Banankaka04 Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 (endret) Heisann, er ei 18 år gammel, litt bekymret jente. Da jeg var på besøk hos kjæresten min på torsdag, så prøvde vi oss på sex for andre gang. Dessverre fikk vi ikke til å ha noen god sex ettersom jeg ikke greide å slappe av og spente og strammet musklene for mye, som resulterte i at vi så oss nødt til å gi opp rimelig fort, men han rakk likevel å få utløsning inni meg før vi bestemte oss for å stoppe. Vi gjorde et nytt forsøk igjen på fredag, men er ikke sikker på om han kommet inni meg da. Jeg går for tiden på Cerazette P-piller, og er stort sett flink til å sørge for å ta dem til noenlunde likt tidspunkt hver kveld, det hender dog en gang innimellom at jeg er litt slurvete med akkurat når jeg tar dem og at det har blitt utsatt med en time eller to, men har hørt at så lenge det ikke går lenger tid enn 48 timer mellom hver pille, så er man beskyttet(?). Men ifølge menstruasjons-kalenderen min er nå mensen min forsinket med tre dager, og jeg opplever så å si aldri at det går mer enn 28 dager mellom hver menstruasjon. Starta på disse pillene for knappe to mnd siden, og da jeg hadde mensen sist gang, kom den til tiden tross pillene. Det kan jo kanskje hende at pillene er grunnen til at mensen min har uteblitt nå, men er også litt bekymret for at det er en mulighet for at jeg kan ha blitt gravid, for det er jo ingen prevensjonsmiddel som er så godt som 100% sikkert - P-piller er vel 98% sikre, så det er jo fortsatt en minimal sjanse for at befruktning skal skje. Men hva tenker dere? Tenker dere det er nødvendig å ta en graviditetstest, bare for å være på den sikre siden? Skal selvfølgelig vente litt til og se om mensen dukker opp, men hvor lenge vil dere anbefale å vente før jeg tar en test? Må jeg kanskje vente noen uker for at testen skal regnes som sikker? På forhånd, takk for svar!🤞 Endret 10. april 2023 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Eggløsning er som oftest 14 dager etter menstruasjon, og 14 dager før menstrasjon. Da har noen noen dager hvor du er fruktbar (hvor egget slippes). Oddsen for at din eggløsning har vært på torsdag/fredag er nærmest ikke eksiterende. Jeg ville derfor tatt det helt med ro ☺️Tipper mensen dukker opp ganske snart! Anonymkode: 6474b...48a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Jeg mistet mensen da jeg gikk på Cerazette. I tillegg uteblir den når man er stresset. Om du ikke har fått mensen over helga kan du ta en graviditetstest, men den vil mest sannsynlig være negativ. Anonymkode: ce472...e90
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Jeg mistet også mensen på cerazette, og spottet her og der, bare rot med syklus. Hva er grunnen til at du ikke bruker et bedre prevensjonsmiddel enn cerazette? Det skal ikke mange timene til der før virkningen blir nedsatt betraktelig. Jeg brukte det fordi jeg ammet, men følte meg aldri trygg nok, og byttet med en gang jeg sluttet å amme. Du kan jo ha blitt gravid, det kan man alltid når man har sex, men torsdag? Altså for en uke siden? Da er det svært lite trolig graviditet altså. Aldri si aldri, men jeg ville ventet noen dager. Det er uansett ikke sikkert at en test vil slå ut bare en uke etter sex. Egget har jo knapt fått festet seg dersom det skulle ha skjedd nå 😊 Anonymkode: 74e98...7e1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Om du er noen som kan bli gravid, og du har penetrerende sex med noen som kan gjør deg gravid, så kan du bli gravid. Altså slik situasjonen er; ta en test. Det er en ganske enkel måte å kunne få et svar på. For ingen her på KG kan gi deg et svar. Ta en test nå, og ta en test igjen litt frem i tid om mensen ikke har dukket opp. Anonymkode: 0e3a6...0e9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 1 uke før mensen så er man jo over i en annen fase av syklusen og eggløsningen er over.. men hvis eggløsningen din er litt senere enn antatt så kan du heller ikke si at mensen er forsinket nå?! For da er d enda en stund til den skal komme om du da hadde eggløsning torsdagen som var. Ville slappet av å tenkt mensen ikke kommer pga pillene? Anonymkode: 6f0c1...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå