AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Vet ikke om det er jeg som er udugelig kone eller mannen som er perfeksjonist. Han kommenterer på alt jeg gjør eller har gjort "feil". En melkeskummer sto feks på kjøkkenbenken siden i går med litt vann i, i dag bare "ja trenger du denne melkeskummeren eller?" . Eller ser ut i gangen at speilet i gangen er skittent og så sier jeg meg enig og han "poenget er å gjøre noe med det ikke bare snakke om at det er skittent". Alltid i en nedlatende og sarkastisk tonefall. Så gud forby jeg hadde tatt opp hårføneren fra kjelleren i går for jeg skulle bruke den på badet i toppetasjen, så den ble liggende på sofahjørnet fordi jeg rakk ikke dusje allikevel. Da var dette feil også. Og greit jeg kunne forstått det om det var alltid han som ryddet og vasket men nei sånn er det ikke. Jeg satte feks hans tomme vinflaske som sto på stua på riktig plass uten å lage noe scene ut av det. Jeg kommenterer ikke på hans undertøy som ligger klart til han skal dusje på sofaen. Og feks at jeg spiser og av og til mister mat på gulvet(som jeg plukker opp) fremstiller han som jeg er udugelig og klumsete, som ikke klarer å spise normalt. Det er bare måten han snakker til meg på som får meg til å føle meg liten. Har selv nevnt det til han før men han bare fortsetter. Tenker kanskje noe er feil med meg. Anonymkode: 06c75...7ed 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Hvorfor finner du deg i det? Anonymkode: 27d70...f0f 12
Rebecca30 Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Fy faen, denne mannen høres ut som en jævla kontrollerende drittsekk som tror han er bedre enn deg. Du fortjener å bli behandlet med respekt og verdighet, ikke å bli nedverdiget av en jævla perfeksjonistisk manipulator. Si ifra til ham at nok er nok, eller løp så langt unna som mulig! 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Ikke Finn deg i dette. Det er ikke noe galt med deg og han river deg ned. Her må du sette ned foten og si klart og tydelig at du ikke lar deg behandle på den måten. Ta det der og da. Si: ikke nægg! Det kan være et negativt mønster hos ham, men blir han sint på deg i tillegg når du sier fra, så er det mer kontroll og manipulasjon og generell forakt i bilde. Da bør du gå. Hvis han ikke skjønner at problemet ligge this han så gå. Anonymkode: 5bf05...903 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Du skal ikke tåle mer enn du selv ønsker. Anonymkode: e9b93...82c 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 For en ufyselig mann… Ikke finn deg i å bli behandlet sånn. Si i fra! Anonymkode: 1d49a...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Jeg er mann, og du treffer dessverre litt spikeren på hodet hos meg. Feilfokusert. Og det verste, det er jo faktisk kona som gjør klart mest i huset. Ja, min kone er litt fjern osv.. det innrømmer hun selv. Men jeg burde helt klart unngå å dømme. Jeg elsker min kone, og det er meg det er noe galt med. Det har jeg Imidlertid ingen problemer med å innrømme når hun tar det opp. Jeg jobber med det. Synes du har lov til å være forbannet etter slik du forteller historien din. Anonymkode: 24b67...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Kjenner det ble litt mye i dag fordi jeg pleier aldri gråte og nå ligger jeg på soverommet med babyen. Hvis jeg sier i fra så skjønner han ikke problemet, eller sier det er ikke sånn ment og blabla. At jeg misforstår. Kan prøve å si noe igjen men forventer ikke noe endring, mulig han skjønner det om han ser jeg har grått pga han. Anonymkode: 06c75...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er mann, og du treffer dessverre litt spikeren på hodet hos meg. Feilfokusert. Og det verste, det er jo faktisk kona som gjør klart mest i huset. Ja, min kone er litt fjern osv.. det innrømmer hun selv. Men jeg burde helt klart unngå å dømme. Jeg elsker min kone, og det er meg det er noe galt med. Det har jeg Imidlertid ingen problemer med å innrømme når hun tar det opp. Jeg jobber med det. Synes du har lov til å være forbannet etter slik du forteller historien din. Anonymkode: 24b67...5ed Bra du jobber med det da og er klar over hva du gjør. Her virker mannen min ikke som han forstår hva feil han har gjort. Anonymkode: 06c75...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner det ble litt mye i dag fordi jeg pleier aldri gråte og nå ligger jeg på soverommet med babyen. Hvis jeg sier i fra så skjønner han ikke problemet, eller sier det er ikke sånn ment og blabla. At jeg misforstår. Kan prøve å si noe igjen men forventer ikke noe endring, mulig han skjønner det om han ser jeg har grått pga han. Anonymkode: 06c75...7ed Hardt mot vagt. Vage kommentarer møtes med at det er uakseptabelt. Du sier ifra, han skjønner ikke problemet. Du sier: det er et problem. Du gjør at jeg føler meg liten. Slutt med det. Han sier du misforstår: du sier: jeg misforstår ikke, det er sånn effekt næggingen din har. Alle slike bortforklaringer skal møtes med avvisning og kjappe beskjeder. Det er mange mennesker det ikke går an å snakke mildt om slike ting med, de gjør seg bare svevende og dumme som forsvar, og slike folk må man rett og slett bare be skjerpe seg. Å ikke finne seg i ting som dette, krever kort og kontant tale, hver gang det skjer, og at du står på ditt og det du sa og at du ikke møter argumentene hans. Slike folk kan være argumentsterke, men dette er ikke en situasjon h or det skal diskuteres og argumenteres. Anonymkode: 5bf05...903 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Og du kan i tillegg godt legge til ganger du ordner ting eller rydder etter ham uten at du lager noe fuzz rundt det. Og ikke la han argumentere mot det heller. Han kommer til å late som om du er mer uryddig enn ham, at han må gjøre det oftere, at det ikke er likt osv. da svarer du at det ikke spiller noen rolle, at det ikke handler om å føre regnskap, men at han må skjerpe atferden sin fordi den er utmattende. Anonymkode: 5bf05...903 2
Vera Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Dere burde bestille en time til parterapi. Får det utvikle seg, ender du opp som en dørmatte. Du vet at dette er feil - det er derfor det gjør så vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: En melkeskummer sto feks på kjøkkenbenken siden i går med litt vann i, i dag bare "ja trenger du denne melkeskummeren eller?" . Eller ser ut i gangen at speilet i gangen er skittent og så sier jeg meg enig og han "poenget er å gjøre noe med det ikke bare snakke om at det er skittent". Nei, jeg trenger ikke den. Trengre6du vinflasken jeg ryddet vekk for deg i stad? Jeg la hårføneren der fordi det er praktisk, slik du også legger undertøyet ditt der? Ja, vi bør ikke bare snakke om skittent speil. Vasker du den? Du må ta igjen, sånt gnål er ikke greit. Anonymkode: acb74...755 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Min mann er sånn. Han kan være ordentlig ondsinnet av og til i måten han uttrykker seg på. Vært på parterapi, grått og vist ham forumtråder lignende dette for å vise at folk syns det er avskyelig oppførsel. Han ser det i en viss grad selv. Han kommer ikke til å endre seg. Venter nå på at barna er såpass store at jeg kan håndtere dem alene. Ikke få flere barn med ham, og kom deg vekk så fort du kan. Anonymkode: 04615...a23 2
Amistad Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For en ufyselig mann… Ikke finn deg i å bli behandlet sånn. Si i fra! Anonymkode: 1d49a...4d2 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor finner du deg i det? Anonymkode: 27d70...f0f Rebecca30 skrev (36 minutter siden): Fy faen, denne mannen høres ut som en jævla kontrollerende drittsekk som tror han er bedre enn deg. Du fortjener å bli behandlet med respekt og verdighet, ikke å bli nedverdiget av en jævla perfeksjonistisk manipulator. Si ifra til ham at nok er nok, eller løp så langt unna som mulig! AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ikke Finn deg i dette. Det er ikke noe galt med deg og han river deg ned. Her må du sette ned foten og si klart og tydelig at du ikke lar deg behandle på den måten. Ta det der og da. Si: ikke nægg! Det kan være et negativt mønster hos ham, men blir han sint på deg i tillegg når du sier fra, så er det mer kontroll og manipulasjon og generell forakt i bilde. Da bør du gå. Hvis han ikke skjønner at problemet ligge this han så gå. Anonymkode: 5bf05...903 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du skal ikke tåle mer enn du selv ønsker. Anonymkode: e9b93...82c AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For en ufyselig mann… Ikke finn deg i å bli behandlet sånn. Si i fra! Anonymkode: 1d49a...4d2 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bra du jobber med det da og er klar over hva du gjør. Her virker mannen min ikke som han forstår hva feil han har gjort. Anonymkode: 06c75...7ed jeg unnskylder PÅ INGEN MÅTE slik oppførsel. Men ser dere ikke det kvinner, at det er veldig ofte slik dere oppfører dere i ekteskap mot menn. Men nå som situsjonen er snudd, så er det virkelig ille ??? 2
exictence Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Du sier til mannen: Det er du som poengtererte at speilet var skittent. Vask det da hvis du sjeneres sånn over det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Han høres ut til å ha OCD. Neste gang han påpeker noe svarer du: Javel. Og hva har DU tenkt til å gjøre med det. Det plager ikke meg, så jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med det. Anonymkode: 38a26...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Amistad skrev (4 minutter siden): jeg unnskylder PÅ INGEN MÅTE slik oppførsel. Men ser dere ikke det kvinner, at det er veldig ofte slik dere oppfører dere i ekteskap mot menn. Men nå som situsjonen er snudd, så er det virkelig ille ??? Det gjelder vel menn som ikke gjør en dritt i huset. Disse kvinnene beskriver at de gjør "alt", rydder etter mennene uten å lage drama, men likevel får kommentarer. Anonymkode: 04615...a23 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 3 minutter siden, Amistad said: jeg unnskylder PÅ INGEN MÅTE slik oppførsel. Men ser dere ikke det kvinner, at det er veldig ofte slik dere oppfører dere i ekteskap mot menn. Men nå som situsjonen er snudd, så er det virkelig ille ??? Lag din egen tråd om du vil diskutere roller og oppførsel i ekteskap generelt. Generell diskusjon passer seg ikke i denne tråden. Anonymkode: 66f35...a5c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå