Nattens rytter Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Er det nokon som har røynsle med geitehald? I alle høve er det mogeleg for alle å arbeida som budeie i Vågå i sumar. Større lukke veit eg ikkje gjete! Kor mange av våre formødre har ikkje vore på setera om sumaren og sett til dyra? Ein meir norsk jobb finn de ikkje. Send døtrene dykkar til seters i sumar! https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0Pz3MGGnji3FSUtZBRP6Mb3pchenffvcYX1ZmKpexXTVPFbCKdGdyRMePUC6eS9A3l&id=100063539252668
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Hvorfor ikke sønner? Anonymkode: 605c2...80e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Send ungene til fjells på stølen! Genial sommerjobb 👌Jeg digger geiter, har hatt to somre som geitebudeie. Bondebladet pleide å være stedet vi fant sånne jobber i gamle dager. Anonymkode: 1ac06...068 1
Taluno Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 "Send døtrene til fjells"... Å sende 16-17 åringer til å bo på fjellet uten at de selv har stor interesse for det er ganske håpløst. Mange tenåringer blir heller mer negativt innstilt mot slikt, om de ikke får velge det selv. Jeg bare går ut i fra at man ikke sender noen på 15år eller yngre for å bo på en fjellstue en sommer da.. men ser for øvrig ikke at de har noen nedre aldersgrense på jobben?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå