AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Skal legge ut rekkehuset vårt etter påske. Megler vil prakke på oss boligstylist til over 20 000 kr. Men hjelper det på å få solgt huset raskere? Dette er et populært området men salget har vært treigt siste tida. Vi har lyse vegger gjennom hele huset. Har ryddet bort alt av pyntegjenstander, bilder, puter pledd og andre personlige ting Hva er din erfaring med boligstylist? Anonymkode: 01a35...a22
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Hvis boligstyleren er flink og etter stylingen, vil huset deres skille seg positivt ut blant andre hus I området, så ja. 😀 Beklager "captain obvious" svar men det er faktisk slik det er, det er ikke svart og hvit, det er flere faktorer. Anonymkode: 8325e...e61 3 1
Tbag Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Mulig megler synes dere har en såpass dårlig/lite gjennomtenkt stil som ikke får frem potensialet og/- eller de gode sidene ved boligen som igjen vil gjøre den mer tungsolgt. En boligstylist kan være alfa omega for å få en bolig solgt, men som bruker over her sier, det er flere faktorer og ikke svart/hvitt. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Det virker egentlig som et tilfeldig sjansespill, hvor det både kan og ikke kan gi utslag, så det er jo en sjanse for at man "kaster bort pengene". Farger på vegger og øvrig interiør er ikke det jeg bryr meg om når jeg henger på finn i alle fall, men heller om badet er gammelt og vinduer nye osv. Anonymkode: 71688...933 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Kjenner du ikke noen som er god på interiør som kan helpe deg å style/gå over ? Jeg har stor interiør interesse og er ganske så bra på det , så jeg har hjulpet et par vemmimmer ved salg. Har også lånt ut ting som ser fint ut på styling, både puter, pledd, vaser etc Anonymkode: 47778...1e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Som kjøper og vært på over 100 visninger så kan jeg si at styling av boligen har veldig mye å si for inntrykket, atmosfæren og interessen. Både på bilde i annonsen og på visning. At det ser ut som et fint og lekkert hjem man kan trives i og ikke bare tomme rom som ikke gir noen atmosfære eller visjoner om hvordan man får det der. Hadde betalt for styling Anonymkode: 4c175...d44 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Kommer jo ann på hvordan man har det hjemme fra før av. Har du slitne møbler o.l så kan det nok hjelpe, men har du det litt fresh fra før av så et det rydding og atter rydding samt få ut leker, personlige ting og det du har som ikke kanskje passer helt. Jeg lånte litt hos venninner, kjøpte nye putetrekk og tepper, tok ned litt gardiner og fjernet mye «rot» før bildetakning. Lånte en henger mens bilder og visninger fant sted og huset ble kjøpt etter 1 visning. Jeg hadde ikke bet 20 000 for styling. Har man ikke peil selv så få hjelp av et par venninner heller? Anonymkode: 5133b...c57 1 1
Undrende123 Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Boligstyling handler vel ikke så mye om at tingene skal være "fine" eller moderne osv, men heller at fargene og interiøret passer sammen, og ikke minst plassering av møbler i rommet. Møbelplassering har veldig mye å si for bildene i finn-annonsen, og kan få rom til å se større og mer innbydende ut. Mange av oss har jo gjerne også møbler fra forskjellige epoker som egentlig ikke passer inn, en massiv sofa som blokkerer vinduene i stuen osv. Boligstyling kan bidra til å gjøre annonsen interessant for flere, for det gjelder å få folk til å komme på visning. 1
Andro Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Ville ikke spilt noen rolle for min interesse for en eiendom hvilke sofaputer og greier som er på bildene i prospektet. Tenker at dette er en bortkasta utgift, og at dere selv kan ivareta det ved å sette igjen noen møbler der. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Hvor mye tror du boligen din kan bli solgt for? Hvis det er en sjanse for at noen liker boligen din bare bittelitt bedre slik at flere er interessert er 20tusen veldig lite i sammenhengen. Vi ble anbefalt boligstylist da vi solgte for noen år siden, og ble overrasket over hvor fint huset vårt ble med veldig små grep som jeg aldri hadde kommet på selv. Anonymkode: ba74c...80e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal legge ut rekkehuset vårt etter påske. Megler vil prakke på oss boligstylist til over 20 000 kr. Men hjelper det på å få solgt huset raskere? Dette er et populært området men salget har vært treigt siste tida. Vi har lyse vegger gjennom hele huset. Har ryddet bort alt av pyntegjenstander, bilder, puter pledd og andre personlige ting Hva er din erfaring med boligstylist? Anonymkode: 01a35...a22 Jeg bryr meg ikke om hva folk har av møbler, pyntegjenstander eller hva det måtte være. Alt er borte om jeg kjøper det uansett. Jeg hadde ikke brukt 20.000 på dette så lenge boligen er i ett populært område. Den dagen jeg selger skal det ikke pyntes noe ekstra her. Skal selvfølgelig vaske og rydde, men det er det. Jeg bor ett sted med enorm utbygging og boligen min ligger midt i smørøyet. Naboen solgte før visning uten st noen så huset annet enn på bilder. Det gikk 1.3 over takst. Jeg bor i helt likt hus, men bedre beliggenhet så boligen vil gå kjapt unna. Anonymkode: eb43c...b15
Blåttvann Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Når en megler anbefaler det så kan det bety at dere har en stil som ikke appellerer til målgruppen i så stor grad som megler skulle ønske. Det er faktisk helt sykt hvor mye man kan tjene på riktig interiør, folk ser seg ofte blinde på tullete ting. Har du sett "Boligjakten" på TV3? Der ser du hvor merkelige ting folk henger seg opp i og hva de faller for. Men det kan selvfølgelig være at megler vil selge inn en tjeneste for kompisen sin, det er umulig å si uten å ha sett inventaret deres. 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 Vi hadde boligstyling. De som kjøpte av oss kjøpte en del av inventaret også. De likte veldig godt stylingen, det ble budrunde og solgt etter første visning. Anonymkode: 02a16...022 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Det er jo varierende kvalitet på boligstylister, kan hende du selv og venninner kan gjøre en like god jobb. Skulle likt å se «før og etter» på en del slike salgsobjekt, spesielt der selger allerede har et (etter min smak) tiltalende hjem. Rote til sengen og plassere ut basilikum og en monstera er ikke så vanskelig.😆 Anonymkode: 8e4f7...3a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 Vi hadde ikke boligstyling, og hadde mye brukte møbler som ikke passet helt inn. Ble anbefalt, men sa nei. Solgte likevel etter første visning over antydning. Det viktigste er å ikke ha mye ting fremme, potensielle kjøpere må kunne se for seg sine møbler der. Ta ned det meste av bilder og pynt, pakk det vekk og ha litt blomster fremme heller. Anonymkode: d2b4a...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Mange faktorer som spiller inn. Wne naboen vår brukte boligstylist. Solgte for 450 000kt MINDRE enten annen nabo som ikke brukte stylist. De som brukte stylister solgte for minst av 3 naboer som solgte i en 6 ukers-periode. Men de solgte i desember, tett opptil jul og og hadde ikke mulighet til å vente med salget.... Anonymkode: c48bd...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 De fleste kjøper på «magefølelse» og hva er nå egentlig det? Det er jo at de kan se for seg at her kan vi bo og trives, og da skal man ikke undervurdere «pynteputer». Megler får ikke prosenter av å anbefale dere en stylist, så gjør hen det er det sikkert en grunn. Anonymkode: 49b0d...706 1
Tvist Skrevet 11. april 2023 #18 Skrevet 11. april 2023 Vi hadde stylist, siden vi hadde flyttet og det ikke var møbler der. Hadde det bare i starten , da vi ikke ville betale mer. Ble solgt etter åtte mnd, men tror ikke det hadde noe med stylingen å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #19 Skrevet 11. april 2023 Det kommer an på. Om du kan litt selv, og om du er villig til å legge inn litt innsats selv. Jeg inviterte også venninner med peiling innom, og ga "fritt ord" for å kritisere valg. Huset vi nå bor i kunne nok trengt en stylist før salg. Stua er vanskelig å innrede, og de hadde satt en stor skinnsofa midt i rommet, for å nevne noe. Spisestua var på helt feil sted, panelovner burde vært fjernet, gardiner gjorde enkelte rom for mørke. Men samtidig var vi jo med på å by denne opp da vi så potensialet med våre ting... så hvem vet. Anonymkode: 7a2db...45c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #20 Skrevet 11. april 2023 Det spørs veldig på interiøret deres nå tenker jeg. Megler prøver jo å prakke på deg mest mulig, så jeg vet ikke om jeg ville tenkt at han/hun mener interiøret er dårlig bare fordi hun/han anbefaler stylist. Jeg har vannet planter for en nabo et par ganger. Jeg synes først leiligheten hans var horribel, kunne aldri tenkt meg å bo der. Mørkt og trist. Den siste gangen skulle han selge leiligheten og hadde hyret boligstylist, så leiligheten var helt annerledes. Da fikk jeg faktisk lyst til å bo der 😅 Så overfladisk er mange av oss altså. Anonymkode: ac93d...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå