AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Nå er det f….. nok. Jeg er en voksen mann som har alltid vært «snill». Dvs jeg er ærlig, trofast, lyttende, spanderer så langt jeg har mulighet og som alltid stiller opp for mine kjæreste. Men så langt har dette kun ført til brudd og kjærlighetssorg. Var gift med en som jeg bokstavelig gav alt til. Solgte hus og flyttet inn. Unger måtte bytte skole pga dette. Hun derimot beskyldte meg for å være egoist og gjerrig. Når jeg begynte å protestere gikk hun helt fra konseptene og jeg måtte gå fra alt og starte på bar bakke. Den siste jeg var sammen med spanderte jeg reiser, gaver og middager på. Hjalp henne i sitt hus med alt. Fikk nesten ingenting tilbake. Da jeg begynte å si ifra og kreve noe tilbake ranket forholdet og hun løp over til en betydelig mer holden mann og skrøt til meg hvor mange hundretusener hun hadde i banken. Ikke rart at hun hadde det. Jeg brukte penger på oss. Ikke henne. På toppen av det hele mente hun at jeg var gjerrig. Nå gidder jeg ikke å være en snill mann lengre. Damer sier at de vil ha snille mannfolk, men dessverre det er ikke min oppfatning. Er man snill blir man ofte overkjørt, sugd tom og dumpet når man begynner å protestere. Da er det tydeligvis klart for nye idioter som skal sendes til slaktebenken. Anonymkode: 6012c...39a 3 2
visp Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Problemet er ikke at du er snill, men har dårlige antenner ute for hva slags mennesker du vil ha i livet ditt. Dette høres ut som skikkelig dårlige damer (veldig like damer som en annen bruker her inne men..... ). Bare drama og problemer. Får du absolutt ingen følere ute for at det er noe merkelig med disse damene? Ingen forvarsler underveis på at noe er litt rart? 38 1 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Jeg tror ikke du egentlig var så snill dersom du gjentatte ganger har blitt beskyldt for å være det motsatte (gjerrig og egoist). Du burde nok reflektere over dine «mangler» fremfor å kun fokusere på hvor urimelige andre fremstår. Anonymkode: a2229...938 18 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Det er forskjell på å være snill og dumsnill. Å være om en trent selvutslettende som du beskriver, åpner deg for mennesker som vil utnytte deg. Det har ingenting med å være snill og ordentlig å gjøre. Snille mennesker har også lov til å si fra om egne ønsker og behov, ivareta egen økonomi, og ikke minst velge forhold og relasjoner til mennesker som også tilfører deres liv noe. Det er ikke slemt å ønske seg omtanke tilbake fra en partner. Men det er dumsnilt å gå inn i et forhold hvor ting er veldig enveis. Anonymkode: 236c6...a05 15 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Problemet til noen menn er jo at dere ser på det å være snill som ensbetydende med å aldri si fra om ting, men bare gir og gir samme hvor kjip dama er. Man trenger ikke å la seg overkjøre selv om man er snill og om noen behandler deg dårlig så er ikke det noe man skal finne seg i. Jeg skriver ikke dette for å være slem, men kanskje nøkkelen ligger i å ikke la seg overkjøre. De fleste damer setter pris på en partner som er snill, men de fleste oppegående kvinner skjønner at sånne ting går begge veier. Problemet er også at du velger dårlige damer som utnytter deg og som tåler det når du setter foten ned. At du velger slike damer betyr ikke at det ikke finnes damer som ikke er slik. Mange av oss har et mønster i hva slags mennesker vi velger og det kan virke som de du velger ikke er bra for deg. Anonymkode: 21d58...dc7 16 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet til noen menn er jo at dere ser på det å være snill som ensbetydende med å aldri si fra om ting, men bare gir og gir samme hvor kjip dama er. Man trenger ikke å la seg overkjøre selv om man er snill og om noen behandler deg dårlig så er ikke det noe man skal finne seg i. Jeg skriver ikke dette for å være slem, men kanskje nøkkelen ligger i å ikke la seg overkjøre. De fleste damer setter pris på en partner som er snill, men de fleste oppegående kvinner skjønner at sånne ting går begge veier. Problemet er også at du velger dårlige damer som utnytter deg og som ikke tåler det når du setter foten ned. At du velger slike damer betyr ikke at det ikke finnes damer som ikke er slik. Mange av oss har et mønster i hva slags mennesker vi velger og det kan virke som de du velger ikke er bra for deg. Anonymkode: 21d58...dc7 Glemte et ikke der. Anonymkode: 21d58...dc7 2
