Gå til innhold

Hva bør man forvente av en partner som jobber 4-4 turnus offshore?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når han er borte 4 uker så er det jeg som må stå i alt her hjemme alene. Det går som regel bra, men når det er mye sykdom hos både meg og barnet så kan det bli veldig utfordrende. Jeg jobber 100% å barnet går i barnehagen. 

Anonymkode: 95331...b0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod i det med tre små barn hjemme. Fikk lite hjelp når han hadde friperiode også. Ble skilt tilslutt. Anbefaler ikke en offshore arbeider til noen😅 

Anonymkode: 10b8c...770

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen dager (opp til en uke) til å hente seg inn og snu døgnet. Ellers bruke mye av dagene på å gjøre husarbeid, handle, lage middag, hente og levere. Så kan dere begge bruke kveldene på å være med barna/slappe av/treffe venner etter tur. Fint hvis huset er ganske strøkent når partner drar offshore igjen så det er lettere for deg de ukene du er alene.

Anonymkode: 161bb...6ff

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri selv vært sammen med en offshorearbeider, men mitt råd er å spikre en plan sammen, som begge er enige i og kan leve med. 

Når far er borte i arbeid, kan du ta ansvaret for barn og husarbeid. Om dette er svært krevende, kan dere tenke på å hyre inn vaskehjelp, bestille ferdigretter fra HelloFresh, eller hyre inn fast barnepass, slik at du får noen pauser du óg. 

Når dere er to voksne hjemme, er det naturlig at dere ikke trenger innhyret hjelp. Da kan far ta på seg ansvaret for barnet (fint at han får skapt minner og pleiet forholdet sitt med barnet siden han er så lenge borte fra hen), det vil si morgen- og kveldsstell, levere og hente i barnehagen. Dere kan da rullere på å lage middag, eventuelt kan det være din faste oppgave. Men når far har fri i en mnd er det helt naturlig at han hjelper til med husarbeidet i større grad enn det du gjør!

Anonymkode: ddbaf...e01

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han tar alt husarbeid hjemme de ukene han et hjemme, du mens han er ute. De fleste kveldene tilbringer dere sammen som familie, men dere kan begge ta et likt antall frikvelder for å være sammen med venner. 

Anonymkode: 85922...3be

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Far har alt ansvar de ukene han er hjemme, akkurat som jeg har  ansvaret for alt de ukene han er borte.

Anonymkode: 89cb7...93b

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forvente at han sterilisere seg? Så det ikke blir flere barn å mere sutring.

Anonymkode: 61bed...29b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan forvente at mannen tar alt ansvar hjemme de 4 ukene han ikke jobber. Akkurat slik du tar alt ansvar de fire ukene han er borte. 

Anonymkode: 6d7b1...5e9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan forvente at mannen tar alt ansvar hjemme de 4 ukene han ikke jobber. Akkurat slik du tar alt ansvar de fire ukene han er borte. 

Anonymkode: 6d7b1...5e9

Her klager mannen på alt han må gjøre av husarbeid, for jeg må kunne være med på å dra lasset mens han er hjemme. Forståelsen for at jeg står alene med alt er snevert, selv om han selv mener at han legger tilrette for meg når han er hjemme. Så mitt råd er å ha en strukturert plan, så han ikke kan komme å mene at han gjør mer enn deg hjemme og bli grinete. 

Anonymkode: 00009...e4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forventet at han selvfølgelig tok alt av det daglige husarbeidet, men også at han gjorde annet arbeid, feks oppussing osv.

De fire ukene han var borte har jeg jo da jobbet fullt, og tatt huset i tillegg. Da tenker jeg at det er urimelig at han kun skal ta seg av husarbeid i fire hele uker. 

Anonymkode: bda12...522

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri selv vært sammen med en offshorearbeider, men mitt råd er å spikre en plan sammen, som begge er enige i og kan leve med. 

Når far er borte i arbeid, kan du ta ansvaret for barn og husarbeid. Om dette er svært krevende, kan dere tenke på å hyre inn vaskehjelp, bestille ferdigretter fra HelloFresh, eller hyre inn fast barnepass, slik at du får noen pauser du óg. 

Når dere er to voksne hjemme, er det naturlig at dere ikke trenger innhyret hjelp. Da kan far ta på seg ansvaret for barnet (fint at han får skapt minner og pleiet forholdet sitt med barnet siden han er så lenge borte fra hen), det vil si morgen- og kveldsstell, levere og hente i barnehagen. Dere kan da rullere på å lage middag, eventuelt kan det være din faste oppgave. Men når far har fri i en mnd er det helt naturlig at han hjelper til med husarbeidet i større grad enn det du gjør!

Anonymkode: ddbaf...e01

Enig med alt dette, og jeg er sammen med en offshore-arbeider. Stikkordet er: kommunikasjon. 

Anonymkode: 453f9...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Husk også at offshore-arbeidere tjener som oftest relativt godt, så man bør kunne ta seg råd til hushjelp og matkasser i ny og ne i arbeidsperiodene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg stod i det med tre små barn hjemme. Fikk lite hjelp når han hadde friperiode også. Ble skilt tilslutt. Anbefaler ikke en offshore arbeider til noen😅 

Anonymkode: 10b8c...770

Jeg er helt uenig, jeg skjønner ikke at folk orker å bo med en som er hjemme hele tiden. Aller verst der begge jobber vanlig dagtid, og dermed aldri får være alene hjemme eller ha et sekund fritid i eget hjem. Hadde klikket etter to måneder.

Mannen min gjør det meste når han er hjemme. Naturlig nok, siden jeg gjør absolutt alt når han er borte.

Anonymkode: 35096...f9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som offshore-arbeidet så forventet jrg at jeg hadde minst en uke på å slappe av og komme meg til hektene igjen, heldigvis så har jrg en samboer som forsto det. Dessverre er det verre for noen av mine kollegaer, som må hjelpe med engang dem kommer hjem, og er på randen til å ta ut skilsmisse. 

Noen av dem jobber ikke, og er hjemmeværende og tydeligvis lever på mannens penger ved å bruke det på gull og glitter. Motbydelig!

Anonymkode: 2e29f...dce

AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1 - Felles økonomi 

Nr. 2 - At han tok sin del hjemme. Noen rolige dager for å komme seg, deretter 100% til stede

Nr. 3 - Avtale om at han begynner på land om det ikke funker for familien at han jobber sånn

Anonymkode: 6d9f4...cfe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her klager mannen på alt han må gjøre av husarbeid, for jeg må kunne være med på å dra lasset mens han er hjemme. Forståelsen for at jeg står alene med alt er snevert, selv om han selv mener at han legger tilrette for meg når han er hjemme. Så mitt råd er å ha en strukturert plan, så han ikke kan komme å mene at han gjør mer enn deg hjemme og bli grinete. 

Anonymkode: 00009...e4a

Med 50-50 samværsordning så må han ta alt husarbeidet når han er hjemme uansett🤷‍♀️

Anonymkode: 44963...64c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er helt uenig, jeg skjønner ikke at folk orker å bo med en som er hjemme hele tiden. Aller verst der begge jobber vanlig dagtid, og dermed aldri får være alene hjemme eller ha et sekund fritid i eget hjem. Hadde klikket etter to måneder.

Mannen min gjør det meste når han er hjemme. Naturlig nok, siden jeg gjør absolutt alt når han er borte.

Personlig elsker jeg å tilbringe hvert sekund med min partner så det funker nok for en del :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 15.40):

Husk også at offshore-arbeidere tjener som oftest relativt godt, så man bør kunne ta seg råd til hushjelp og matkasser i ny og ne i arbeidsperiodene. 

Flesteparten tjener ikke så mye mer enn en gjennomsnittlig industriarbeider.

Anonymkode: 97018...e3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Som offshore-arbeidet så forventet jrg at jeg hadde minst en uke på å slappe av og komme meg til hektene igjen, heldigvis så har jrg en samboer som forsto det. Dessverre er det verre for noen av mine kollegaer, som må hjelpe med engang dem kommer hjem, og er på randen til å ta ut skilsmisse. 

Noen av dem jobber ikke, og er hjemmeværende og tydeligvis lever på mannens penger ved å bruke det på gull og glitter. Motbydelig!

Anonymkode: 2e29f...dce

Når fikk hun en uke på å komme til hektene? Virker temmelig urimelig å ha en ferieuke når man kommer hjem om man har felles barn iallefall. Da er nok den hjemme helt kjørt også. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Personlig elsker jeg å tilbringe hvert sekund med min partner så det funker nok for en del :)

Ja man er forskjellige og da er det lurt å finne en part er som er lik. Jeg trenger et selvstendig menneske som trives i sitt eget selskap og gir meg space, andre ønsker som deg å være sammen med noen 24/7. Hadde to som meg og deg vært sammen hadde sikkert du følt deg avvist og jeg følt meg kvalt. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...