Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg hater å gå til legen for å klage og trenger litt råd. Jeg er sykt trøtt og går rundt hele dagen og er kvalm. Kaster ikke opp, men går og er småkvalm hele tiden. 
På jobb de siste dagene, jobbet i påska, er slitsomme. Og ungen jeg har hjemme har jeg ikke så mye ork til som normalt. 

Nå sitter jeg å lurer på om jeg skal bite tennene sammen eller om legen vil syns jeg er håpløs om jeg hinter om å bli  sykmeldt helt eller delvis? 

Anonymkode: 2e2d3...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke hinte. 
Si akkurat hvordan du har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du drar til legen, du forklarer det akkurat som her. Ikke legg skjul på noen ting, ikke pynt på noe. Si det som det er, og så hører du hva legen tenker.

Anonymkode: 3bebc...333

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hont. For at legen skal vire hvordan ståa er så må du si ting rett ut. 

Anonymkode: f551c...679

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 5+5🥰 (3 graviditet) vurderer sykmelding grunnet tungt arbeid og mye stress(mye alene ansvar). Kjenner psykisk og fysisk. Jeg skal si det som det er til legen. Vi kjenner kroppen oss bedre .

Anonymkode: fcf7b...aec

AnonymBruker
Skrevet

Så litt kvalme og trøtt er ikke å regne som klaging? 

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart Norge topper statistikken på sykemelding? Nei, åpenbart ikke. 

Hvor stor er forskjellen på menn og kvinner mtp sykemelding? Antar den er vesentlig.

Anonymkode: 5016c...c4e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor stor er forskjellen på menn og kvinner mtp sykemelding? Antar den er vesentlig.

Antar du er mann og aldri har hatt et tungt svangerskap

Anonymkode: 3f927...ac3

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du vært kvalm over flere uker noen gang? 

Ved annen tilstand som gir fatigue, kvalme og eventuelt oppkast, hadde vi ikke stusset på sykmelding. Hvorfor er svangerskap annerledes? 

Anonymkode: 3fdc6...2d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei! 
Jeg hater å gå til legen for å klage og trenger litt råd. Jeg er sykt trøtt og går rundt hele dagen og er kvalm. Kaster ikke opp, men går og er småkvalm hele tiden. 
På jobb de siste dagene, jobbet i påska, er slitsomme. Og ungen jeg har hjemme har jeg ikke så mye ork til som normalt. 

Nå sitter jeg å lurer på om jeg skal bite tennene sammen eller om legen vil syns jeg er håpløs om jeg hinter om å bli  sykmeldt helt eller delvis? 

Å ikke ha like mye ork på hjemmebane som vanlig er helt normalt når en er gravid, og det er også helt normalt med kvalme i begynnelsen av svangerskapet. 

Så om du skal ha sykemelding eller ikke kommer jo an på om jobben din kan tilrettelegge, endre dine ansvarsområder så du får det bedre. Du har jo barn fra før, hvor lenge varte kvalmen da? Noen har helt normal morgenkvalme i begynnelsen mens andre har ekstrem kvalme hele svangerskapet, så alt etter hvor på skalaen du ligger bestemmer legen om det er best med sykemelding eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (2 minutter siden):

Å ikke ha like mye ork på hjemmebane som vanlig er helt normalt når en er gravid, og det er også helt normalt med kvalme i begynnelsen av svangerskapet. 

Så om du skal ha sykemelding eller ikke kommer jo an på om jobben din kan tilrettelegge, endre dine ansvarsområder så du får det bedre. Du har jo barn fra før, hvor lenge varte kvalmen da? Noen har helt normal morgenkvalme i begynnelsen mens andre har ekstrem kvalme hele svangerskapet, så alt etter hvor på skalaen du ligger bestemmer legen om det er best med sykemelding eller ikke.

Da var jeg ikke kvalm , men ble sykmeldt senere på grunn av at jeg sovnet på jobb og fordi jeg var sliten. 
Hvordan tilrettelegge for en med kvalme og som sovner? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om en eneste mann som ikke har vært sykemeldt under graviditet.

Dust!

Anonymkode: 36de0...e31

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det sånn at det er kun kvinner som kan bære frem et barn - så å sammenligne menn og kvinner på sykdomsstatistikk går ikke!!

Endret av Anonym28
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært kvalm over flere uker noen gang? 

Ved annen tilstand som gir fatigue, kvalme og eventuelt oppkast, hadde vi ikke stusset på sykmelding. Hvorfor er svangerskap annerledes? 

Anonymkode: 3fdc6...2d7

Fordi svangerskap er frivillig og selvforskyldt. Man går heller ikke hen og blir sykemeldt pga fyllesyke, man tar seg sammen.

Anonymkode: 6755d...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi svangerskap er frivillig og selvforskyldt. Man går heller ikke hen og blir sykemeldt pga fyllesyke, man tar seg sammen.

Ja. For det er akkurat det samme 

Anonymkode: 3f927...ac3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har du vært fyllesyk 12 uker i strekk før? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir du sykemeldt nå, så tviler jeg på at du kommer deg  i jobb før fødsel. Kan være verdt å tenke på at barnet du bærer på ikke kommer til å få i nærheten av like gode velferdsgoder når han/ hun vokser opp. 

Anonymkode: 97827...4e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir du sykemeldt nå, så tviler jeg på at du kommer deg  i jobb før fødsel. Kan være verdt å tenke på at barnet du bærer på ikke kommer til å få i nærheten av like gode velferdsgoder når han/ hun vokser opp. 

Hva mener du med dette? Hvorfor skulle jeg ikke komme meg i jobb igjen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal jeg ikke sykmeldes fordi barnet ikke vil få velferdsgoder når det vokser opp? 

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke hinte. 
Si akkurat hvordan du har det. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du drar til legen, du forklarer det akkurat som her. Ikke legg skjul på noen ting, ikke pynt på noe. Si det som det er, og så hører du hva legen tenker.

Anonymkode: 3bebc...333

Ikke hont. For at legen skal vire hvordan ståa er så må du si ting rett ut. 

Anonymkode: f551c...679

Er gravid i uke 5+5🥰 (3 graviditet) vurderer sykmelding grunnet tungt arbeid og mye stress(mye alene ansvar). Kjenner psykisk og fysisk. Jeg skal si det som det er til legen. Vi kjenner kroppen oss bedre .

Anonymkode: fcf7b...aec

Takk til dere 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...