Eleusinskemysteri Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hei! Hvordan gjør dere det når hunden er hjemme alene? Er den på et spesielt rom eller i bur eller hva? Hva har dere tenkt på for å «sikre» rommet eventuelt? Og gjorde dere det sånn fra hunden var ung eller har dere endret strategi etter hvert som den ble eldre?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Han traver litt rundt og koser seg i sofaen. Anonymkode: 7cb9d...ddf
Mardina Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Han har tilgang på hele leiligheten. Er straks 13 år gammel og ligger stort sett å sover. Ikke så ofte han er alene i flere timer nå lenger 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Stue, gang og kjøkken Den liker ikke trapper, så soverom er heldigvis hundefri sone ❤️ Anonymkode: c61cd...f7d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Hos oss har de tilgang på stua og et soverom. Som regel ligger den eldste i sofaen og sover, den yngste ligger ved verandadøra og følger med. Av og til reagerer den yngste på noe, da kommer eldste og tar en titt, før han går tilbake til sofaen. Anonymkode: 543af...a08
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Den har tilgang til alle rom , samme som om vi er hjemme. Men stort sett ligger den i senga si i stuen eller på det ene rommet. Den går ikke i møbler eller senger og ikke ødelegger den noe heller Anonymkode: 62b6b...55e
17.11 Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 (endret) Hun ligger og sover i sofaen, sengen sin eller om hun er veldig heldig, i sengen vår. Som sommeren har hun tilgang til hele leiligheten, om vinteren er det bare kjøkkenet og stua. Vi bruker nannycam på henne, og ser at hun som regel sover når vi er borte. Har gjort det sånn fra starten av, men hun var voksen da vi fikk henne, og tydeligvis vant til å være mye hjemme alene. Endret 10. april 2023 av 17.11
Anonymbruker*** Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 (endret) Hunden har tilgang til sov/stue og kjøkken. Hunden er rolig og godt voksen. En unghund hvor det er fare for at noe blir opptygd, søppel rotet i e.l ville jeg brukt toalettet el laget en grind. Bruker man bur burde det være stort nok til at hunden kan reise seg, strekke seg, bytte underlag og ha tilgang til vann. Dette med å oppbevare hunder i transportbur over mange timer håper jeg virkelig går helt av moten en dag. Endret 10. april 2023 av Anonymbruker***
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Det er bare dyreplagere som lukker hunden inne i ett bur eller rom. Da burde du ikke ha hund om du tenker på det som en løsning. Anonymkode: 03984...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Hun har halve stua, med sengen sin. Har en tenedens til å spise og ødelegge alt hun kommer over av leker, blyanter, kosedyr og alt annet ungene slenger fra seg når hun er alene. Bruker ei barnegrind som jeg drar ut. Grei løsning. Også fordi jeg kan kjøre støvsugeren når vi er borte. Skal sies at hun er sjelden hjemme alene, max 2-3 timer noen ganger i uka. Anonymkode: b3bc7...c63
Anonymbruker*** Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bare dyreplagere som lukker hunden inne i ett bur eller rom. Da burde du ikke ha hund om du tenker på det som en løsning. Anonymkode: 03984...e4e Jeg avgrenser hunden min til et rom de verste dagene med blødning under løpetid når jeg drar ut. Med klokkerein samvittighet, vil faktisk ikke ha sengen full av blodflekker...
Tonje1990 Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Vår hund er løs i huset i ca 8 timer hver dag og har vært det siden henne var ung. Vi passer på at ting hun pleier å "ta" er ryddet vekk. Iblant ser vi på henne med kamera og da sitter henne på sofakanten å ser ut av vinduet eller sover. Vi har en dvergpincher på 3 år 🥰
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare dyreplagere som lukker hunden inne i ett bur eller rom. Da burde du ikke ha hund om du tenker på det som en løsning. Anonymkode: 03984...e4e Nei! Jeg har en liten hund og et stort bur der han kan bevege seg. har en katt som er gammel og går løs, de 2 kan ikke være sammen uten oppsyn. Hunden er i buret når den er alene hjemme. Dette er tatt opp med dyrlege, som sa at det var en super løsning. Hunden sover ikke i buret om natten da går den fritt. Anonymkode: 4fb33...8cc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Han er løs i huset, legger seg stortsett på soverommet. Transportbur er en uting. Hvis man må holde dyr fra enkelte områder får man lage grind eller stenge en dør etc. Anonymkode: eb77b...0da 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 Her går både hund og kaniner fritt i gangen og tilgang på overetasjen. Alle har tilgang til å gjemme seg, finne varme steder og nedkjølte steder, samt kikke ut om ønskelig. Anonymkode: 38992...984
Tanuki Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Den eldste går løs, den yngre har et svært romslig bur. Må bli sånn for han ødelegger ting, men de er ikke lenge alene om gangen. Max 3 timer og selv det er skjeldent.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 Begge går løse og kan bevege seg fritt på alle rom med unntak av soverommet. Begge tygget litt på ting da de var unge, men det var å forvente (tyggete rase), så jeg passet bare på at huset var ryddig og alt 'farlig' lå utenfor rekkevidde hver gang jeg dro. Nå er de begge gamle nok til at det ikke lenger er noe jeg trenger å tenke på. De ligger som oftest på en stol i gangen og sover/titter ut vinduet. Er det kaldt i gangen, legger de seg opp på stua. Anonymkode: 9c197...797
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 har den tilgang til hele leiligheten kan den bli stressa fordi den må passe på, vokte alle rom. Min har tilgang på et soverom hvor den kan ligge på seng + en gang hvor den har åpent bur. De har behov for å bevege seg litt + forskjellige liggesoner, hardt, mykt. Anonymkode: 2ea28...34c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Mine to hunder går løse i hele huset når de er alene hjemme, men de ligger som oftest i gangen og sover. Venter på at vi skal komme hjem. Anonymkode: fe353...40e
MiominMio Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 For det meste i stuen i kurven sin. Tasser av og til inn på kjøkkenet for å se om det er noe som magisk faller ned fra benken som han kan spise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå