Gå til innhold

Inngravering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare slenger ut spørsmål jeg, siden dere er så hyggelige. :)

Hvis man bruker samme ring til forlovelse og giftemål, graverer man inni til forlovelsen da? Hva gjør man da når man gifter seg? Ja, med graveringa altså.

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det kan du gjøre akkurat som du vil med, vi hadde tenkt å gravere inn bryllupsdatoen etter forlovelsesdatoen i våre, men ombestemte oss i siste øyeblikk og kjøpte nye ringer i stedet.

Gjest gjest1
Skrevet

Dersom det er plass, skal vi gravere inn eit hjerte etter forlovelses-datoen og ha bryllups-datoen bak det. Håpar det blir plass.. :)

Skrevet

Vi har gravert inn "Din elskede navn" og når vi gifter oss skal vi gravere inn bryllupsdatoen og muligens et hjerte. Forlovelsesdatoen ser jeg ikke noe poeng i å gravere inn, den blir jo helt uvesentlig etter at man har giftet seg.

Gjest gjest1
Skrevet
Forlovelsesdatoen ser jeg ikke noe poeng i å gravere inn, den blir jo helt uvesentlig etter at man har giftet seg.

Vel, heilt uvesentleg blir den vel ikkje, forlovelses-datoen markerer jo ein milepæl i livene våre på samme måte som bryllups-datoen. Dessutan er jo forlovelses-datoen "fødselsdatoen" til ringane på ein måte. I følge "Skikk og bruk" er det forlovelses-datoen som skal vere gravert i gifte-ringane dersom gifte-ringane er dei samme som forlovelses-ringane. :)

Skrevet
Dersom det er plass, skal vi gravere inn eit hjerte etter forlovelses-datoen og ha bryllups-datoen bak det. Håpar det blir plass.. :)

Det gjorde vi! Ble fint det altså :)

Skrevet
Det gjorde vi! Ble fint det altså :)

Har dere tekst inni i tillegg til begge datoene? Er det plass til det?

Skrevet
Har dere tekst inni i tillegg til begge datoene? Er det plass til det?

Vi har Din ..... + begge datoene ja, og det ble det faktisk plass til selv om min mann har dobbeltnavn :)

Skrevet

Vi hadde tenkt å bruke forlovelsesringene som gifteringer men ombestemte oss og skal kjøpe nye. Men ihvertfall har vi inngravert "Din xxx" dato for forlovelsen, også skulle vi gravere inn "for alltid" også bryllupsdatoen etter det.

Skrevet

Vi har "Din xxx forlovelsesdato" i ringene våre. Bruker dem nå etter bryllupet også, men siden det er gravert så idiotisk i min at det ikke er plass til bryllupsdato ved siden av har vi ikke gjort noe mer med dem.

De graverte nemmelig slik at "stempelet" kommer midt ovenfor forlovelsesdatoen, og så skrev de i tillegg datoen slik "6 ~ 7 ~ 1999" med så store mellomrom i mellom at det ikke er plass til mer...

Skrevet (endret)

Siden vi skal ha nye ringer lurer vi på å gravere

"Amor vincit omnia K+E 20.05.06 :hjerte:" eller liggende 8 tall (evighetstegn). Hvis det blir plass til alt da ;) Amor vincit Omnia betyr Kjærligheten overvinner alt. Og vi har overvunnet mye :)

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...