Gå til innhold

Gi krypto i gave til barn/ spare i krypto til barn -hvordan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil spare i krypto til barnet mitt på en egen konto, ikke min egen. Ev gi gaver i krypto her og der når barnet skal få pengegaver.

Men finner bare apper og tilbud om dette fra USA, og de virker ikke her. Er det noen steder man kan gjøre dette som noen vet om?

Anonymkode: f1487...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenkte å lage en egen konto på Firi, selvsagt i mitt navn.

Anonymkode: fcafb...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ville jeg ikke gjort. Pr i dag er det mange banker som ikke vil gi huslån og andre tjenester til folk med kryptoformue, og dette vil nok bare bli verre i fremtiden, i kampen mot hvitvasking av penger. 

Anonymkode: ccd2c...982

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ville jeg ikke gjort. Pr i dag er det mange banker som ikke vil gi huslån og andre tjenester til folk med kryptoformue, og dette vil nok bare bli verre i fremtiden, i kampen mot hvitvasking av penger. 

Virkelig? Hvilke banker er det snakk om? Jeg har kundeforhold i minst seks banker. Ingen har lagt seg opp i krypto i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal beholde krypto i mer enn en kort stund bør du overføre den til din egen lokale kryptolommebok. Hvis du synes det virker for komplisert bør du holde deg unna krypto.

Anonymkode: 1e62e...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krypto er et pyramidespill og det vil være uansvarlig at en foreldre putter penger i krypto for barnet sitt. 

Anonymkode: d5697...749

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Krypto er et pyramidespill og det vil være uansvarlig at en foreldre putter penger i krypto for barnet sitt. 

Det må du nesten begrunne, eller sette deg inn i temaet før du kommer med slike påstander.

Anonymkode: a5b63...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Virkelig? Hvilke banker er det snakk om? Jeg har kundeforhold i minst seks banker. Ingen har lagt seg opp i krypto i det hele tatt.

https://e24.no/boers-og-finans/i/wezekP/dnb-nekter-mathias-29-aa-bruke-kryptogevinst-til-boligkjoep

Dnb er vel strengest, men når man ser hvordan regler mot hvitvasking har eskalert de siste årene, er det en stor mulighet for at dette brer om seg. Jeg hadde ikke tatt risikoen på å spenne økonomisk bein for mitt eget barn på denne måten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

https://e24.no/boers-og-finans/i/wezekP/dnb-nekter-mathias-29-aa-bruke-kryptogevinst-til-boligkjoep

Dnb er vel strengest, men når man ser hvordan regler mot hvitvasking har eskalert de siste årene, er det en stor mulighet for at dette brer om seg. Jeg hadde ikke tatt risikoen på å spenne økonomisk bein for mitt eget barn på denne måten. 

Jeg er kunde i DNB også… Det er ikke ulovlig å eie krypto, man må bare ha orden i sysakene og betale skatt, selvfølgelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forresten stor forskjell på at banken ikke lar deg bruke en stor kryptogevinst som egenkapital, og at man ikke kan være kunde i en bank (og få lån der) fordi man eier krypto.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

lol for noe tull. 10% av nordmenn eier krypto. Det er 2023 ikke 2014. 

Anonymkode: f7eac...3e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

HFSP. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig. 

Derfor burde ts heller kjøpe bitcoin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er feil. Finanstilsynet har sagt at det er strengt ulovlig å nekte boliglån/bilån kun grunnet kryptogevinst. Både min bror og jeg fikk lån i 2 forskjellige banker uten store problemer. Måtte bare ha med litt dokumentasjon og skattemeldinger. 

Anonymkode: 3405c...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er forresten stor forskjell på at banken ikke lar deg bruke en stor kryptogevinst som egenkapital, og at man ikke kan være kunde i en bank (og få lån der) fordi man eier krypto.

Det bør det ikke være. Ja vet at DNB troller for tiden men det sier seg selv at du ikke kan forvente at dette varer. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er feil. Finanstilsynet har sagt at det er strengt ulovlig å nekte boliglån/bilån kun grunnet kryptogevinst. Både min bror og jeg fikk lån i 2 forskjellige banker uten store problemer. Måtte bare ha med litt dokumentasjon og skattemeldinger. 

Anonymkode: 3405c...ff4

Problemet er, det er utrolig lett å ha 2 "kontoer" i kryptoverdenen, så du kan ha 1 med skitne penger, og 1 med rene penger, også "trader du" med deg selv, profitabelt på den rene kontoen din, mens den skitne kontoen din gjør dårlige "trades". Og "vips" er de skitne pengene blitt "rene", så setter du dem i DNB og bruker som egenkapital.... Det er så lett å hvitvaske gjennom krypto at bankene har en umulig jobb.... Så "noe" må skje med regulering, i fremtiden, ellers blir det for bra å leve for kriminelle at alle vil bli kriminelle :D Krypto er laget for kriminalitet, men dere tror at det er fremtiden og at banker og myndigheter skal gå med på det. Ingen bruker krypto til noe som helst ut over "greater fool theory", også kalt pyramidespill selv om en jo kan si at per deinfisjon er det ikke heeelt pyramidespill men det er i praksis det samme.

hva med aksjefond til kidsen istedenfor, å undergrave samfunnet som har gjort livet vårt så bra, fordi vi ønsker enda mer for oss på bekostning av samfunnet, er dårlige holdninger å gi til folk.

Anonymkode: 1ed34...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...