr eller mindre 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så slutt å spis hos dem da hvis toro er så grusomt. Dere kan da fortsatt lage " god" mat til dem vel, selv om de serverer toro? Jeg skjønner ikke problemet.

Anonymkode: 4444a...2f5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Raushet er kjip om man selv bruker 400-500kr på en god middag mens de bare bruker 150kr eller mindre 

Man kan spandere etter evne og lyst. Har man ikke lyst til å spandere det, så lar man være.. Jeg har lyst. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan lage helt fantastiske torskemiddager til en rimelig penge. Men jeg synes det er en kjemperar logikk fra deg. Man spiser jo selv maten man lager. Jeg vil helst spise god mat.. Og siden jeg kan lage mat gjør jeg jo det, for min skyld også 

Anonymkode: 585d2...7ba

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de mener at det sosiale er det viktigst?  For det er det det er, noen liker ikke å lage mat, men har lyst på lag.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så slutt å spis hos dem da hvis toro er så grusomt. Dere kan da fortsatt lage " god" mat til dem vel, selv om de serverer toro? Jeg skjønner ikke problemet.

Jeg kunne aldri servert mine gjester slik mat ver gang de er på besøk😅min mor hadde selv skammet meg over å servere gjester pose mat, fortrekker heller en hjemmelaget pizza eller noe som er lagt fra bunnen av en mange toro, greit om det er toro peppersaus og sauser.

Hadde jeg laget toro hadde det vert til meg selv ikke til gjester, forventer også at gjester inviterer til god middag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ah, det handlet om penger.

Anonymkode: 59703...514

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lag noko godt som ikkje kostar 400-500 kr da…?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes Toro er godt jeg. Lasagne/div gryteretter med salat og godt brød til. Kunne ikke falt meg inn å lage det fra bunnen faktisk.  Om noen velger å lage mat til meg fra bunnen er det helt greit, men ikke forvent det samme fra meg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne aldri servert mine gjester slik mat ver gang de er på besøk😅min mor hadde selv skammet meg over å servere gjester pose mat, fortrekker heller en hjemmelaget pizza eller noe som er lagt fra bunnen av en mange toro, greit om det er toro peppersaus og sauser.

Hadde jeg laget toro hadde det vert til meg selv ikke til gjester, forventer også at gjester inviterer til god middag. 

Dette er flaut å lese altså.  Hva søren er det å skamme seg over å servere mat til andre? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så det er det du mener. Hva med å respektere at andre velger å servere toro? Kanskje sette pris på å faktisk bli invitert bort til noen? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Toropakker er gjerne dyrere enn å lage noe fra bunnen av😊

Det at de etterspør spesifikke retter bør dere jo ta som et kompliment. De gjør det nok for å være høflig. Man bør slutte å ta alt i verste mening. 

Anonymkode: 16088...6f9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...