AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Del Skrevet 10. april 2023 Nylig flyttet inn i ny bolig. På soverommet er det malt panel på 3 vegger utenom bak klesskapet hvor det er delvis malt strietapet, og delvis et hauggammelt tapet fra 70tallet (skjult bak klesskapet viste det seg). Jeg synes det er mer naturlig at sengen skal stå der hvor klesskapet står idag, mtp romfølelse og utsikt fra vinduet og mindre innsyn. MEN: hva gjør jeg med den forferdelige strietapeten? Er ikke fan av panel heller for å være ærlig. Men det er vel for mye jobb å fjerne panelet? Et alternativ er å beholde panel på de 3 veggene, men fikse veggen bak der sengen skal stå. Hva er gode alternativ for å gjøre veggen slett? Anonymkode: f6da5...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Del Skrevet 10. april 2023 ...og blir det rart med panel på 3 vegger, men slett vegg på 1? TS Anonymkode: f6da5...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Del Skrevet 10. april 2023 "Walls to paint", rehab-tapet og RIKTIG slag lim, eller få den sparklet. Anonymkode: f1cac...88a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Del Skrevet 11. april 2023 Riv panelet og sett opp feks walls to paint. Det er mest jobb å rive og klargjøre framfor å bygge opp. Men om du er frisk og rask gjør du det i en fei. Litt verktøy så går det så lett så. Jeg rev panelet i en stor stue og satt opp walls2paint. Ble utrolig mye bedre. Hater panel selv. Det er styggedommen selv. Anonymkode: 0c8e0...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Del Skrevet 11. april 2023 Altså. om du ikke orker å fjerne panelet, så mal det i en dus farge og så en kontrastfarge på den veggen du sletter ut ? Men, jeg har selv lagt gipsplater på rå-vegg. Det er litt jobb men gud så morro det er å få til slike ting selv. Walls to paint er jo også et alternativ? Anonymkode: f6a7c...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 12. april 2023 #6 Del Skrevet 12. april 2023 Med strie bør du sikkert helsparkle. Tror ikke veggfornyingstapet/rehabtapet sitter godt nok oppå strie. Isåfall må nok strien behandles riktig på forhånd og da trolig sparkling. Så dobbelt arbeid gjerne. Eller walls2paint som flere skriver. Men kan hende likt panel på alle vegger ser best ut. Kjøp en sengegavl og så forsvinner jo sikkert halve veggen vekk i det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå