AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Ser ut som jeg kanskje kommer til å få generalisert angst diagnose. Har mye indre uro og lite energi blant annet. Og mye bekymringer spesielt rundt det som er ukjent mm Holder på med masse spørsmål hos psykolog, utredning. Vi har flere ganger igjen men hun mener å tro set er generalisert angst. Hva skjer videre når jeg har fått en diagnose ? Mest av alt redd for å måtte mestre hverdagene alene. Kjenner det gjør godt med en pause i hverdagen der jeg snakker med noen som ser objektivt på meg og hjelper meg med sortere i hode🙈Noen som kan dele litt om hvordan de opplever behandlingen. Og hva slags behandling. Anonymkode: 364e9...389
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Behandling for generalisert angst er samtaleterapi, ofte kognitiv adferdsterapi, noen ganger i kombinasjon med medisiner. Spør psykologen din hva som skal skje fremover og fortell henne hva du er redd for. ❤️ Anonymkode: dc3b5...701
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Det finnes gode behandlingsmetoder som kan benyttes alene eller gjerne i samarbeid med legen din. En av disse er Tankefeltteknikker (TFT) for hjelp med å redusere eller bli kvitt bl.a. angst, traumer og fobier på en oftest langt raskere måte enn i ordinær samtaleterapi. Høres det interessant ut kan du f.eks. sjekke ut info på www.tftnorge.no. Der er det også kontaktinfo på noen behandlere. Lykke til🙂 Anonymkode: 78966...d86
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Ts her: Takk for svar. Kan muligens jobbe med der selv, men kjenner jeg er så langt nede at jeg tåler veldig lite fra de rundt før jeg kollapser innvendig. Gjelder spesielt min mann og mor. Hadde jeg litt energi så kan de grave et hul så stort med bare kommentarer om at jeg er lat, eller kritisere meg for noe, eller manipulere meg til å gjøre noe jeg ikke har lyst til med å spille på samvittigheten min. Blir så psyka ut av de at jeg ofte ikke følee jeg fungerer. Må sies at jeg er i full jobb, lager mat, og holder huset i ok minus stand da jeg ikke klarer mer. Mye som kunne ha vært bedre. Men sjeldent jeg har energi til mer etter jobb enn et minimum. De som kommer på besøk merker det nok ikke for jeg er god til å skjule det… Anonymkode: 364e9...389
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 Høres ut som du kan ha god nytte av TFT ut fra det du skriver. De fleste terapeutene tilbyr en gratis info- og blikjent-samtale før betalende behandling starter. Det er vanlig å få gode resultater raskere med TFT enn med samtaleterapi, og TFT brukt i kombinasjon/ samarbeid med psykolog kan bli veldig bra. I tillegg: teknikkene du lærer av terapeuten i løpet av behandlinga har du også alltid med deg videre og kan bruke de på deg selv ved behov. Anonymkode: 78966...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå