AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Sitter og ser på gubben ligge på sofaen for 3. eller 4. gang i dag. Ikke syk. Bare trøtt og sliten. Etter flere dager med ferie. Klager over å ikke få sove om natten, men det skjønner jeg jo når man legger seg på sofaen flere ganger om dagen. Selv på hverdager (uten ferie) så inntas sofaen. Helsa er ikke den beste, men grei. Vekta går en vei, oppover. Løsningen er da å heller kjøpe en større klesstørrelse enn å tenke på å gjøre noen grep med å gå ned i vekt. (Jeg selv prøver å gå ned i vekt og har fått råd og medisiner av lege. ) "Kan du ikke gå til legen å sjekke om det er noe du mangler som gjør at du er så mye sliten." Men neida, det gjør han ikke. (Jeg tenker vitaminmangel eller noe kan være årsaken.) Ikke altid i form - når han har glemt å ta hjertemedisiner o.l. Da blir jeg irritert også. Jeg er oppvokst med skiftarbeidende foreldre og er egentlig ganske lei av å ha en som er liggende på sofa og ikke gidde noe. Nå i ferien har jeg ikke problem med å ha ferie hjemme. Har håndtarbeid å drive med. Eller leser. Han har ikke lyst til ditt... Har ikke lyst til datt.. Kritiserer andre som har litt tiltak til å gjøre ting. Han er glad i å lese, så jeg sier du kan jo låne bøker på biblioteket, men det gidder han ikke. Skal heller kjøpe bøker i butikken. Vi har dårlig råd, så jeg tenker at da kan man tenke litt på hva man bruker penger på. Kjøper unødige ting som samleobjekter, eller er "kjekt å ha". Det kan man gjøre når man har god råd eller penger til det. Frustrasjonen blir større og større, irritasjonen også. Så dødt er det vel ikke for det er følelser her - irritasjon og oppgitthet mest av alt. Vi har 3 tenåringsbarn, men jeg tenker at dette her gidder jeg ikke 5 år til med hjemmeboende barn, og ihvertfall ikke 15-20 år etter det. Da er det bedre å være alene... "Jente" i overgangsalder med mange følelser og meninger som nå snart kaster inn håndkleet og tenker at fremtiden må bringe noe annet enn dette. Jeg er verdt mere. Anonymkode: 757f5...e0f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Du skjønner vel at han er sliten når han har problemer med hjertet? Ellers høres det ut som dere pr nå er overvektige begge to. Fokuser på deg selv, du. Anonymkode: 433d8...56d
Trolltunge Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Jeg vet ikke om det er noe spørsmål her, men etter min erfaring er det bedre å være alene enn å være ulykkelig i et forhold ja. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Jeg tror mye ligger I at du faktisk fikser problemer og ser hvordan du skal løse ting . Som du ser du har gått opp i vekt og dro til lege fikse deg selv. Kjeder du deg gjør du noe med det. Der som virkelig trigger deg nå at du kommer med løsninger han ikke vil høre. Du prøver å hjelpe men du blir omtrent som mamman hans. Vet han at du føler som du gjør. For han er ikke tanke leser. Si at du føler deg sånn og sånn og du liker ikke at han ikke har det bra men du klarer ikke å hjelpe han med der. Be han dra til legen uansett. Det skader ikke og like greit å få en time når han har problemer med hjerte. Hjelper dette ikke må du vurdere å gi deg selv en pause. Har du mulighet å flytte litt ut eller reise på ferie et sted en liten stund Så han må fikse seg selv . Kjenner til det å det hjalp litt da jeg dro med selv litt tilbake og tenke jeg tar ansvar for meg og han for seg. Men vær ærlig med han. Anonymkode: b7cd8...320 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå