Gå til innhold

Dere som har hatt brystkreft, hvordan merket dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en hvit "kviselignende" ting på selve brystvorten noen måneder no, og samme brystvorten "synker" inn/nedi og ikke utenpå som den pleier og som den andre gjør.

Ikke helt inn , men skrått ned. Ikke ute som den alltid har pleid. Er dette vanlig når du blir eldre eller er dette noen av dere med brystkreft merket?

Anonymkode: f489a...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også vært veldig sliten siste året. Men har tenkt det var pga korona.

AnonymBruker
Skrevet

Brytvorten er vanlig når den er stiv. Da merker jeg ikke det "søkket".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket det ved at den ene brystvorten var innsunket. Den kom ikke ut når den stivnet, heller. 

Jeg var ikke sliten og hadde ingen smerter. 

Anonymkode: 686e5...909

AnonymBruker
Skrevet

Det å ha inndratte brystvorter trenger ikke å være farlig. Men en endring som dette må tas seriøst. For det kan være et tegn på brystkreft. Altså jeg presiserer det er ikke slik at det nå være det, men du bør dra til legen og få dette undersøkt.

Brystkreft er en av de formene for kreft som veldig mange overlever, men tidlig diagnose er alltid viktig. Ikke vent.

Anonymkode: ef476...538

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det å ha inndratte brystvorter trenger ikke å være farlig. Men en endring som dette må tas seriøst. For det kan være et tegn på brystkreft. Altså jeg presiserer det er ikke slik at det nå være det, men du bør dra til legen og få dette undersøkt.

Brystkreft er en av de formene for kreft som veldig mange overlever, men tidlig diagnose er alltid viktig. Ikke vent.

Anonymkode: ef476...538

Takk for svar. Ja vurderer det. Men samtidig så venter jeg på at det skal gå over. Har prøvd å kjenne etter kuler men syns ikke det er lett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg merket det ved at den ene brystvorten var innsunket. Den kom ikke ut når den stivnet, heller. 

Jeg var ikke sliten og hadde ingen smerter. 

Anonymkode: 686e5...909

Takk for svar. Merket ikke noen kuler? Den var sånn stiv og? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Ja vurderer det. Men samtidig så venter jeg på at det skal gå over. Har prøvd å kjenne etter kuler men syns ikke det er lett.

Oppdager du endringer bør du absolutt ikke vente.

Skrevet

Jeg hadde ikke kul. Men det kom blod fra brystet. Dette brystet var også litt fastere. Det er andre symptomer som er mer diffuse enn en kul. Få det undersøkt da det er en endring. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, får bestille en legetime og høre hva han sier.

Skrevet

Lykke til ❤️ mest sannsynlig er det ikke kreft, men viktig at du undersøker. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget en kul i brystet, 28 år gammel. Det viste seg å være brystkreft. Selvom alle sa det sannsynligvis ikke var det, til og med helsepersonell, så var det altså det. 

Oppsøk lege når du merker endringer, uansett hva. Ikke gå ut fra legekontoret før du har fått henvisning til mammografi. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: ba1d4...b92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...