Gå til innhold

Er det at han ikke er interessert i oss som familie lenger eller hva er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han egentlig ikke er så interessert eller er det at han føler seg maktesløs? 

Mannen min og jeg var gift i ti år. Han jobbet, men skaffet seg aldri en jobb som var "a4", og han så alltid etter muligheter for å slippe å jobbe. Jeg godtok det, så lenge han hadde inntekt, og ikke alle er sånn at de klarer å jobbe mandag til fredag åtte til fire. 

Han slet økonomisk med gammel gjeld, men gjorde aldri noe for å fikse det. Derav kanskje jobbingen. Vi kunne aldri snakke om dette. 

Dette påvirket da livet vårt ganske mye. Så var han utro på nett, og jeg bestemte meg for at jeg ikke orker det mer. Var en del andre ting også. 

Nå er det et halvt år siden vi gjorde det slutt og han sier han angrer så utrolig mye på alt. Han sier han skal bruke tiden godt og jobbe hardt for å få livet på plass og vi kan prøve igjen. 

Det han har gjort er å chille hjemme med tv og sove. Han skylder på at han hadde vondt i ryggen, så derfor har han ikke gjort noe. Men så skal han på ferie nr to i over flere uker, uten å tenke på at han kanskje bør se barna. 

Han har et mål om å flytte nærmere så snart gjelden er under kontroll, men det har ikke blitt påbegynt engang for han skal vente til etter feriene sine.. 

Han har barnai utgangspunktet annenhver helg, men han er alltid velkommen hit, og vi kan dra dit også. 

Jeg har nettopp pådratt meg en hyggelig brist i ribbeina etter en måned med sykdom og hosting, har ingen avlastning what so ever. Han kom for å hjelpe meg i går, men har bare ligget og sovet. 

Jeg har snakket med ham tidligere om han kanskje bør ta noe vitaminer, gå noen turer og få litt rutine, men han sier alt er fint, han må bare skjerpe seg. 

Men helt ærlig synes jeg det er veldig lite effort for å føre familien sammen igjen. Greit om han ikke vil være med meg, men han gjør veldig lite for å skape et fint hjem for barna hos seg selv. (han bor hos søsteren sin). 

Jeg begynner å tenke at han kanskje ikke er interessert, eller kan man virkelig være så lat at man bare lar hele livet gå til grunne? Han har ikke villet ta imot hjelp i ti år for tenkte det var depresjon, så kanskje, men hvorfor ikke taimot hjelp? 

Anonymkode: c6b3c...ea9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Definer deg selv som alenemor. 

Ord betyr ikke en dritt så lenge han ikke gjennomfører med handling. 

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg hører hva du sier, men jeg ser hva du GJØR "

Vil du ha en sånn mann? 

Opp til deg, han forandrer seg helt tydelig ikke i det hele tatt.

Anonymkode: de1fc...e8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk en sjanse nr. 2 av deg, og gjør ingenting for å verken imponere deg eller å ta del i familielivet. Orker du virkelig å holde ut med dette? 

Anonymkode: 724d5...47a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er kvitt daukjøttet, lag nå ditt eget liv uten han. 

Å være egoistisk og tiltaksløs trenger ikke å være sykdom. Kanskje han bare er en kjip person. Som heldig ikke er ditt problem!! Gled deg over det, ikke prøv å redde noen som ikke vil reddes 

Anonymkode: 1c3f4...151

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil bare ha deg fordi det er mest behagelig for ham. Høres hardt ut, men der fremstår dessverre sånn. Bare la ham ordne opp i rotet sitt selv uten å dra inn dere. Eller ligge på sofaen din og sove. 

For en frekk fyr.

Anonymkode: 0f0d3...0e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du kanskje si fra at hvis han ønsker å prøvepå nytt er dette feil måte. 

Han får ta de ti siste feriene sine evnt. Me at du anser det som feil prioriteringer.

Hvis dere skal bli sammen igjen skal han først og fremst,  ta en tur til legen å sjekke formen iht dårlig energi. Menn kan bla ofte gå litt tom for jern, og ikke bli fanget opp. Så han bør sjekkes iht næring. Og evnt stoffskifte. 

Så skal du ha full oversikt på gjeld,  og inntekt og kontroll på nedbetalingsplan og hva han bruker penger på. Hvis ikke, vil jo ikke dette kunne gå uansett. 

Høres jo litt ut som at det er så ille nå, at han vil til deg, så ha har noe å spise. Mulig fått varsel om utkastelse?

Det betyr jo ikke at han ikke ønsker å tilbake.  Men jeg lurer litt på om det er litt feil grunnlag han vil det akkurat nå

Anonymkode: cf8f1...032

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine og ærlige svar. Jeg er veldig vant til å lage årsaker og unnskyldninger for ham, for han er veldig god på mange måter. Vi har de samme målene, ene forskjellen er at jeg gjør noe for å komme dit. 

Synes det er veldig trist at han faktisk ikke gjør mer. 

Han (relies, hva er det på norsk?) på det at han er en som stiller opp hvis jeg trenger hjelp, penger, støtte og er der alltid hvis jeg trenger å prate. Så lenge det ikke er ubehagelig prat da blir det dårlig stemning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da bør du kanskje si fra at hvis han ønsker å prøvepå nytt er dette feil måte. 

Han får ta de ti siste feriene sine evnt. Me at du anser det som feil prioriteringer.

Hvis dere skal bli sammen igjen skal han først og fremst,  ta en tur til legen å sjekke formen iht dårlig energi. Menn kan bla ofte gå litt tom for jern, og ikke bli fanget opp. Så han bør sjekkes iht næring. Og evnt stoffskifte. 

Så skal du ha full oversikt på gjeld,  og inntekt og kontroll på nedbetalingsplan og hva han bruker penger på. Hvis ikke, vil jo ikke dette kunne gå uansett. 

Høres jo litt ut som at det er så ille nå, at han vil til deg, så ha har noe å spise. Mulig fått varsel om utkastelse?

Det betyr jo ikke at han ikke ønsker å tilbake.  Men jeg lurer litt på om det er litt feil grunnlag han vil det akkurat nå

Anonymkode: cf8f1...032

Nei han bor gratis hos søsteren sin, han har det ganske greit for han slipper å lage mat, gjøre husarbeid osv.. Penger har han, men bruker de på ferie fremfor gjeld. Leker og utstyr til barna fremfor gjeld. (forståelig, men jeg fikser det selv har jeg sagt) :/ 

Jeg har forslått konkrete planer for ham, men enten blir han sint eller så sier han ok, men gjør ikke noe med det. 

Jeg har ikke tilgang til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han kom for å hjelpe deg, og ligger på sofaen og sover, så må første bud være at han drar hjem til seg selv og sover.

Ikke hør på hva han sier, men se på hva han gjør / ikke gjør.

Ville ikke ventet på han. Det gjør at han tror at han har deg, og at han da ikke gidder å ta tak i livet sitt.

Gjør det helt slutt. Det har ingenting for seg å vente på noen som ligger på sofaen og gjør ingenting.

Om han helt av seg selv finner ut at han skal få orden på livet, og VISER at han mener og klarer det, så får du gjerne revurdere det. Nå ville jeg bare bedt han om å ta kontakt med fastlegen, og bli "frisk" så ungene har glede av helgesamvære med han.

Anonymkode: 9f3a0...37f

• Liker 2
Gjest Refreng
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for fine og ærlige svar. Jeg er veldig vant til å lage årsaker og unnskyldninger for ham, for han er veldig god på mange måter. Vi har de samme målene, ene forskjellen er at jeg gjør noe for å komme dit. 

Synes det er veldig trist at han faktisk ikke gjør mer. 

Han (relies, hva er det på norsk?) på det at han er en som stiller opp hvis jeg trenger hjelp, penger, støtte og er der alltid hvis jeg trenger å prate. Så lenge det ikke er ubehagelig prat da blir det dårlig stemning. 

Han er snill så lenge du er snill mot han. Dvs gir han alt han vil ha. Dette er nok en enveiskjørt gate du har havnet i. Forstår at du ser noen snille sider ved han og ønsker det skal fungere, men at han sier han vil være bedre og nesten det første han gjør er å sovne på sofaen, jo da tenker jeg at han ikke egentlig har endret seg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei han bor gratis hos søsteren sin, han har det ganske greit for han slipper å lage mat, gjøre husarbeid osv.. Penger har han, men bruker de på ferie fremfor gjeld. Leker og utstyr til barna fremfor gjeld. (forståelig, men jeg fikser det selv har jeg sagt) 😕

Jeg har forslått konkrete planer for ham, men enten blir han sint eller så sier han ok, men gjør ikke noe med det. 

Jeg har ikke tilgang til det. 

Han har altså ikke fått prøve å være selvstendig en gang? Høres ut som denne mannen burde bo alene et par år slik at han kan bli voksen og forstå at klesvask og livet ikke ordner seg av seg selv, men at han må bidra som en vokse selvstendig person. Tipper foreldrene har vært litt for snille med han da han vokste opp, og søsteren er nok også litt fanget i rollen om at hun må hjelpe han stakkars.

Han trenger å bli voksen. Man blir ikke automatisk voksen når man er gammel, det er noe man må lære ved å styre eget liv og bli selvstendig. Noe det ikke høres ut som han har lært. Og han vil ikke lære det ved at du huser han

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje søsteren hans har bedt han flytte siden hun er lei av å være hushjelpen hans og forsørge han?

Så nå trenger han et nytt sted å bo + hushjelp? Når han har helgesamvære, så må han jo gjøre plikter i forbindelse med barna. Bor han med deg, så gjør jo du alt med barna slik at han kan sove lenge + late seg på sofaen nå han har stått opp,og spørre hva det er til middag.

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

For å si det sånn. 

Gjør han deg lykkelig? 

Gjør han livet lettere for deg? 

Føler du deg verdsatt og sett? 

Eller føler du at du har et ekstra barn? 

Eksen min er snill. Men vi skiller oss fordi vi ikke er kompatibel lenger. 

Kjipt ja. Men det skal bli sykt deilig å starte et nytt kapittel og kun tenke på meg og ungen.

Av og til er det bedre å bare gi slipp og gå videre i livet... 

AnonymBruker
Skrevet

At du orker….. 

Anonymkode: ff922...f8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje søsteren hans har bedt han flytte siden hun er lei av å være hushjelpen hans og forsørge han?

Så nå trenger han et nytt sted å bo + hushjelp? Når han har helgesamvære, så må han jo gjøre plikter i forbindelse med barna. Bor han med deg, så gjør jo du alt med barna slik at han kan sove lenge + late seg på sofaen nå han har stått opp,og spørre hva det er til middag.

Nei jeg ba ham komme i går for jeg trengte hjelp. Han fikk selvfølgelig overnatte. Men han ligger og drar seg lenge. Men han har stått opp nå altså 😅 han skal tilbake etterpå. 

WhisperingWind skrev (9 minutter siden):

For å si det sånn. 

Gjør han deg lykkelig? 

Gjør han livet lettere for deg? 

Føler du deg verdsatt og sett? 

Eller føler du at du har et ekstra barn? 

Eksen min er snill. Men vi skiller oss fordi vi ikke er kompatibel lenger. 

Kjipt ja. Men det skal bli sykt deilig å starte et nytt kapittel og kun tenke på meg og ungen.

Av og til er det bedre å bare gi slipp og gå videre i livet... 

Han gjør meg glad og komfortabel i hverdagen, men jeg føler ikke livet er lettere på mange måter. Kanskje at jeg slipper ubehagelige ting som å snakke med ukjente osv, men jeg føler ikke at vi bygger hveranfre opp, heller at vi drar hverandre ned. 

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet skal han jo nå viser seg fra sin beste side. Men allerede lager han masse problemer for deg. Du vil ikke få det litt bedre alene? 

Anonymkode: d2419...33b

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg ba ham komme i går for jeg trengte hjelp. Han fikk selvfølgelig overnatte. Men han ligger og drar seg lenge. Men han har stått opp nå altså 😅 han skal tilbake etterpå. 

Han gjør meg glad og komfortabel i hverdagen, men jeg føler ikke livet er lettere på mange måter. Kanskje at jeg slipper ubehagelige ting som å snakke med ukjente osv, men jeg føler ikke at vi bygger hveranfre opp, heller at vi drar hverandre ned. 

En partner skal løfte deg. 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (51 minutter siden):

En partner skal løfte deg. 

Vel, det gjør han ikke for å være ærlig.. 

• Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel, det gjør han ikke for å være ærlig.. 

Da er det på tide å bli singel. 

Skrevet

Han virker umoden (null ansvar), lat, selvsentrert, upålitelig, feig (tar ikke tak) og lite støttende. 
Du trenger ikke å adoptere et voksent barn, som er obsternasig, demonstrativt hjelpeløs og snakker seg bort fra løsninger.
Den mannen du kunne trengt bor ikke i faren til barna dine. Han er en vandrende sorgprosess, og en kilde til evig bekymring for økonomi, sykdom, elskerinner og unnasluntring.
Ting han kunne løst, som depresjon og gjeld, det bruker han som en unnskyldning for å skulke livet, og lesse ansvaret for seg selv over på søsteren sin og deg. Han virker som en bortskjemt sytpung, og er ikke noen du skal samle på.
Hold det høflig for barnas del, men hold ham for guds skyld borte fra romantiske drømmer, felles bolig og planer for framtida. Han kommer aldri til å endre seg, i alle fall ikke til det bedre. 

Når noen oppfører seg som om de ikke bryr seg: Tro på dem!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...