Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper ofte jordbærkurver, men spiser ikke opp hele kurven samme dag. Men de blir så fort dårlige. Hvordan få dem til å holde seg fine og friske? 

Skrevet

Frys de?

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg ikke spiser opp hele kurven pleier jeg å kutte opp bærene, strø litt sukker over og spise dem neste dag, eventuelt fryse til senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnAngel skrev (22 timer siden):

Kjøper ofte jordbærkurver, men spiser ikke opp hele kurven samme dag. Men de blir så fort dårlige. Hvordan få dem til å holde seg fine og friske? 

Du tar dem alle ut av kurven første dag og vasker dem godt. Så spiser du de som er mest modne, som har skader etc. Du kaster de som er mugne. Resten lar du tørke og legger i en boks med et håndkle eller et tørkepapir i bunnen. Du kan kappe av toppene om du vil, eller la dem være på. De holder seg helt fint 3-5 dager om du bare plukker ut de dårlige og vasker dem før du lagrer.

Anonymkode: 6bcc7...37b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tar dem alle ut av kurven første dag og vasker dem godt. Så spiser du de som er mest modne, som har skader etc. Du kaster de som er mugne. Resten lar du tørke og legger i en boks med et håndkle eller et tørkepapir i bunnen. Du kan kappe av toppene om du vil, eller la dem være på. De holder seg helt fint 3-5 dager om du bare plukker ut de dårlige og vasker dem før du lagrer.

Anonymkode: 6bcc7...37b

Takk, takk ,det skal jeg prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...