Gå til innhold

Reiser dere med bunaden som håndbagasje eller innsjekket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bunaden min tar stor plass og får ikke plass i dresspose.

Tenkte å reise med den som håndbagasje men får ikke med alt.

Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å sjekke den inn.

Hva gjør dere?

Anonymkode: e8bb3...858

Skrevet

Hadde definitivt tatt den som håndbagasje. Hadde ikke tatt sjansen på å sjekke den inn. Kan du dele den på 2 dressposer? Og om du reiser sammen med noen som evnt kan ta den ene?

AnonymBruker
Skrevet
rampeguri skrev (36 minutter siden):

Hadde definitivt tatt den som håndbagasje. Hadde ikke tatt sjansen på å sjekke den inn. Kan du dele den på 2 dressposer? Og om du reiser sammen med noen som evnt kan ta den ene?

Nei reiser alene og har en sekk i tillegg

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Håndbagasje, det er det flyselskapene har anbefalt. Om du sender bunaden, må bare selve bunaden ligge inni posen. Sko, veske og tilbehør kan ikke ligge sammen, da dekker ikke flyselskapene eventuelle skader. SAS og Norwegian gikk ut og sa dette for noen år tilbake.

Anonymkode: b6511...b9c

Skrevet

Håndbagasje uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sjekket den inn. Iallefall stakken, ikke sølvet. Sjansen for at det ikke går bra er veldig liten 

Anonymkode: 13c3e...5dd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sølvet går i håndbagasje selvfølgelig, sko er ikke med så det er kun stakk, kapen, skjorte og vest.

Siste jeg reiste med fly møtte jeg en dame som hadde mistet kofferten sin med bunaden i, så jeg har ikke lyst å oppleve det. Jeg har reiseforsikring gjennom Fagforbundet, men klarer ikke å finne ut om reiseforsikringen dekker bunaden eller ei.

Noen som vet?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ta bunaden og sølvet som håndbagasje. Men om du har bunadkniv så må den ligge i innsjekket bagasje.

Da jeg jobbet på OSL, så var det mye bunader i håndbagasje.

Anonymkode: 688fb...0cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...