AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Jeg merker at dersom det er lenge siden jeg har spist et ordentlig måltid, og i tillegg kun fått i meg sukker (feks redbull eller kake) at jeg blir veldig skjelven og fjern, nummen i tunga og generelt høyt i hodet. Hva heter dette? Synes det er veldig slitsomt for jeg er ikke en person som blir sulten, så har jeg kanskje heller fått i meg noe annet ufornuftig som sjokolade. Og det passer litt dårlig for jeg merker det ofte i fysisk aktivitet at nå klarer jeg ikke mer fordi jeg er skjelven og må bare sette meg ned før jeg svimer av. Vet jeg må passe på å spise ordentlig og riktig, men det er vanskelig å huske på. Anonymkode: 995bf...9cd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Lavt blodsukker evt blodtrykksfall Anonymkode: 6f4d0...ab0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lavt blodsukker evt blodtrykksfall Anonymkode: 6f4d0...ab0 Er det pga sukkeret jeg har inntatt at det faller unødvendig lavt eller har jeg misforstått? Er det derfor man spiser riktig for å holde et stabilt blodsukker? Har noen kropper som tåler mer slingringsmonn i løpet av en dag? Anonymkode: 995bf...9cd
Rødstrupa Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg merker at dersom det er lenge siden jeg har spist et ordentlig måltid, og i tillegg kun fått i meg sukker (feks redbull eller kake) at jeg blir veldig skjelven og fjern, nummen i tunga og generelt høyt i hodet. Hva heter dette? Synes det er veldig slitsomt for jeg er ikke en person som blir sulten, så har jeg kanskje heller fått i meg noe annet ufornuftig som sjokolade. Og det passer litt dårlig for jeg merker det ofte i fysisk aktivitet at nå klarer jeg ikke mer fordi jeg er skjelven og må bare sette meg ned før jeg svimer av. Vet jeg må passe på å spise ordentlig og riktig, men det er vanskelig å huske på. Anonymkode: 995bf...9cd Jøye meg, det er vel bare å ha med seg et knekkebrød, eple eller lignende. Sett på alarm på tlf.da får du påminnelse.Verre er det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Lavt blodsukker. Ikke nødvendigvis målbart, men at det synker fort pga inntak av raske karber feks og man ikke har mer trege karber i bunnen... Eller at det er veldig lenge siden mat. Får det ofte sånn, men er mye bedre de gangene jeg passer på hva jeg spiser og spiser jevnlig. Anonymkode: 8692b...60f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Du kan jo finne en mellomting mtp mat. Noe som er lettere fordøyelig og tilgjengelig, men som ikke tuller til kroppen med å gå fra ingenting til mye sukker og koffein. Ha gode rutiner. Sett på alarm for måltid. Det kan være alt fra en neve med nøtter, til å spise ei grov brødskive med gulost. Flere alarmer i løpet av en dag, og spise noe som er lett slik at det ikke føles tungt å spise. Anonymkode: a7151...ca0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Jeg får det ofte i løpe av natten. Vokner at jeg skjelver og sengen rister , ikke diabetes heller så vet ikke hvorfor men hjelper og spise noe. Får det av aktivitet også eller vist jeg spiser dårlig Anonymkode: ccefc...2da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Det heter føling Anonymkode: 72540...b2b
missmcbeal Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Reaktiv hypoglykemi når man ikke har diabetes.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Kroppen din sier ifra om at det du inntar ikke er bra for deg. REdbull og kake. Redbull går jo også på sentralnervesystemet, og kake inneholder tomme kalorier. Ikke noe fornuftig næring eller drivstoff for kroppen det der. Hadde følt meg elendig selv skulle jeg spist slik superbearbeidet tullemat og tøysedrikke. Anonymkode: 3c294...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå