AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hei! Jeg har vært gift med en mann fra tyrkia (kurder) fra Mardin i 3 år. Vært sammen 5 år. Han kom til Norge på besøksvisum for 1 år siden og er nå i ett annet land der jeg er gjevnlig. MEN det store menne her nå er.. han snakker nedvergende til meg hele tiden, hvor stygg jeg er, at jeg ikke er normal, at han skal knuse det stygge ansiktet mitt, alle andre jenter er bedre enn meg, truer meg hele tiden med at han vil finne seg ei Anna jente for han kan ikke stole på meg ( jeg har selv tatt han i å chatte med andre jenter) jeg er skyld i alt, han angrer på at han giftet seg med en så trash og æsj jente som meg som fra tidligere har 2 trash unger med en trash mann.. som han sier, 2 trash people make trash kids.. jeg får ikke lov til å ha venner, får knapt nok lov til å dra til familien min, og kjøre barna til sin pappa er utelukket så de må ta buss. Han har ett fryktelig temperament, og han krever at jeg sender penger til faren hans hver mnd så jeg knapt har råd til egen husholdning. Jeg har tenkt mange ganger på å bare blokkere alt jeg har med han å gjøre, og heve ekteskapet og leve alene. Men jeg elsker mannen og føler jeg har blitt avhengig av alt snakket hans, jeg kan si at jeg er alltid hjemme, drikker ikke alkohol, møter ikke venner, og gjør alt for at han skal være fornøyd og ikke få sine utbrudd. Alt dette sårer meg ufattelig og er livredd for å miste han etter alt jeg har kjempet for han og oss. Beklager langt innlegg men er det noen som har vært borti samme her? Anonymkode: 3f93b...dc4 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg har vært gift med en mann fra tyrkia (kurder) fra Mardin i 3 år. Vært sammen 5 år. Han kom til Norge på besøksvisum for 1 år siden og er nå i ett annet land der jeg er gjevnlig. MEN det store menne her nå er.. han snakker nedvergende til meg hele tiden, hvor stygg jeg er, at jeg ikke er normal, at han skal knuse det stygge ansiktet mitt, alle andre jenter er bedre enn meg, truer meg hele tiden med at han vil finne seg ei Anna jente for han kan ikke stole på meg ( jeg har selv tatt han i å chatte med andre jenter) jeg er skyld i alt, han angrer på at han giftet seg med en så trash og æsj jente som meg som fra tidligere har 2 trash unger med en trash mann.. som han sier, 2 trash people make trash kids.. jeg får ikke lov til å ha venner, får knapt nok lov til å dra til familien min, og kjøre barna til sin pappa er utelukket så de må ta buss. Han har ett fryktelig temperament, og han krever at jeg sender penger til faren hans hver mnd så jeg knapt har råd til egen husholdning. Jeg har tenkt mange ganger på å bare blokkere alt jeg har med han å gjøre, og heve ekteskapet og leve alene. Men jeg elsker mannen og føler jeg har blitt avhengig av alt snakket hans, jeg kan si at jeg er alltid hjemme, drikker ikke alkohol, møter ikke venner, og gjør alt for at han skal være fornøyd og ikke få sine utbrudd. Alt dette sårer meg ufattelig og er livredd for å miste han etter alt jeg har kjempet for han og oss. Beklager langt innlegg men er det noen som har vært borti samme her? Anonymkode: 3f93b...dc4 Du må komme deg bort. Stakkars ungene dine som må oppleve dette. Ta deg sammen. Anonymkode: 10e91...0da 20 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Herregud, løp! Jeg er gift med en tyrker, aldri gjort meg noe vondt. Anonymkode: dceb4...eec 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Hvis du er i et voldelig ekteskap kan du be om ekspress-skilsmisse. Jeg er sammen med en kurder selv, han er bare snill mot meg.... Anonymkode: bf079...b2d 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Her får jeg nesten en følelse av Stockholm-syndrom? Denne mannen er jo ikke snill! Dette er så naivt at jeg frykter et troll, men for sikkerhetsskyld tar jeg det på alvor, og ber deg vurdere å avslutte forholdet asap. Anonymkode: 11ea6...62a 4
NakenPanda Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Kast han ut, seperasjon, skillsmisse kan man få relativt rask siden det ikke er barn mellom dere. Han oppdager da at folk som ikke har vært her 5 år samt 2 år ekteskap med norsk statsborger, vil bli deportert etter skilsmisse Sorted 6 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Denne mannen er jo psykopatisk og bryter deg ned. Ikke nok med det, han ødelegger barna deres og oppveksten deres. Her må du sette barna først og komme deg bort fra han, ta med barna til Norge og etablere dere her. Helt sinnssykt at noen kvinner aksepterer slikt fra menn, ihvertfall når det er barn involvert. Håper dere kommer til trygge Norge, og du kan få den hjelpen du trenger fra psykolog o.l - muligens barna dine trenger oppfølging fra psykolog også. Anonymkode: 83388...780 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Du har ikke barn med denne mannen, håper jeg? En mann som snakker slik om ungene dine, burde du ha dumpet for lenge siden. Ta vare på tekstmeldinger, ta opp telefonsamtaler hvor han skjeller deg ut og søk skilsmisse ved dom. I hvilke tilfeller kan jeg få skilsmisse ved dom? For å få en skilsmisse ved dom, må tilfellet være veldig alvorlig. De vanligste årsakene til at man kan skilles med én gang, er hvis den ene parten eller barna i ekteskapet er utsatt for mishandling og overgrep, eller at de lever i frykt for at dette skal skje. Den andre grunnen er når ekteskapet skyldes tvang. 1. Mishandling og overgrep Du kan kreve en skilsmisse hvis din ektefelle har prøvd å drepe deg, eller barna dine. Du kan også kreve skilsmisse hvis dere har blitt utsatt for alvorlig mishandling, eller at ektefellen din har opptrådt på en måte som gir dere alvorlig frykt for at noe slikt skal skje. Hvis du skal kreve skilsmisse på grunn av de ovennevnte tilfellene, må dette skje innen seks måneder etter at du fikk kjennskap til handlingen, og senest to år etter at den fant sted. Når domstolene skal avgjøre hvor alvorlig trusselen om skade, mishandlingen, overgrepene eller annen atferd har vært, gjøres det en helhetsvurdering av situasjonen. Utfallet i saken kan derfor skille seg fra et lignende tilfelle, fordi at andre faktorer har spilt inn. Hvis handlinger som isolert seg ikke er av de alvorligste gjøres gjentatte ganger, vil dette øke alvorlighetsgraden i saken. Anonymkode: a664b...70f 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Hvorfor elsker du han egentlig? Jeg ville skilt meg så raskt som mulig. Det blir sikkert hardt, men du får det garantert bedre. Anonymkode: a1189...b32 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Ja jeg har opplevd det samme fra etnisk norsk mann. Etnisitet er ikke relevant når det kommer til partnervold, kjønn er. Det er mannens holdning til kvinner som er problemet. Du må komme deg vekk. Det er vanlig å føle at man ikke vil miste alt man har kjempet for men du har kjempet for en fantasi og fått en mann som mishandler deg. Da må du ta det ordentlig innover deg at det aldri blir som du ønsket, han er ikke den du vil ha, du er bare avhengig til han pga alt slitet du har investert og holdt ut i håp om å få en annen og bedre mann. Klipp navlestrengen og få han ut av livet ditt! Du kan ringe www.volinjen.no på 116006 anonymt og uforpliktende for råd og noen å snakke med. Psykisk vold er alvorlig og du må komme deg vekk. Jo lenger du blir jo lenger av livet ditt skader det deg. Ikke la han ødelegge hele fremtiden din Anonymkode: a48d3...e96 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 For en taper han er. Elsker du en sånn skapning så er du ikke helt i vater selv. Gitt at historien er sann så pakker du sakene dine nå med det samme og kommer deg ut i løpet av ettermiddagen. Anonymkode: 88094...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Tja, hva skal du gjøre med en ektefelle som hater deg, plager deg og raner deg mon tro? Du skaffer deg en ryggrad og skiller deg. Behandlingen hans er skadelig for deg. Han fortjener deg ikke. Kvitt deg med ham. Anonymkode: 64021...e8f 4 1 2
MizzVic Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): jente som meg som fra tidligere har 2 trash unger med en trash mann.. som han sier, 2 trash people make trash kids.. jeg får ikke lov til å ha venner, får knapt nok lov til å dra til familien min, og kjøre barna til sin pappa er utelukket så de må ta buss. Anonymkode: 3f93b...dc4 En mann som kaller barna dine søppel, og sitter i ett annet land å dikterer de på bussen? Du setter en idiot av en mann som krever penger av deg, foran dine EGNE BARN? Han er viktigere enn barna dine? Og deg? Du må jo bare få hjelp. 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Kanskje kontakt en krisesenter eller lignende om du ikke har noen nærmeste som kan hjelpe. Der er ikke nødvendigvis bra å snakke åpent om problemene dine her. Anonymkode: 28aef...5f1
Andro Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 Du elsker ham?? Nei, det gjør du ikke. Du er hekta på håpet om at han er den du ble forelska i. Den personen er han ikke. Kjærlighet vet du ikke hva er tydeligvis. Han er en voldsutøver, som ikke har noen respekt for deg. Du er en kilde til penger og ingenting mer. Det du skriver er så ille at jeg lurer på om du er et troll som skriver for å stigmatisere kurdere eller om du er en dum dame. Når du har barn så kan du i alle fall ikke leve i et slik regime. Kontroll er alltid det motsatte av kjærlighet. Skilsmisse er ditt eneste alternativ om du skal kunne ta vare på deg og ungene dine på en forsvarlig måte. Ring til krisesenteret og få veiledning på telefon. En person som skjeller ut partneren sin på den måten du beskriver har ingen gode egenskaper, og burde ikke ha lov til å kalle seg mann, så utrygg og ryggradsløs som han er. Han går aktivt inn for å skade deg. 1 1
TLR Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har vært gift med en mann fra tyrkia (kurder) fra Mardin i 3 år. Vært sammen 5 år. Han kom til Norge på besøksvisum for 1 år siden og er nå i ett annet land der jeg er gjevnlig. MEN det store menne her nå er.. han snakker nedvergende til meg hele tiden, hvor stygg jeg er, at jeg ikke er normal, at han skal knuse det stygge ansiktet mitt, alle andre jenter er bedre enn meg, truer meg hele tiden med at han vil finne seg ei Anna jente for han kan ikke stole på meg ( jeg har selv tatt han i å chatte med andre jenter) jeg er skyld i alt, han angrer på at han giftet seg med en så trash og æsj jente som meg som fra tidligere har 2 trash unger med en trash mann.. som han sier, 2 trash people make trash kids.. jeg får ikke lov til å ha venner, får knapt nok lov til å dra til familien min, og kjøre barna til sin pappa er utelukket så de må ta buss. Han har ett fryktelig temperament, og han krever at jeg sender penger til faren hans hver mnd så jeg knapt har råd til egen husholdning. Jeg har tenkt mange ganger på å bare blokkere alt jeg har med han å gjøre, og heve ekteskapet og leve alene. Men jeg elsker mannen og føler jeg har blitt avhengig av alt snakket hans, jeg kan si at jeg er alltid hjemme, drikker ikke alkohol, møter ikke venner, og gjør alt for at han skal være fornøyd og ikke få sine utbrudd. Alt dette sårer meg ufattelig og er livredd for å miste han etter alt jeg har kjempet for han og oss. Beklager langt innlegg men er det noen som har vært borti samme her? Anonymkode: 3f93b...dc4 Det er ikke deg det er noe feil med. Men du er gift med en psykopat og du må komme deg bort i fra han. Tyrkia) kurder de mennene der er kjent for å utnytte kvinner for penger oppholdstillatelse og senere gifte seg med en av sine egne. Han kan du ikke stole på. 1 1
TLR Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tyrker. Men uansett bakgrunn, er partner voldelig ta ut skilsmisse asap Anonymkode: dceb4...eec Det er ikke ok å leve med en drittsekk så jeg er enig. Vi støtter vel ikke voldsmenn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært gift med en mann fra tyrkia (kurder) fra Mardin i 3 år. Vært sammen 5 år. Han kom til Norge på besøksvisum for 1 år siden og er nå i ett annet land der jeg er gjevnlig. dere bor altså ikke sammen? Da slipper du og barna ihvertfall fysisk mishandling Anonymkode: 7a125...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Hva elsker du med han? Han høres ikke akkurat ut som et kupp. Anonymkode: 2a895...27d 1
Mismatch Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 Du har ETT liv - ikke kast det bort på å prøve å please en mann som uansett aldri blir fornøyd, som snakker deg ned, og ikke minst snakker stygt om barna dine. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå