AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #21 Skrevet 11. april 2023 De bak øret er nok cyster, der må man fjerne sekken for at de ikke skal fylles opp igjen. Lipomer væsker ikke, det ser ut som rått kyllingkjøtt når det fjernes. Anonymkode: fdcdc...cd9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #22 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja det er det! Googlet nå. Det er på omtrent samme sted, men ser ikke ut som på bildene på google. Min er som tidligere fettkuler, 2-3 cm i diameter og ganske hard og øm når jeg tar på den, helt rund, ingen uregelmessig form Anonymkode: 782b2...1b0 Takk for at du sjekket! Min er akkurat som din, bare mindre! Min er ca 1 cm i diameter og kjennes helt rund ut, som en mini klinkekule. Den ser likevel ikke helt rund ut på UL bildet jeg har av den. Så her blir man nok litt «lurt». jeg fikk nettopp svar fra min biopsi at det er en Pleomorft adenom. Denne kan det gå kreft i og må fjernes kirurgisk. Du må dra til legen med denne kulen så fort som mulig. Det at den er øm å ta på er ikke det beste tegnet. Min er ikke vond i det hele tatt. På Facebook er det en gruppe som heter «parotid (Salivary) gland tumor». Her er det masse støtte å få, og man kan spørre andre om det man lurer på 💛 Masse lykke til!! Anonymkode: 9c761...6a3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #23 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for at du sjekket! Min er akkurat som din, bare mindre! Min er ca 1 cm i diameter og kjennes helt rund ut, som en mini klinkekule. Den ser likevel ikke helt rund ut på UL bildet jeg har av den. Så her blir man nok litt «lurt». jeg fikk nettopp svar fra min biopsi at det er en Pleomorft adenom. Denne kan det gå kreft i og må fjernes kirurgisk. Du må dra til legen med denne kulen så fort som mulig. Det at den er øm å ta på er ikke det beste tegnet. Min er ikke vond i det hele tatt. På Facebook er det en gruppe som heter «parotid (Salivary) gland tumor». Her er det masse støtte å få, og man kan spørre andre om det man lurer på 💛 Masse lykke til!! Anonymkode: 9c761...6a3 Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette! Jeg har bestilt legetime og har fått time i slutten av april. Håper at det ikke er noe alvorlig, og ikke hos deg heller! ❤️ Hvor lang var prosessen din fra du var hos lege, til du kom inn til UL og tok prøve? Regner med man må henvises til sykehus og det tar vel ganske mange måneder?! Også ny venting før kirurgisk fjerning? Har du ventet lenge? Har du fått fjernet din nå, hvis ja hvordan ble arret? Anonymkode: 782b2...1b0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #24 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette! Jeg har bestilt legetime og har fått time i slutten av april. Håper at det ikke er noe alvorlig, og ikke hos deg heller! ❤️ Hvor lang var prosessen din fra du var hos lege, til du kom inn til UL og tok prøve? Regner med man må henvises til sykehus og det tar vel ganske mange måneder?! Også ny venting før kirurgisk fjerning? Har du ventet lenge? Har du fått fjernet din nå, hvis ja hvordan ble arret? Anonymkode: 782b2...1b0 Da jeg fant kulen ventet jeg ca en mnd. Tenkte som deg, dette er sikkert bare noe som forsvinner av seg selv eller en fettkul. Etter en mnd kom jeg til legen. Han henviste til UL, tok ca en uke. Først da ble jeg klar over at den lå i ørespyttkjertelen og at de ikke kunne «tyde» helt hva det var. Tok ca 6 uker å komme til øre/nese/hals som sa tok en grundig sjekk, samt to finnålsaspirasjoner (små biopsi). Pga påska gikk det ca en uke å få svar derfra. Den viser en pleomoft adenom, men de kan ikke være helt sikre før den er fjernet. Nå skal jeg ta MR med kontrast for å se hvordan den ligger i forhold til ansiktsnerve, hvor dypt den går osv. Fra dette bilde vil kirurgen lage en plan på hvordan den skal fjernes. Såvidt jeg kan se blir det dessverre et kjipt arr ved siden av ansiktet/øret. Så håper jeg bare de er flinke så jeg ikke får andre problemer. Så akkurat nå vet jeg ikke hvor lang tid denne prosessen tar. Kjedelige greier. Det finnes også en podcast på Spotify om dette med masse bra info ❤️ Det har hjulpet meg veldig å informasjon om dette, man føler seg jo veldig alene i denne situasjonen. Hadde aldri hørt om det før engang. Veldig glad jeg kunne hjelpe deg ❤️ Anonymkode: 9c761...6a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå