Gå til innhold

Beskriv hva som er typiske klær som kvinner bruker i slutten 40-åra? Og ikke minst som passer til den aldersgruppen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beskriv hva som er typiske klær som kvinner bruker i slutten 40-åra? Og ikke minst som passer til den aldersgruppen.

Hva slags butikker kjøper de klære i?

Trenger noen gode ideer og tips :)

Mvh
kvinne i slutten av 40åra selv

Anonymkode: df4ee...5fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: f4b09...73d

Skrevet

Jeg er 44. Handler på Boozt, Zalando, Cellbes, Bonprix, Sparkjøp, Finn og Tise. Og sportsbutikker på nett. 

Skjortekjoler, genserkjoler/strikkekjoler, smale skjørt med strikkede overdeler er plagg jeg bruker mye. 

• Liker 2
Skrevet

Finnes det alderstypiske kær lengre?

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

45 her. Jeg handler klær nesten hvor som helst; Cubus, Bonprix, Zalando, Ellos, EMP, Kappahl, Lindex, H&M, Kaffe, Sportmann, Bubbleroom osv.

Anonymkode: f48f6...1ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der går ikke an å svare på, det har utallige tråder her bevist. Bor du på bygda og jobber i kommunen vil den stilen som er på min arbeidsplass antakelig virke totalt malplassert.  Og dessuten:
Klær til hva? Gå tur med bikkja? Gå på fest? 

For meg selv: på hjemmekontoret går jeg i stretchy jeans og en deilig genser i kasjmir. Samme når jeg skal i butikken eller lignende. Bytter til en litt penere topp ved Teams-møte. Skal jeg inn på kontoret eller ut i møter går jeg i dressbukse og bluse/pen topp eller skjørt og genser. Kanskje dressjakke.

På middager og vennetreff, som regel el kjole eller vide bukser og topp. 
På skitur… på seiltur… osv - ja du skjønner mønsteret, kler meg etter årstid og anledning.

Anonymkode: 97d51...97a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

45 her. Jeg handler klær nesten hvor som helst; Cubus, Bonprix, Zalando, Ellos, EMP, Kappahl, Lindex, H&M, Kaffe, Sportmann, Bubbleroom osv.

Går forøvrig mye i hverdagskjoler, genser og skjørt, strikket genser og jeans o.l. Og noen ganger går jeg i t-skjorter med morsomme motiv og jeans eller skjørt.
Jeg kler meg etter humør, så noen dager vil folk kunne kalle meg skikkelig kjerring, mens andre dager kan det være at folk beskylder meg for å kle meg altfor ungt/barnslig. Jeg gidder ikke forholde meg til hva som er "lov" å gå i for min aldersgruppe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Zara

Anonymkode: c7a78...ba6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 17.37):

Ja,selvfølgelig jenter- Dere bør kjøpe klær der dere kjøpt for ti ¨år siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og bruker fortsatt mange av kjolene, genserene og jakkene jeg brukte på 90-tallet. Har til og med kjoler fra 80-tallet og de er skikkelig kule nå. Mye retro/vintage. Samtidig blir mye av vintage klærne fra vgs litt kjerring på meg nå😅 

Anonymkode: 758d0...96f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min 80 år gamle farmor handler på Zara, Mango, Zalando og Boozt. Stilig dame! Tror du kan gå i akkurat det du ønsker uansett alder. 

Anonymkode: 1213d...db2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På jobb går jeg i jeans, genser og vernesko. Hjemme går jeg i det samme, minus vernesko.

Kvinne i begynnelsen av 50-årene, men har gått i samme type klær siden tenårene.

Anonymkode: b094b...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

På jobb går jeg i jeans, genser og vernesko. Hjemme går jeg i det samme, minus vernesko.

Kvinne i begynnelsen av 50-årene, men har gått i samme type klær siden tenårene.

Anonymkode: b094b...192

Jeg skjønner ikke helt når det ble positivt ikke å utvikle seg stilmessig ...

Anonymkode: 66c97...d20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt når det ble positivt ikke å utvikle seg stilmessig ...

Anonymkode: 66c97...d20

Er vel ikke negativt heller?

Anonymkode: e7c11...369

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

47 år og kan si hva jeg aldri bruker: topper som ikke dekker hele magen, bukser med veldig lav linning, klær i akryl og polyester, veldig korte og «boksete» jakker, for små klær og farger jeg vet at jeg ikke kler. Ellers går jeg i og føler meg fin i det meste.

Anonymkode: 4a1a6...ab8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

42 år.

Handler mest klær på:

Vakre Vene, Companys og liknende butikker som det (Pineapple AS, Tint, Se Min Kjole og andre lokale butikker).

Liker endel fra Part Two, Selected Femme, Just Female, In Wear, Arket, Ella og Il osv. Innimellom fra Gestuz osv.

Om jeg finner disse og liknende merker på Zalando kjøper jeg gjerne der, men leter sjeldent etter klær der i utgangspunktet. 

Finner avogtil noe på Monki.

Unngår HM, Zara, Ellos osv - synes det er så mye drittkvalitet/helsyntetisk og kjipe klær der. Orker ikke scrolle gjennom 😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...