Daria Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Du er jo ikke snill - du tror kvinner kan kjøpes, setter ikke grenser og prioriterer nye forhold foran ungene dine. Og dette er ut fra dine egne utsagn, jeg vil gjette på at damene har et litt annet syn på ting - det er jo litt påfallende at begge har kalt deg gjerrig til tross for at du hevder å ha vært det absolutt motsatte. Ingenting her har noe å gjøre med egenskapen snill, og hele innlegget demonstrere effektiv hvorfor så mange av oss ser det som et dårlig teg når en mann er opptatt av å understreke hvor snill han er. 33 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke du egentlig var så snill dersom du gjentatte ganger har blitt beskyldt for å være det motsatte (gjerrig og egoist). Du burde nok reflektere over dine «mangler» fremfor å kun fokusere på hvor urimelige andre fremstår. Anonymkode: a2229...938 TS her. Dette med gjerrighet er noe som mange damer drar opp. Liker ikke gjerrige mannfolk. Og det forstår jeg. Men flere ganger når forholdet er slutt sitter jeg igjen som den tapende part. Dvs de sitter betydelig bedre i det økonomisk enn meg. Og når man faktisk skryter av det etter at forholdet er slutt blir jo direkte kvalmende. Mulig at mine antenner er feil innstilt og at jeg har valgt feil damer. Kanskje jeg er dum fjott som tiltrekker meg damer som bare er ute etter en vandrende lommebok? Anonymkode: 6012c...39a 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Det høres ut som om dine sosiale antenner kanskje trenger en justering. Normale kvinner vil ha snille menn. Det er også stor forskjell på å være snill og det å være tafatt og ettergivende. Det høres ut som om du har mange gode egenskaper, men kanskje har en tendens til å velge kvinner som ikke passer deg. Veldig merkelig at begge kvinnene har så like beskrivelser av deg dersom dette ikke stemmer. Anonymkode: 16204...80f 12 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Du er jo ikke snill - du tror kvinner kan kjøpes, setter ikke grenser og prioriterer nye forhold foran ungene dine. Og dette er ut fra dine egne utsagn, jeg vil gjette på at damene har et litt annet syn på ting - det er jo litt påfallende at begge har kalt deg gjerrig til tross for at du hevder å ha vært det absolutt motsatte. Ingenting her har noe å gjøre med egenskapen snill, og hele innlegget demonstrere effektiv hvorfor så mange av oss ser det som et dårlig teg når en mann er opptatt av å understreke hvor snill han er. dette er så feil som det overhode kan bli. Jeg er ikke ute etter å kjøpe noe som helst. Jeg spanderer så langt jeg har mulig. Forventer at den andre også plukker opp regning etter en bytur osv... Men i mange tilfeller blir jo damene rasende hvis det forventes noe slikt! Anonymkode: 6012c...39a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Finn deg ei snill dame. Problem solved. Anonymkode: f777d...075 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): dette er så feil som det overhode kan bli. Jeg er ikke ute etter å kjøpe noe som helst. Jeg spanderer så langt jeg har mulig. Forventer at den andre også plukker opp regning etter en bytur osv... Men i mange tilfeller blir jo damene rasende hvis det forventes noe slikt! Anonymkode: 6012c...39a Da kjenner du isåfall veldig mange rare damer. Helt naturlig å bytte på å plukke opp regningen. Du beskriver kvinner i svært negative ordlag- da er det kanskje ikke då rart at du ikke finner en snill kvinne? Anonymkode: 16204...80f 10 1
Gjest ti10 Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 Det beste rådet du kan få er at du må slutte å sjekke damer med lommeboken. Snillhet måles ikke i materielle goder.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Å være snill er ingen garanti for at forholdet varer. Og når du nå snakker om at du ikke gidder å være snill lenger, så har du vært snill bare for å få noe igjen for det og ikke fordi du ER en snill person, og da hadde ekskona di rett i at du er en egoist. På tide å se innover og ikke bare peke fingre på andre. Anonymkode: 648d7...4d9 14 2
