Gå til innhold

Når angsten har satt seg i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med generalisert angst og helse angst de siste 5 årene . Vært litt av innpå zoloft osv og d har altid hatt god virkning. Sluttet for tri måneder siden pga jeg følte meg velsig mye bedre . Og d var jeg. Nå har angsten kommet tilbake igjen. Mye økonomiske bekymringer med renten som bare går opp, strøm , mat ja alt. Har helt grei økonomi så klarer oss sånn noenlunde men mye bekymringer og tanker i forhold til dette . Har en komf som nærmer seg med mye utlegg osv. pluss litt sykdom i familien som har gjort at kroppen min har gått inn i angst igjen . Denne gang har d satt seg skikkelig i magen. Har gjort d før . Mye av og på med laus mage , hard mage. Føles som en konstant klo eller gruemage. Med luftsmerter og mye diffuse smerter i hele magen. Dette foringer livskvaliteten min betraktelig . Jeg kjenner kroppen er i konstant uro. Sliter med å sove, prøver å fokusere på pusten men tankene går rett i magen. Begynt å gråte en del igjen. Gråt ikke mens jeg gikk på tabletter.  Har ikke vært hos lege nå for jeg vet hun bare vil si at jeg skal starte på medisiner igken. Men jeg har så lyst å klare meg uten. ! Jeg har d vanskelig nå, er det noen som har kjent d jeg kjenner på og tips til hvirdan komme seg gjennom d uten medisiner ? Takknemlig for alt av tips og erfaringer ❤️

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok enig med legen om at du burde starte på medisinene igjen i og med at du er ganske sterkt plaget. Viktig for psykisk helse å få sovet godt om natten, ellers kan det fort balle veldig på seg, slik det virker som om det gjør for deg nå.

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å klare deg uten Zoloft? Fikk du terapi for angsten din, kan du ta frem igjen og bruke tips og metoder du lærte da? Du må jo egentlig stå klar med en god plan til å takle tanker, bekymringer, små og store nedturer, før du slutter på medisiner, tenker jeg da.

Anonymkode: 984a9...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man ta medisiner for å bli kvitt angst i magen/kroppen?

(ikke ts)

Anonymkode: 1059d...fd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er nok enig med legen om at du burde starte på medisinene igjen i og med at du er ganske sterkt plaget. Viktig for psykisk helse å få sovet godt om natten, ellers kan det fort balle veldig på seg, slik det virker som om det gjør for deg nå.

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å klare deg uten Zoloft? Fikk du terapi for angsten din, kan du ta frem igjen og bruke tips og metoder du lærte da? Du må jo egentlig stå klar med en god plan til å takle tanker, bekymringer, små og store nedturer, før du slutter på medisiner, tenker jeg da.

Har ikke gått på noe samtale terapi. Har bare fått slengt antidepressiva etter meg og klart meg selv. Ingen oppfølging . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å bruke Zoloft for alltid, hvis de fortsetter å ha så god effekt som jeg har merket til nå.

Jeg er på min 3dje uke, og mannen min har kommentert at jeg virker bedre, flere ganger.

Jeg hadde sånn angst at jeg så ikke hvordan det skulle gå å holde ut, og fikk akutt depresjon. 

Har nølt med å ta i bruk antidepressiva, og nå angrer jeg på at jeg ikke bare gjorde det før.

Har fortsatt tanker men klarer bedre å foholde meg, og til og med være litt her og nå.

Lykke til, håper du finner ut av det🤗

Anonymkode: 42c11...234

AnonymBruker
Skrevet
Måne1234 skrev (1 minutt siden):

Har ikke gått på noe samtale terapi. Har bare fått slengt antidepressiva etter meg og klart meg selv. Ingen oppfølging . 

Det er ikke nok ressurser til alle.

Anonymkode: 52223...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis medisiner virker så ville jeg prøvd igjen. Jeg finner ingen medisin som virker mot min depresjon, 😕 Jeg skjønner tanken om å klare seg uten, men du er heldig som opplever bedring med medisin. Det er ingen skam å bruke det ❤️

Anonymkode: 3fadb...3c9

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Måne1234 said:

Da kan du gjøre to ting, foreslår at du gjør begge, fordi det første kan ta litt tid:

- Snakke med fastlegen om henvisning for behandling av angst.
- Selv ta kontakt med psykisk helse team i kommunen din og spørre om det er noe de kan tilby for angst.

Det kan hende at du bør vurdere å gå tilbake på Zoloft mens du venter på å få samtaler så du slipper å bli veldig syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...