Gå til innhold

Reise til Tyrkia i sommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å dra mor med tenårngsdatter til Alanya i sommer?

Anonymkode: c2cfe...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God tur 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke reist til Tyrkia med verken småbarn eller tenåringsbarn eller bare voksne. Ikke et land jeg ønsker å støtte.

Anonymkode: fe881...649

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er en dårlig ide siden Tyrkia er styrt av en despot som tror han kan utpresse andre land og tie presse og ytringsfrihet i eget land, dessuten så er landet preget av, korrupsjon, islam og et forkastelig kvinnesyn så å ta med en tenåringsdatter er heller ikke en god ide.

Men det er jo billig så da er kanskje sånne ting mindre viktige.

Anonymkode: d439b...445

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Var der selv om 17-åring, og det var ikke noe hyggelig. En ting er mannfolka der. De er grunn nok til å ikke dra dit, men å støtte det regimet ville jeg ikke gjort.

Tyrkia er på no-go-lista mi.

Anonymkode: 8610a...2ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alanya hadde jeg ikke orket, men jeg er ikke så glad i sånn resort-i-syden-ferie. Istanbul derimot er etter min mening en av verdens vakreste byer og jeg planlegger å tilbringe et par uker der i sommer.

Ja, Erdogan er en tosk, men jeg drar ikke dit for å besøke han. Ikke har han noen gang vært særlig godt likt i Istanbul heller.

Anonymkode: 59d1c...3db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker at det er en dårlig ide siden Tyrkia er styrt av en despot som tror han kan utpresse andre land og tie presse og ytringsfrihet i eget land, dessuten så er landet preget av, korrupsjon, islam og et forkastelig kvinnesyn så å ta med en tenåringsdatter er heller ikke en god ide.

Men det er jo billig så da er kanskje sånne ting mindre viktige.

Anonymkode: d439b...445

Tyrkia er åpne for turister og er mange nordmenn som reiser dit vært år! Ikke noe farlig, alanya er perfekt! 

Anonymkode: d61a6...07f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ville ikke reist til Tyrkia med verken småbarn eller tenåringsbarn eller bare voksne. Ikke et land jeg ønsker å støtte.

Anonymkode: fe881...649

Helt enig. 

Ferdig med Tyrkia for alltid. 

Anonymkode: b73fc...2c9

• Liker 1
Skrevet

Tyrkia er et fantastisk ferieland. Jeg støtter ikke regimet der, men støtter opp om de som prøver å drive med handel der.  Bor derfor alltid på privateide hoteller og spiser også på forskjellige tyrkiske restauranter.  

Reiser ikke til resorts med all inklusive.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor folk har betenkeligheter med å reise til Tyrkia.  Det er flott temperatur der fra tidlig i mai til langt ut i oktober.  I Antalyabukten, hvor jeg helst reiser, er det nydelige, lange sandstrender.  Tyrkerne lærte av grekernes feil da turismen tok av her.  Gater og strender er rene og ryddige.  Pågående selgere var et problem tidligere, men nå har de visst lært at det ikke lønner seg :)    
Velger du bosted med omhu, vil dere få en fantastisk ferie - og det til halve prisen av hva de som reiser til f.eks. Hellas eller Spania må betale.  For noen år siden var jeg alene sammen med vår på da 13 år.  Vi var i Side, og hadde en alle tiders ferie begge to.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia er helt fantastisk, bortsett fra regimet da men der deler de plass med mange andre land. Det har aldri skjedd meg noe galt selv om jeg har reist alene rundt i landet.

Nå er dessverre min del av landet uaktuelt pga jordskjelvet.

Anonymkode: 56223...b60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var i Alanya i fjor. Hadde det veldig fint. Kleopatra stranden er veldig bra. Husk å besøke borgen på kvelden. Helt fantastisk. Vi tok banen opp, spiste middag oppe og tok drosje tilbake. Dere behøver ikke akkurat å dra på utesteder. Men en badeferie må jo være greit.

Anonymkode: 84f37...bf2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...