Andro Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 Å være en snill mann er gratis. Å være snill er ikke å spandere eller ikke å forvente en lik spleis på felles utgifter som bolig eller felles utgifter som ferie. Du høres bitter ut. Skulle nesten tro at du mente at du har kjøpt deg goodwill hos damene med penger? Det er ikke snilt. Damer vil ha snille menn, men det er ditt ansvar å gå inn i jevnbyrdige forhold med tydelige forventninger, både til relasjonen og til hvordan man fordeler inntekter og utgifter. Å være konturløs og utslettende i starten, og stille krav etter hvert er en veldig dårlig strategi. Når damer oppfatter deg som gjerrig til tross for at du selv mener å ha lagt mye i potten, så lurer jeg på om du har solgt inn deg selv som en holden mann overfor kvinner som har et materialistisk syn på samliv? Har du vært spandabel for å få snøret i bånn, og deretter stramma inn? Menneskelige relasjoner handler om respekt, tillit og godhet, og å finne noen man samhandler med på like fot. Mitt inntrykk er at du har oppfatter forhold som en slags økonomisk transaksjon. 20 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du beskriver kvinner i svært negative ordlag- da er det kanskje ikke då rart at du ikke finner en snill kvinne? Anonymkode: 16204...80f Nettopp, ingen snill mann hadde hatt så mye hat mot kvinner. Ts må få seg en virkellghetssjekk eller gå å legge de tolv trollungene sine Anonymkode: 648d7...4d9 11 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dette er så feil som det overhode kan bli. Jeg er ikke ute etter å kjøpe noe som helst. Jeg spanderer så langt jeg har mulig. Forventer at den andre også plukker opp regning etter en bytur osv... Men i mange tilfeller blir jo damene rasende hvis det forventes noe slikt! Anonymkode: 6012c...39a Kanskje du går litt i samme type felle som noen kvinner gjør i starten av nye forhold? De som virkelig skal imponere med sine husmorevner, og steller hus, lager middag, vasker klær osv. Og så etter ei stund blir møkkalei av å gjøre alt, og sur for at mannen ikke tar sin del av jobben. Uten at de innser det var dem selv som etablerte det mønsteret i forholdet. Høres ut som om du gjør litt det samme? Spanderer middager osv i starten, og vil vise du er snill og spandabel. Uten å se at du da etablerer det mønsteret i forholdet, og det blir litt sjokk når du etter ei tid får nok og begynner å kreve likedeling. Tips - gå heller inn i nye forhold med intensjonen om at dere står på like for fra starten av Tipper det også vil tiltrekke deg bedre damer. Anonymkode: 236c6...a05 4 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): Det beste rådet du kan få er at du må slutte å sjekke damer med lommeboken. Snillhet måles ikke i materielle goder. TS her: Jeg har aldri sjekket damer ved bruk av lommeboka. Men det er tydeligvis dette som blir brukt som et motargument så fort man tar opp dette temaet. Jeg er heller ikke opptatt av materielle verdier. Har en gammel bil og kjøper ting når det må byttes ut. bare det er jo riv ruskende galt i manges øyne. Man må hele tiden skifte stil og kjøpe akkurat det samme som naboen. Jeg har mer enn nok av egne meninger og forventer at min partner har det samme. Og jeg ser at mange menn er i samme båt. Flere bekjente har blitt skilt ol. De er verdens hyggeligste gutter og når man spør x-dama sier flere av dem. Joa, han er veldig snill og det er ikke noe galt med ham. Vel, hvorfor reiste du fra ham da? Anonymkode: 6012c...39a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her. Dette med gjerrighet er noe som mange damer drar opp. Liker ikke gjerrige mannfolk. Og det forstår jeg. Men flere ganger når forholdet er slutt sitter jeg igjen som den tapende part. Dvs de sitter betydelig bedre i det økonomisk enn meg. Og når man faktisk skryter av det etter at forholdet er slutt blir jo direkte kvalmende. Mulig at mine antenner er feil innstilt og at jeg har valgt feil damer. Kanskje jeg er dum fjott som tiltrekker meg damer som bare er ute etter en vandrende lommebok? Anonymkode: 6012c...39a Har du ikke noe mer enn penger å by på, da? En hyggelig personlighet kanskje? Høres jo ikke ut som damene du har vært med syntes du var hyggelig. Anonymkode: 16204...80f 12 1
ElectricScum Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her. Dette med gjerrighet er noe som mange damer drar opp. Liker ikke gjerrige mannfolk. Og det forstår jeg. Men flere ganger når forholdet er slutt sitter jeg igjen som den tapende part. Dvs de sitter betydelig bedre i det økonomisk enn meg. Og når man faktisk skryter av det etter at forholdet er slutt blir jo direkte kvalmende. Mulig at mine antenner er feil innstilt og at jeg har valgt feil damer. Kanskje jeg er dum fjott som tiltrekker meg damer som bare er ute etter en vandrende lommebok? Anonymkode: 6012c...39a Du må iallfall slutte å kaste penger og gaver etter disse damene. Det er tusen andre ting jeg heller vil ha enn gaver. Og hvis de faktisk lar seg lokke inn i forhold av denslags så sier det jo en hel del om hva som betyr noe for dem. Vær iallfall sikker på at de er sammen med deg for andre årsaker enn økonomisk bekvemmelighet før du tømmer lommeboka i fanget på dem. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå